Skip to content
Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία: Η Νικολέτα Βλαβιανού ζωντανεύει Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε

Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία: Η Νικολέτα Βλαβιανού ζωντανεύει Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε


Χριστίνα Δημητριάδη
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Η Νικολέτα Βλαβιανού ανεβάζει την παράσταση «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία» στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός.
  • Το έργο βασίζεται σε δύο μονόλογους των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε, γραμμένους το 1977.
  • Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025.
  • Οι μονόλογοι σατιρίζουν με χιούμορ και προβληματισμό τη ζωή των γυναικών και τις κοινωνικές πιέσεις.
  • Η παράσταση υπόσχεται μια μοναδική θεατρική εμπειρία που συνδυάζει γέλιο και σκέψη.

Η Νικολέτα Βλαβιανού ανεβάζει την παράσταση «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία», ένα έργο βασισμένο σε δύο μονόλογους των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε, γραμμένους το 1977. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025 στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός, προσφέροντας μια κωμική και συνάμα συγκινητική ματιά στη ζωή των γυναικών.

Η νέα θεατρική παραγωγή «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία» έρχεται να αναδείξει την διαχρονική επικαιρότητα των έργων του νομπελίστα Ντάριο Φο και της Φράνκα Ράμε, προσφέροντας στο κοινό μια βαθιά ματιά στην γυναικεία ψυχοσύνθεση και τις κοινωνικές πιέσεις. Η επιλογή αυτών των μονολόγων, γραμμένων το 1977, υπογραμμίζει πώς οι προβληματισμοί γύρω από τον ρόλο της γυναίκας, την οικογένεια και την ελευθερία παραμένουν επίκαιροι και σήμερα, μέσα από μια κωμικο-γκροτέσκα προσέγγιση που χαρακτηρίζει το έργο των δύο δημιουργών.

Η παράσταση «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία»

Στο επίκεντρο της παράστασης βρίσκονται δύο ξεκαρδιστικές και σπιρτόζες γυναίκες, οι οποίες αφηγούνται την καθημερινότητά τους και τις περίπλοκες σχέσεις τους με τον σύζυγο, τον γιο, τον εραστή, ακόμα και τον κουνιάδο. Μέσα από τις αφηγήσεις τους, ξεδιπλώνεται με αστείρευτο χιούμορ το κουβάρι της ζωής τους ως μάνες, ερωμένες και νοικοκυρές. Αυτές οι ιστορίες είναι γοητευτικές, κωμικές αλλά και συγκινητικές, καθρεφτίζοντας την πολυπλοκότητα της ζωής κάθε γυναίκας, τότε και τώρα. Ο Ντάριο Φο, γνωστός ως ο «δάσκαλος» της κοινωνικοπολιτικής κωμωδίας, μαζί με τη μούσα του Φράνκα Ράμε, έχουν δημιουργήσει ένα αριστούργημα του διεθνούς ρεπερτορίου, το οποίο, αν και προβληματίζει, συγχρόνως διασκεδάζει.

Οι δύο μονόλογοι: «Μια γυναίκα μόνη» και «Η Μαμά – Φρικιό»

Ο πρώτος μονόλογος, «Μια γυναίκα μόνη», παρουσιάζει τη στερεοτυπική νοικοκυρά, σύζυγο ενός άνδρα που της προσφέρει όλα τα υλικά αγαθά, όπως πλυντήριο, ψυγείο και σίδερο ατμού. Ωστόσο, μόνη στο σπίτι όλη μέρα, με έναν σεξομανή κουνιάδο, έναν «ματάκια» από απέναντι και έναν ανώμαλο φαρσέρ στο τηλέφωνο, η ηρωίδα ασφυκτιά. Πιάνοντας κουβέντα με τη γειτόνισσα, θα αφηγηθεί μια ανείπωτα συναρπαστική ερωτική ιστορία. Ο δεύτερος μονόλογος, «Η Μαμά – Φρικιό», ακολουθεί μια γυναίκα που, προκειμένου να ξεφύγει από την αστυνομία κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης, μπαίνει σε μια εκκλησία και προσποιείται ότι θα εξομολογηθεί. Πρόκειται για μια γυναίκα που, όταν ο γιος της μεγάλωσε, ενεπλάκη στην πολιτική και άρχισε να συμμετέχει σε διαδηλώσεις, δεχόμενη επιθέσεις από την αστυνομία. Για να προστατεύσει τον αναρχικό της γιο, αναγκάζεται να τρέχει μαζί του σε διαδηλώσεις, με αποτέλεσμα να μπλέκει συνέχεια με τον νόμο. Όλα τα περιστατικά που βιώνει, κωμικά αλλά και λίγο-πολύ βίαια, σατιρίζονται μέσα από την εξιστόρησή της στον εξομολόγο της.

