- Η παράνομη είσοδος και σύλληψη στα αποδυτήρια της Ρεάλ Μαδρίτης το 2004.
- Η σωτήρια παρέμβαση του Ρομπέρτο Κάρλος για την απελευθέρωση του δημοσιογράφου.
- Ακραίες βιωματικές έρευνες σε φυλακές και ψυχιατρεία για τη συγγραφή βιβλίων.
- Η επικίνδυνη εμπειρία εγκλωβισμού σε μπλόκο του ΙΡΑ στο Μπέλφαστ το 1984.
Ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας Μένιος Σακελλαρόπουλος προχώρησε σε μια καθηλωτική εξομολόγηση για τις ακραίες εμπειρίες της επαγγελματικής του διαδρομής. Μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ, αποκάλυψε πώς βρέθηκε υπό κράτηση στη Μαδρίτη μετά από παράνομη κινηματογράφηση, αλλά και τις θυσίες που έκανε για τη συγγραφή των βιβλίων του.
Η δημοσιογραφική έρευνα στην Ελλάδα έχει συχνά απαιτήσει την υπέρβαση των ορίων, με τους επαγγελματίες του χώρου να αναζητούν την αλήθεια σε δυσπρόσιτα περιβάλλοντα. Ο Μένιος Σακελλαρόπουλος αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της σχολής, καθώς η μετάβασή του από το ρεπορτάζ στη συγγραφή δεν μείωσε την ανάγκη του για βιωματική προσέγγιση των θεμάτων του, κάτι που επιβεβαίωσε μιλώντας στην εκπομπή Καλημέρα, είπαμε; της δημόσιας τηλεόρασης.
Η «εισβολή» στο Σαντιάγο Μπερναμπέου και η παρέμβαση του Ρομπέρτο Κάρλος
Μία από τις πιο απίστευτες ιστορίες που διηγήθηκε ο δημοσιογράφος αφορά την προσπάθειά του να καταγράψει το εσωτερικό των αποδυτηρίων της Ρεάλ Μαδρίτης. Όπως παραδέχθηκε, μπήκε παράνομα με κάμερα στον χώρο όπου φυλάσσονταν τα προσωπικά αντικείμενα αστέρων όπως ο Ζιντάν και ο Ρομπέρτο Κάρλος. Η ενέργεια αυτή οδήγησε στην άμεση σύλληψή του από την ασφάλεια του γηπέδου, η οποία απαίτησε την παράδοση του οπτικού υλικού.
Η κατάσταση εκτονώθηκε χάρη στην ψυχραιμία του εικονολήπτη, ο οποίος παρέδωσε μια λευκή κασέτα στους σεκιουριτάδες, αλλά και στην απρόσμενη εμφάνιση του Ρομπέρτο Κάρλος. Ο Βραζιλιάνος σταρ, ακούγοντας τον Σακελλαρόπουλο να φωνάζει «Griego», παρενέβη λέγοντας στους άνδρες της ασφάλειας «amigos», επιτρέποντας έτσι στο ελληνικό συνεργείο να αποχωρήσει χωρίς περαιτέρω κυρώσεις.
Έρευνα στα όρια: Από τον Κορυδαλλό στο Δρομοκαΐτειο
Πέρα από το αθλητικό ρεπορτάζ, ο Μένιος Σακελλαρόπουλος περιέγραψε τις ακραίες μεθόδους που χρησιμοποιεί για να αποδώσει την πραγματικότητα στα μυθιστορήματά του. Για τις ανάγκες των βιβλίων του, έχει επιλέξει να βιώσει ο ίδιος τις συνθήκες που περιγράφει, φτάνοντας στο σημείο να κοιμηθεί στις φυλακές Κορυδαλλού και να παραμείνει για έναν μήνα στο Δρομοκαΐτειο. Αυτή η προσήλωση στην λεπτομέρεια θυμίζει την αντίστοιχη εμπειρία σε νεκροτομείο που έχουν περιγράψει άλλοι καλλιτέχνες για τις ανάγκες της δουλειάς τους.
Επιπλέον, ο συγγραφέας ανέφερε πως έχει ζήσει σε καταυλισμούς μεταναστών στη Λέσβο, σε ανακριτικά γραφεία, ακόμα και σε μοναστήρια της Πάτμου. «Είναι ο μοναδικός τρόπος να αποδώσω αυτό που θέλω», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η πολύμηνη έρευνα είναι το θεμέλιο κάθε νέου του πονήματος, όπως το πρόσφατο βιβλίο του με τίτλο «Σουλτάνα».
Η εφιαλτική νύχτα στο Μπέλφαστ και ο ΙΡΑ
Μια άλλη συγκλονιστική στιγμή της καριέρας του χρονολογείται από το 1984 στο Μπέλφαστ. Κατά τη διάρκεια αποστολής για αγώνα με τη Λίνφιλντ, ο ίδιος και οι συνεργάτες του βρέθηκαν εγκλωβισμένοι σε μπλόκο της αστυνομίας και του ΙΡΑ. Η ανταλλαγή πυρών και οι εκρήξεις βομβών δημιούργησαν ένα σκηνικό πολέμου, με τις αρχές να επεμβαίνουν την τελευταία στιγμή για να φυγαδεύσουν τους Έλληνες δημοσιογράφους.
Αναλυτές του χώρου των media επισημαίνουν ότι τέτοιες αφηγήσεις αναδεικνύουν μια παλαιότερη εποχή της δημοσιογραφίας, όπου ο κίνδυνος και η φυσική παρουσία στο πεδίο ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του επαγγέλματος. Η συναισθηματική φόρτιση με την οποία ο Σακελλαρόπουλος περιέγραψε τις συναντήσεις του με θρύλους όπως ο Πελέ και ο Μαραντόνα, καταδεικνύει το μέγεθος των εμπειριών που διαμόρφωσαν την επαγγελματική του ταυτότητα.
Οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα
Η εξομολόγηση του Μένιου Σακελλαρόπουλου προκάλεσε αίσθηση στο τηλεοπτικό κοινό, καθώς αποκάλυψε το παρασκήνιο πίσω από εμβληματικά ρεπορτάζ. Παρά την παραδοχή του ότι «ντρέπεται» για την παράνομη είσοδο στα αποδυτήρια της Ρεάλ, η ιστορία αυτή παραμένει μια από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της καριέρας του. Πλέον, ο ίδιος επικεντρώνεται στη συγγραφική του δραστηριότητα, μεταφέροντας το πάθος της έρευνας στις σελίδες των βιβλίων του, συνεχίζοντας να αναζητά ιστορίες που συγκινούν και προβληματίζουν.