- Εξιχνιάστηκε υπόθεση τηλεφωνικής απάτης σε βάρος κατοίκου Σάμου.
- Ταυτοποιήθηκε 23χρονη ημεδαπή ως η δράστιδα της απάτης.
- Η απάτη έγινε με πρόσχημα δήθεν μέρισμα ασφαλιστικού ταμείου.
- Το θύμα έχασε 900 ευρώ μέσω προπληρωμένων καρτών paysafe.
- Σχηματίστηκε ποινική δικογραφία σε βάρος της 23χρονης δράστιδας.
Η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Σάμου εξιχνίασε υπόθεση απάτης που διαπράχθηκε προ διμήνου σε βάρος κατοίκου του νησιού. Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου Ελληνικής Αστυνομίας, ταυτοποιήθηκε 23χρονη ημεδαπή για την εμπλοκή της, σε βάρος της οποίας σχηματίστηκε ποινική δικογραφία. Η δράστιδα φέρεται να απέσπασε 900 ευρώ μέσω προπληρωμένων καρτών paysafe, προσποιούμενη υπάλληλο τράπεζας για δήθεν μέρισμα 19.000 ευρώ.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά παρόμοιων περιστατικών που έχουν απασχολήσει τις αρχές το τελευταίο διάστημα, αναδεικνύοντας την αυξανόμενη πολυπλοκότητα των μεθόδων εξαπάτησης που χρησιμοποιούν οι δράστες. Η εκμετάλλευση της εμπιστοσύνης των πολιτών και η προσποίηση υπαλλήλων δημόσιων φορέων ή τραπεζών αποτελούν κοινά χαρακτηριστικά αυτών των εγκληματικών ενεργειών.
Η εξιχνίαση της υπόθεσης και η ταυτοποίηση της δράστιδας
Μετά από συστηματική και εμπεριστατωμένη έρευνα, η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Σάμου κατάφερε να εξιχνιάσει μια υπόθεση απάτης που είχε διαπραχθεί προ διμήνου περίπου σε βάρος ενός κατοίκου του νησιού. Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας, ταυτοποιήθηκε μία 23χρονη ημεδαπή, η οποία φέρεται να εμπλέκεται άμεσα στην υπόθεση. Σε βάρος της σχηματίστηκε ποινική δικογραφία για το αδίκημα της απάτης.
Ο μηχανισμός της απάτης με το δήθεν μέρισμα
Η απάτη εκτυλίχθηκε όταν ένας άνδρας, με άγνωστα μέχρι στιγμής στοιχεία, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον παθόντα. Ο δράστης προσποιήθηκε τον υπάλληλο τράπεζας και, με το πρόσχημα ενός δήθεν δικαιούμενου μερίσματος ασφαλιστικού ταμείου ύψους 19.000 ευρώ, κατάφερε να εξαπατήσει το θύμα. Τον έπεισε να προβεί σε αγορά προπληρωμένων διαδικτυακών καρτών, γνωστών ως paysafe cards, συνολικής αξίας 900 ευρώ. Στη συνέχεια, του ζήτησε να γνωστοποιήσει τους κωδικούς αυτών των καρτών, υποστηρίζοντας ότι αποτελούσαν το αντίτιμο φόρου για την είσπραξη του υποτιθέμενου μερίσματος.
Η διαδρομή των χρημάτων και ο ρόλος του «αχυράνθρωπου»
Κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης, προέκυψε ότι το χρηματικό ποσό των 900 ευρώ από τις προπληρωμένες κάρτες μεταφέρθηκε σε λογαριασμό που ανήκε στην 23χρονη δράστιδα. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η αρχική τηλεφωνική επικοινωνία με τον παθόντα πραγματοποιήθηκε από τηλεφωνική σύνδεση η οποία ήταν δηλωμένη σε στοιχεία αλλοδαπού υπηκόου τρίτης χώρας, πρακτική που συχνά αναφέρεται ως χρήση «αχυράνθρωπου» ή «ghost person» για την απόκρυψη των πραγματικών δραστών της τηλεφωνικής εξαπάτησης.
Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η χρήση «αχυράνθρωπων» και λογαριασμών τρίτων προσώπων καθιστά συχνά δυσκολότερη την άμεση ταυτοποίηση των εγκεφάλων πίσω από τέτοιες απάτες, καθώς οι δράστες επιδιώκουν να αποσυνδέσουν τη φυσική τους παρουσία από την εγκληματική ενέργεια. Η αγορά προπληρωμένων καρτών αποτελεί επίσης μια δημοφιλή μέθοδο για την απόκρυψη της διαδρομής του χρήματος.
Οι επόμενες κινήσεις της δικαιοσύνης
Το προανακριτικό έργο για την υπόθεση διενήργησε η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Σάμου, συγκεντρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την τεκμηρίωση της εγκληματικής ενέργειας. Η ποινική δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος της 23χρονης θα υποβληθεί στις αρμόδιες δικαστικές αρχές, προκειμένου να ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες και να αποδοθούν ευθύνες για την απάτη.
Πώς να προστατευτείτε από τηλεφωνικές απάτες
- Μην εμπιστεύεστε τηλεφωνικές κλήσεις που ζητούν προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία.
- Επαληθεύετε πάντα την ταυτότητα του καλούντος μέσω επίσημων καναλιών.
- Μην αγοράζετε προπληρωμένες κάρτες ή μεταφέρετε χρήματα κατόπιν τηλεφωνικής απαίτησης.
- Να είστε επιφυλακτικοί με υποσχέσεις για μεγάλα χρηματικά ποσά ή κέρδη.
- Ενημερώστε άμεσα την αστυνομία σε περίπτωση που υποψιαστείτε απάτη.