- Ο Σωκράτης Πατσίκας αποκάλυψε το επικοινωνιακό «κόλπο» με την τούρτα των 400 παραστάσεων.
- Η παράσταση «Άμλετ ο Β’» ξεκίνησε με μόλις 4 εισιτήρια το πρώτο Σαββατοκύριακο.
- Κ. Κατσούλης, Β. Ανδρίτσου και Ε. Κωνσταντινίδου αναδείχθηκαν μέσα από την ίδια παραγωγή.
- Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης επένδυσε όλες του τις οικονομίες για να πραγματοποιήσει το έργο.
- Το φλουρί στην πίτα του θιάσου αντιστοιχούσε σε έναν πλήρη μηνιαίο μισθό της εποχής.
Ο Σωκράτης Πατσίκας βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή «Νωρίς Νωρίς» και προχώρησε σε μια αφοπλιστική εξομολόγηση για το ξεκίνημα της καριέρας του, αποκαλύπτοντας πως η θρυλική γιορτή για τις 400 παραστάσεις του έργου «Άμλετ ο Β’» ήταν στην πραγματικότητα ένα επικοινωνιακό τέχνασμα για να καλυφθεί η αρχική αποτυχία των μόλις 4 εισιτηρίων.
| Στοιχείο Παράστασης | Λεπτομέρειες |
|---|---|
Στοιχείο Παράστασης Τίτλος Έργου | Λεπτομέρειες Άμλετ ο Β’ |
Στοιχείο Παράστασης Έτος Πρεμιέρας | Λεπτομέρειες 1998 |
Στοιχείο Παράστασης Σκηνοθεσία | Λεπτομέρειες Βλαδίμηρος Κυριακίδης |
Στοιχείο Παράστασης Πρωταγωνιστές | Λεπτομέρειες Κ. Κατσούλης, Β. Ανδρίτσου, Ε. Κωνσταντινίδου |
Στοιχείο Παράστασης Αρχική Προσέλευση | Λεπτομέρειες 4 εισιτήρια (1ο Σαββατοκύριακο) |
Στοιχείο Παράστασης Bonus Φλουριού | Λεπτομέρειες 200.000 δραχμές |
Η δεκαετία του ’90 αποτέλεσε μια κομβική περίοδο για το ελληνικό θέατρο, με τις ιδιωτικές παραγωγές να παίρνουν μεγάλα ρίσκα προκειμένου να καθιερώσουν νέους δημιουργούς. Ο Σωκράτης Πατσίκας, μέσα από την αφήγησή του, ανέδειξε το πώς η πίστη ενός οραματιστή, όπως ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, μπόρεσε να μετατρέψει μια διαφαινόμενη εμπορική καταστροφή σε έναν από τους μεγαλύτερους θεατρικούς θριάμβους της εποχής, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια ολόκληρη γενιά πρωταγωνιστών.
Η άγνωστη ιστορία πίσω από την τούρτα των «400» παραστάσεων
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στην εκπομπή Νωρίς νωρίς της ΕΡΤ, ο ηθοποιός θυμήθηκε με συγκίνηση και χιούμορ τις πρώτες ημέρες της παράστασης «Άμλετ ο Β’» το 1998. Όπως εξήγησε, το πρώτο Σαββατοκύριακο η προσέλευση ήταν απογοητευτική, καθώς κόπηκαν μόλις 4 εισιτήρια. Ωστόσο, η παραγωγή αποφάσισε να διαχειριστεί την κατάσταση με ευρηματικότητα, σβήνοντας μια τούρτα που έγραφε τον αριθμό «4».
«Όταν τελειώσαμε τις παραστάσεις, σβήσαμε μία τούρτα που έλεγε 4… 400. Και γράφανε “τις 400 παραστάσεις γιόρτασε…”. Δεν ήτανε 400. Ήτανε το πρώτο Σάββατο, το 4 ήταν τα εισιτήρια που είχαμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σωκράτης Πατσίκας. Η κίνηση αυτή λειτούργησε ως ένας ιδιότυπος οιωνός, καθώς η παράσταση τελικά εξελίχθηκε σε τεράστια επιτυχία, γεμίζοντας ασφυκτικά το θέατρο «Βρετάνια» και προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην οδό Κυψέλης.
Οι «τρεις σταρ» που ξεκίνησαν από το ίδιο καμαρίνι
Ο ηθοποιός στάθηκε ιδιαίτερα στη γνωριμία του με τον Κρατερό Κατσούλη, τον οποίο χαρακτήρισε με χιούμορ «ρεμάλι», περιγράφοντας τη ζεστασιά των παρασκηνίων. Σύμφωνα με τον ίδιο, από εκείνη τη συγκεκριμένη παραγωγή αναδείχθηκαν τρία κορυφαία ονόματα της ελληνικής υποκριτικής: ο Κρατερός Κατσούλης, η Βασιλική Ανδρίτσου και η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου.
Θεατρικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η συγκυρία της συνύπαρξης τόσων ταλαντούχων ανθρώπων σε μια πειραματική δουλειά είναι σπάνια. Η καλλιτεχνική χημεία που αναπτύχθηκε τότε, φαίνεται πως ήταν το κλειδί της επιτυχίας που ακολούθησε, παρά τις αρχικές οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε ο θίασος.
Η οικονομική θυσία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη
Ένα από τα πιο συγκλονιστικά σημεία της αφήγησης αφορούσε την απόλυτη δέσμευση του Βλαδίμηρου Κυριακίδη στο έργο. Ο γνωστός πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης είχε επενδύσει όλες του τις οικονομίες στην παράσταση, δουλεύοντάς την επί τρία χρόνια. «Έλεγε “μην ανησυχείτε, όλα καλά θα πάνε”», θυμάται ο Πατσίκας, υπογραμμίζοντας την ψυχραιμία του παραγωγού ακόμα και όταν τα έσοδα ήταν μηδενικά.
Μάλιστα, ο ηθοποιός μοιράστηκε και μια ιστορία από την κοπή της πίτας, όπου το φλουρί αντιστοιχούσε σε 200.000 δραχμές, ποσό που τότε ισοδυναμούσε με έναν ολόκληρο μηνιαίο μισθό. Παρά τη φήμη του «τσιγκούνη» που του απέδωσε χαριτολογώντας, ο Κυριακίδης αποδείχθηκε γενναιόδωρος προς τους συνεργάτες του, στηρίζοντας το όραμά του μέχρι τέλους.
Τι περιμένουμε από τον «Οιδίποδα»
Σήμερα, ο Σωκράτης Πατσίκας επιστρέφει στη σκηνή με την παράσταση «Οιδίποδας», μεταφέροντας την εμπειρία δεκαετιών σε ένα κλασικό κείμενο. Η συμμετοχή του σε νέες παραγωγές αποτελεί πάντα σημείο αναφοράς για το κοινό που τον ακολουθεί από τα πρώτα του βήματα, ενώ η ικανότητά του να ισορροπεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία παραμένει το ισχυρότερο επαγγελματικό του όπλο.