Προτεινόμενο Μάνος Βουλαρίνος: Η κριτική του για το «σόου» της Ζωής Κωνσταντοπούλου με το 100 Μάνος Βουλαρίνος: Η κριτική του για το «σόου» της Ζωής Κωνσταντοπούλου με το 100

Νομικοί κύκλοι και κοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι η θεατρική προσέγγιση κοινωνικών ζητημάτων, όπως η θέση της γυναίκας και η πολιτική δράση, αποτελεί έναν ισχυρό καθρέφτη της πραγματικότητας, ακόμα και δεκαετίες μετά τη συγγραφή τους. Η ικανότητα του Ντάριο Φο και της Φράνκα Ράμε να συνδυάζουν το γέλιο με τον προβληματισμό είναι αυτό που διατηρεί το έργο τους ζωντανό και εξαιρετικά επίκαιρο, αναδεικνύοντας τις αλλαγές αλλά και τις σταθερές προκλήσεις της κοινωνίας.

Συντελεστές και δημιουργική ομάδα

Την απόδοση, τη δραματουργική επεξεργασία και την ερμηνεία των μονολόγων έχει αναλάβει η Νικολέτα Βλαβιανού, η οποία υπογράφει και τη σκηνοθεσία μαζί με τη Μόνικα Κολοκοτρώνη. Τη βοήθεια σκηνοθέτη παρέχει η Μαργαρίτα Τριφτη, ενώ την εικαστική επιμέλεια και τα σκηνικά έχει αναλάβει ο Βασίλης Θεος. Για τις δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνία υπεύθυνη είναι η Νταίζη Λεμπέση, με την Ελένη Βαζακα στα Social Media. Η φωτογράφιση και ο σχεδιασμός φωτισμών είναι έργο της Χριστίνας Φυλακτοπούλου, ενώ την ενδυματολογία επιμελήθηκε η Δάφνη Τσακωτα. Η κίνηση είναι της Μόνικας Κολοκοτρώνη, η γραφιστική επιμέλεια της Δανάης Παππά και η μουσική επιμέλεια του Βασίλη Κωνσταντουλάκη. Το τρέιλερ της παράστασης δημιούργησε ο Βαγγέλης Κάλοου, ενώ το μακιγιάζ φωτογράφισης επιμελήθηκε ο Βασίλης Θεος. Άνθρωποι και Ποντίκια και Το Μεγάλο μας Τσίρκο είναι άλλες παραστάσεις που έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία πρόσφατα.

Τι να περιμένετε από την παράσταση

Η παράσταση «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία» υπόσχεται μια μοναδική θεατρική εμπειρία που συνδυάζει το γέλιο με τον προβληματισμό. Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δύο δυναμικές γυναικείες ιστορίες, ερμηνευμένες με δεξιοτεχνία από τη Νικολέτα Βλαβιανού. Πρόκειται για ένα έργο που, παρά την κωμική του φύση, αγγίζει βαθιά κοινωνικά ζητήματα και προκαλεί σκέψεις για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία. Η πρεμιέρα αναμένεται να πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025 στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας παράστασης που αναμένεται να συζητηθεί.

Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για την παράσταση

Πότε κάνει πρεμιέρα η παράσταση «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία»;

Η παράσταση «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία» κάνει πρεμιέρα την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025.

Ποιοι είναι οι συγγραφείς των μονολόγων της παράστασης;

Οι μονόλογοι της παράστασης γράφτηκαν το 1977 από τον νομπελίστα Ντάριο Φο και τη Φράνκα Ράμε.

Πού θα ανέβει η παράσταση της Νικολέτας Βλαβιανού;

Η παράσταση «Μόνο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία» θα ανέβει στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός.

Ποια είναι η υπόθεση του μονόλογου «Μια γυναίκα μόνη»;

Ο μονόλογος «Μια γυναίκα μόνη» αφηγείται την ιστορία μιας νοικοκυράς που ασφυκτιά μέσα στο σπίτι, αντιμετωπίζοντας έναν σεξομανή κουνιάδο, έναν γείτονα και έναν φαρσέρ στο τηλέφωνο, ενώ εξιστορεί μια ερωτική περιπέτεια.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Φαίη Μαυραγάνη: Η αποκάλυψη για τη χοληστερίνη και πώς την αντιμετώπισε
  2. 2
    Ζενεβιέβ Μαζαρί: Η ρήξη με τη Βίκυ Καγιά και ο φόβος για το μέλλον
  3. 3
    Στην αγκαλιά του Φάνη: Ματίκα, Ιορδανίδης και Σκαρμούτσος απόψε στον ΣΚΑΪ

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα