- Εξιχνιάστηκε υπόθεση απάτης στη Χίο, με θύμα ημεδαπό που έχασε 5.889,43 ευρώ.
- Τρία άτομα (45χρονος, 32χρονη, 20χρονη) ταυτοποιήθηκαν και τους σχηματίστηκε δικογραφία.
- Οι δράστες προσποιήθηκαν υπάλληλο λογιστικού γραφείου για καταβολή επιδόματος.
- Η αρχική τηλεφωνική επικοινωνία έγινε από σύνδεση «αχυράνθρωπου», ενώ το SMS από τη 20χρονη.
Μια σημαντική υπόθεση απάτης, που διαπράχθηκε πριν από περίπου έντεκα μήνες σε βάρος κατοίκου της Χίου, εξιχνιάστηκε πλήρως μετά από συστηματική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χίου. Για την υπόθεση αυτή, ταυτοποιήθηκαν τρία άτομα (ένας 45χρονος άνδρας, μία 32χρονη γυναίκα και μία 20χρονη γυναίκα), σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε ποινική δικογραφία για το αδίκημα της απάτης, όπως ανακοίνωσε το Δελτίο Τύπου Ελληνικής Αστυνομίας.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια των προσπαθειών των διωκτικών αρχών να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο φαινόμενο των τηλεφωνικών απατών, οι οποίες εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη των πολιτών και συχνά χρησιμοποιούν ευφάνταστα προσχήματα. Η συγκεκριμένη υπόθεση αναδεικνύει την ανάγκη για αυξημένη επαγρύπνηση από τους πολίτες, καθώς οι δράστες εξελίσσουν συνεχώς τις μεθόδους τους.
Πώς έδρασαν οι απατεώνες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομικής έρευνας, ένας άνδρας, του οποίου τα στοιχεία παραμένουν άγνωστα μέχρι στιγμής, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον παθόντα. Προσποιούμενος υπάλληλο λογιστικού γραφείου και χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την καταβολή επιδόματος, κατάφερε να τον πείσει να μεταφέρει τμηματικά ένα χρηματικό ποσό. Η εξαπάτηση ολοκληρώθηκε και μέσω ενός γραπτού μηνύματος απατηλού περιεχομένου, το οποίο του απέστειλε, οδηγώντας στην απώλεια 5.889,43 ευρώ.
Η διαδρομή των χρημάτων και η ταυτοποίηση των δραστών
Κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης, διαπιστώθηκε ότι το χρηματικό ποσό μεταφέρθηκε αρχικά σε τραπεζικό λογαριασμό που ανήκει στον 45χρονο ταυτοποιηθέντα δράστη. Στη συνέχεια, μέρος αυτού, συγκεκριμένα 2.889 ευρώ, μεταφέρθηκε σε τραπεζικό λογαριασμό της 32χρονης δράστιδας. Η αρχική τηλεφωνική επικοινωνία με τον παθόντα πραγματοποιήθηκε από τηλεφωνική σύνδεση που ήταν δηλωμένη σε στοιχεία αλλοδαπού υπηκόου τρίτης χώρας, λειτουργώντας ως «αχυράνθρωπος» ή «ghost person». Το γραπτό μήνυμα απατηλού περιεχομένου στάλθηκε από τηλεφωνική σύνδεση που ανήκει στην 20χρονη δράστιδα.
Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η χρήση «αχυράνθρωπων» και η διασπορά των χρημάτων σε πολλαπλούς λογαριασμούς είναι κοινή τακτική σε τέτοιου είδους απάτες, καθιστώντας δυσχερέστερη την άμεση ανίχνευση και ανάκτηση των ποσών. Ωστόσο, η εμπεριστατωμένη έρευνα της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χίου οδήγησε στην ταυτοποίηση των εμπλεκομένων, δείχνοντας την αποτελεσματικότητα των αρχών.
Οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα
Η εξιχνίαση της υπόθεσης στη Χίο έρχεται λίγες ημέρες μετά από παρόμοιες επιτυχίες της ΕΛ.ΑΣ. σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως η τηλεφωνική απάτη στη Φλώρινα και η εξιχνίαση απάτης στην Κοζάνη, όπου οι δράστες χρησιμοποιούσαν επίσης την προσποίηση λογιστή. Το προανακριτικό έργο διενήργησε η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χίου, και η ποινική δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος των τριών ταυτοποιηθέντων ατόμων θα υποβληθεί στις αρμόδιες δικαστικές αρχές. Αναμένονται οι περαιτέρω ενέργειες της Δικαιοσύνης για την ολοκλήρωση της υπόθεσης και την απόδοση ευθυνών.
Πώς να προστατευτείτε από τηλεφωνικές απάτες
- Να είστε επιφυλακτικοί σε τηλεφωνήματα ή μηνύματα που ζητούν προσωπικά στοιχεία ή μεταφορά χρημάτων με πρόσχημα επιδόματα ή επιστροφές.
- Ποτέ μην αποκαλύπτετε κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών, κάρτας ή e-banking μέσω τηλεφώνου ή SMS.
- Επιβεβαιώνετε πάντα την ταυτότητα του καλούντος. Καλέστε τον επίσημο φορέα (τράπεζα, λογιστικό γραφείο, δημόσια υπηρεσία) σε γνωστό τηλέφωνο, όχι σε αυτό που σας δίνουν οι ίδιοι.
- Αγνοήστε μηνύματα με ύποπτους συνδέσμους (phishing) και μην τα ανοίγετε, καθώς μπορεί να οδηγήσουν σε εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού.
- Ενημερώστε άμεσα την αστυνομία και την τράπεζά σας αν υποψιαστείτε ότι πέσατε θύμα απάτης.