- Η Μαίρη Μηνά μίλησε για την παράσταση «Cleansed» και τη σκληρότητα του έργου.
- Το γυμνό επί σκηνής ήταν απελευθερωτικό για την ηθοποιό, όχι δύσκολο.
- Το έργο της Sarah Kane προκαλεί έντονες αντιδράσεις στο κοινό, κάτι που η Μηνά βρίσκει θετικό.
- Η ηθοποιός βιώνει λύτρωση και χαρά μέσα από τη δημιουργική διαδικασία της παράστασης.
- Ο Δημήτρης Καραντζάς οδήγησε τους ηθοποιούς στα βάθη του έργου με ευγένεια.
Η γνωστή ηθοποιός Μαίρη Μηνά μίλησε πρόσφατα στην εκπομπή «Στούντιο 4» για την εμπειρία της στην παράσταση «Cleansed» της Sarah Kane. Αναφέρθηκε στη σκληρότητα του έργου, στις έντονες αντιδράσεις του κοινού, και υπογράμμισε ότι το γυμνό επί σκηνής δεν ήταν το δυσκολότερο στοιχείο, αλλά αντιθέτως απελευθερωτικό, φέρνοντάς την πιο κοντά στον πυρήνα του έργου.
Η παράσταση «Cleansed» της Sarah Kane αποτελεί ένα θρυλικό έργο στο σύγχρονο θέατρο, γνωστό για την ένταση των θεμάτων και τον προκλητικό του χαρακτήρα. Η συγκεκριμένη παραγωγή, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά, έχει προκαλέσει σημαντική συζήτηση, βασιζόμενη στη φήμη του ποιητικού αλλά σκοτεινού κειμένου της Kane που εμβαθύνει σε θέματα βίας, βασανιστηρίων και την ανθρώπινη πάλη για σύνδεση και αγάπη.
Η σκληρότητα του έργου και η «απελευθέρωση» του γυμνού
Η Μαίρη Μηνά περιέγραψε το «Cleansed» ως ένα «θρυλικό έργο, πολύ ποιητικό κείμενο, αρκετά σκοτεινό, με πολλές σκηνές βίας και την ίδια στιγμή με σκηνές απόλυτης ένωσης και αγάπης». Τόνισε ότι, όπως συμβαίνει με όλα τα ποιητικά κείμενα, είναι τόσο ανοιχτό που χωράει όλες τις ερμηνείες, διατηρώντας όμως σαφείς άξονες βασανιστηρίων και πάθους. Όσον αφορά τη σωματική έκθεση, η ηθοποιός σημείωσε ότι «δεν ήταν το δυσκολότερο με το οποίο είχαμε να αναμετρηθούμε, το γυμνό. Αντιθέτως, ήταν και κάπως απελευθερωτικό». Όπως εξήγησε, όταν μπαίνεις σε αυτή τη συνθήκη και προσπαθείς να γίνεις φορέας τόσο μεγάλων νοημάτων, όλα τα περιττά φεύγουν, και όταν βγαίνουν και τα ρούχα, «αισθάνεσαι ότι είσαι πιο κοντά στον πυρήνα του ίδιου του έργου».
Οι αντιδράσεις του κοινού και η κοινωνικοπολιτική χροιά
Η παράσταση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, με ορισμένους θεατές να αποχωρούν από την αίθουσα. Η Μαίρη Μηνά δήλωσε σχετικά: «Ποιοι είναι αυτοί που φεύγουν δεν ξέρω… μάλλον είναι άνθρωποι που ίσως κάτι δεν αντέχουν». Ωστόσο, εξέφρασε τη χαρά της για αυτές τις «αντιθετικές στάσεις» του κόσμου, καθώς «το έργο κιόλας φτιάχτηκε για να δημιουργεί τέτοιου είδους αντιθέσεις και τέτοιου είδους προβληματισμούς και συγκρούσεις». Υπογράμμισε επίσης ότι το «Cleansed» έχει μια κοινωνική και πολιτική χροιά, κάτι που ενισχύει την πολυπλοκότητα και τον αντίκτυπό του στο κοινό.
Η έντονη συζήτηση που προκαλεί το έργο, με τις πολυάριθμες αποχωρήσεις θεατών αλλά και τις θερμές αντιδράσεις όσων παραμένουν, υπογραμμίζει την ικανότητά του να αγγίζει ευαίσθητες χορδές και να αναδεικνύει διαχρονικά ερωτήματα γύρω από την ανθρώπινη φύση και τα όρια της αντοχής.
Η ψυχική λύτρωση της δημιουργίας
Ερωτηθείσα για το πώς αισθάνεται μετά το τέλος κάθε παράστασης, η Μαίρη Μηνά εξήγησε ότι σε κάθε έργο, όσο σκληρό και δραματικό κι αν είναι, όσο πιο πολύ εμπλακεί σε αυτό, τόσο υπάρχει μια «αντίρροπη δύναμη που έχει μια αίσθηση ηδονής και χαράς από κάτω, που είναι αυτή της δημιουργίας». Το ίδιο συμβαίνει και με το «Cleansed». Όσο πιο πυκνά και μαζί είναι οι συντελεστές και όσο πιο βαθιά μπαίνουν με μεγάλη αυταπάρνηση σε όλο αυτό που συμβαίνει, τόσο, τελειώνοντας, αισθάνονται μια λύτρωση, την οποία αναζητούν και οι ήρωες του έργου.
Ο ρόλος του Δημήτρη Καραντζά και η συνέχεια της παράστασης
Η ηθοποιός αναφέρθηκε με θερμά λόγια στον σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά, τονίζοντας ότι «ο τρόπος με τον οποίο μας οδήγησε ο Δημήτρης Καραντζάς σε όλα αυτά τα βάθη και σκοτάδια και στην απογύμνωση, είχε τέτοια ευγένεια και τόση απαλότητα που ήταν σαν όλα να γίνονταν και να μην καταλαβαίναμε πότε γίνονταν». Η παράσταση, η οποία έκανε πρεμιέρα στις 4 Δεκεμβρίου 2025, έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία, καθώς έχει ήδη εξαντλήσει τα εισιτήρια για τον πρώτο μήνα των παραστάσεων, με νέες ημερομηνίες να έχουν ήδη ανοίξει για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2026.