Skip to content
Κόμβος Σκαραμαγκά: Πέντε προσφορές για το έργο των 70 εκατ. ευρώ με προβάδισμα της ΜΕΤΚΑ

Κόμβος Σκαραμαγκά: Πέντε προσφορές για το έργο των 70 εκατ. ευρώ με προβάδισμα της ΜΕΤΚΑ


Δημήτρης Λάγιος
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Πέντε προσφορές κατατέθηκαν για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
  • Το σχήμα ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης φέρεται να έχει υποβάλει την πιο ανταγωνιστική προσφορά.
  • Το έργο περιλαμβάνει 7,4 χλμ. οδικού άξονα, τρεις γέφυρες και αναβάθμιση του κόμβου Σχιστού.
  • Στόχος είναι η αποσυμφόρηση του Κηφισού και η βελτίωση της σύνδεσης με τη Δυτική Αττική.

Πέντε ισχυροί όμιλοι κατέθεσαν προσφορές για την κατασκευή του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, ενός στρατηγικού έργου ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ που υπόσχεται να δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Δυτικής Αττικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχήμα ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης έχει υποβάλει την πλέον ανταγωνιστική οικονομική πρόταση, φέρνοντας την υλοποίηση του έργου στην τελική φάση της ανάθεσης μετά από δύο δεκαετίες αναμονής.

Η δημοπράτηση του συγκεκριμένου έργου αποτελεί το επιστέγασμα μιας μακράς περιόδου σχεδιασμού, καθώς ο κόμβος Σκαραμαγκά θεωρείται ο «χαμένος κρίκος» του οδικού δικτύου που συνδέει το λεκανοπέδιο με τη Δυτική Ελλάδα. Η ανάγκη για την ολοκλήρωσή του έχει καταστεί επιτακτική, δεδομένου ότι το κυκλοφοριακό χάος που παρατηρείται καθημερινά στις εισόδους της πρωτεύουσας επιβαρύνει σημαντικά την ποιότητα ζωής και το λειτουργικό κόστος των εμπορευματικών μεταφορών.

Οι πέντε μνηστήρες και η διαδικασία ανάθεσης

Στη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία προκηρύχθηκε στις αρχές Νοεμβρίου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, συμμετείχαν κορυφαία ονόματα του κατασκευαστικού κλάδου. Πέρα από το σχήμα ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης, προσφορές κατέθεσαν αυτόνομα οι όμιλοι AKTOR και ΑΒΑΞ, το κοινοπρακτικό σχήμα ΕΚΤΕΡ – Τεχνική Έργων, καθώς και η εταιρεία Αφοί Παπαϊωάννου. Η κατάθεση των προσφορών σηματοδοτεί την είσοδο του έργου στην τελική ευθεία, με στόχο την άμεση εγκατάσταση του εργολάβου.

Το έργο, προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ, δεν αποτελεί απλώς μια τοπική παρέμβαση, αλλά μια συνολική αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής. Η υλοποίησή του αναμένεται να ολοκληρώσει τη δυτική περιφερειακή λεωφόρο Αιγάλεω και να αναβαθμίσει ριζικά τον ανισόπεδο κόμβο Σχιστού, δημιουργώντας νέες διόδους προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και το λιμάνι του Πειραιά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και οδική ασφάλεια

Προτεινόμενο Κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Αθήνα: Ακινητοποιημένο φορτηγό προκαλεί χάος στον Κηφισό Κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Αθήνα: Ακινητοποιημένο φορτηγό προκαλεί χάος στον Κηφισό

Το έργο εκτείνεται σε συνολικό μήκος 7,4 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει σύνθετες κατασκευές που θα αλλάξουν τον χάρτη των μετακινήσεων. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η κατασκευή τριών γεφυρών, τριών κάτω διαβάσεων και μίας υπόγειας πεζοδιάβασης. Η ολοκλήρωση αυτών των υποδομών θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός ενιαίου οδικού άξονα μεταξύ της λεωφόρου Σχιστού και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, βελτιώνοντας την πρόσβαση προς τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου μέσω της Ολυμπίας Οδού.

Νομικοί και τεχνικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η ταχύτητα υλοποίησης είναι κρίσιμη, καθώς η λεωφόρος Κηφισού έχει αγγίξει τα όρια της χωρητικότητάς της. Η αγορά εκτιμά πως η εκτροπή σημαντικού μέρους της κίνησης προς τον νέο άξονα θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια σε ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του δικτύου, όπου η κίνηση βαρέων οχημάτων είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Η επόμενη μέρα για τις μετακινήσεις στην Αττική

Με την ολοκλήρωση του τριπλού κόμβου, η εθνική οδός Αθηνών–Κορίνθου θα αποκτήσει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στην περιοχή των κόμβων Σχιστού και Σκαραμαγκά, εξαλείφοντας το φαινόμενο της «συμφόρησης» που ταλαιπωρεί τους οδηγούς εδώ και δεκαετίες. Η σύνδεση της Αθήνας με τον Ασπρόπυργο και το Θριάσιο Πεδίο θα γίνει ταχύτερη, διευκολύνοντας την εφοδιαστική αλυσίδα και την πρόσβαση στις βιομηχανικές ζώνες.

Παράλληλα, η παρέμβαση αυτή αναμένεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά με άλλα μεγάλα έργα υποδομής, προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή για όσους κινούνται από και προς τη Δυτική Ελλάδα. Οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για την επικύρωση του αναδόχου και την έναρξη των εργασιών, οι οποίες θα θέσουν τέλος σε μια περίοδο στασιμότητας 20 ετών για την ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά.

💡

Οδηγίες για τους οδηγούς κατά τη διάρκεια των έργων

  • Ενημερωθείτε για τις τρέχουσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μέσω επίσημων εφαρμογών πλοήγησης.
  • Προτιμήστε εναλλακτικές διαδρομές προς το λιμάνι του Πειραιά για την αποφυγή καθυστερήσεων.
  • Τηρείτε αυστηρά τα όρια ταχύτητας στα σημεία εκτέλεσης εργασιών για την ασφάλεια των συνεργείων.
  • Προγραμματίστε τις μετακινήσεις σας εκτός ωρών αιχμής, ειδικά στην περιοχή του Σχιστού και του Σκαραμαγκά.
🛡️ Το παρόν άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την επίσημη νομική ή φοροτεχνική συμβουλή
Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για τον κόμβο Σκαραμαγκά

Ποιο είναι το κόστος του έργου στον Σκαραμαγκά;

Ο προϋπολογισμός για την κατασκευή του τριπλού ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά ανέρχεται στα 70 εκατομμύρια ευρώ.

Ποιες εταιρείες κατέθεσαν προσφορές για το έργο;

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι όμιλοι AKTOR και ΑΒΑΞ, τα σχήματα ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης και ΕΚΤΕΡ – Τεχνική Έργων, καθώς και η Αφοί Παπαϊωάννου.

Πώς θα ωφεληθούν οι οδηγοί από τον νέο κόμβο;

Το έργο θα αποσυμφορήσει τη λεωφόρο Σχιστού και τον Κηφισό, βελτιώνοντας τη σύνδεση με τον Ασπρόπυργο, τον Πειραιά και τη Δυτική Ελλάδα.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Κακοκαιρία Byron: Κυκλοφοριακό χάος σε Κηφισό και Αθηνών-Κορίνθου με ουρές χιλιομέτρων
  2. 2
    Κακοκαιρία Byron: Κλειστοί δρόμοι και κυκλοφοριακό χάος στην Αττική
  3. 3
    Αθήνα: Από τους άδειους δρόμους του ’70 στο κυκλοφοριακό χάος του 2025 και οι λύσεις

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα