Skip to content
Ιωάννης Παπαζήσης: Η αποκάλυψη για την αποχώρηση από παράσταση και η σύγκρουση με σκηνοθέτη

Ιωάννης Παπαζήσης: Η αποκάλυψη για την αποχώρηση από παράσταση και η σύγκρουση με σκηνοθέτη


Ιωάννα Κρητικού
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Ο Ιωάννης Παπαζήσης παραδέχθηκε ότι έχει εγκαταλείψει παράσταση λόγω τοξικότητας.
  • Η σύγκρουση συνέβη κατά τη διάρκεια των προβών και όχι στην παράσταση.
  • Ο ηθοποιός αμφισβητεί την παραδοσιακή ιεραρχία σκηνοθέτη-ηθοποιού.
  • Το περιστατικό έληξε με τη συγνώμη του σκηνοθέτη προς τον ηθοποιό.
  • Η εμπειρία αυτή καθόρισε τις μετέπειτα επαγγελματικές επιλογές του πρωταγωνιστή.

Ο Ιωάννης Παπαζήσης, σε μια εξομολογητική συνέντευξη στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι», αναφέρθηκε στην εικοσαετή πορεία του στον χώρο της υποκριτικής και αποκάλυψε το παρασκήνιο της μοναδικής φοράς που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει θεατρική παραγωγή. Ο γνωστός πρωταγωνιστής περιέγραψε με αφοπλιστική ειλικρίνεια τα όρια της επαγγελματικής του ανοχής και την έντονη αντίδρασή του απέναντι σε τοξικές συμπεριφορές κατά τη διάρκεια των προβών.

Data snapshot
Σύνοψη της Συνέντευξης του Ιωάννη Παπαζήση
Στοιχεία από την τηλεοπτική εμφάνιση του ηθοποιού στο MEGA.
ΧαρακτηριστικόΛεπτομέρειες
ΠρωταγωνιστήςΙωάννης Παπαζήσης
Πηγή ΣυνέντευξηςΕκπομπή «Χαμογέλα και πάλι» (MEGA)
ΑφορμήΝέο θεατρικό εγχείρημα
Κύριο ΘέμαΑποχώρηση από παράσταση λόγω τοξικότητας
Χρόνος ΣυμβάντοςΚατά τη διάρκεια προβών
ΚατάληξηΣυγνώμη από την πλευρά του σκηνοθέτη

Η δημόσια παραδοχή του Ιωάννη Παπαζήση έρχεται σε μια χρονική στιγμή που ο καλλιτεχνικός χώρος επαναπροσδιορίζει τους κανόνες της επαγγελματικής δεοντολογίας. Έχοντας συμπληρώσει δύο δεκαετίες στην τηλεόραση και το θέατρο, ο ηθοποιός έχει διαμορφώσει μια ισχυρή προσωπικότητα που δεν διστάζει να θέσει κόκκινες γραμμές όταν η προσωπική αξιοπρέπεια τίθεται υπό αμφισβήτηση. Η εμπειρία του αυτή αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση των ηθοποιών να μην αποδέχονται πλέον την «καλλιτεχνική αυθεντία» ως άλλοθι για κακοποιητικές πρακτικές.

Το χρονικό της αποχώρησης και η «έκρηξη» στις πρόβες

Κατά τη διάρκεια της εμφάνισής του στο πλατό του MEGA, ο Ιωάννης Παπαζήσης μοιράστηκε το περιστατικό που τον οδήγησε στην έξοδο από μια παραγωγή. Όπως εξήγησε, η απόφαση αυτή δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία, αλλά ήταν αποτέλεσμα μιας συμπεριφοράς που ξεπέρασε τα όρια της αντοχής του. «Η αλήθεια είναι ότι έχω φύγει από παράσταση, μια φορά, γιατί υπήρχε μια συμπεριφορά που δεν μπορούσα να την ανεχτώ», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι εκείνη την εποχή ο όρος «τοξικότητα» δεν ήταν τόσο διαδεδομένος όσο σήμερα.

Η ένταση της στιγμής ήταν τέτοια που ο ηθοποιός παραδέχθηκε πως κατέβηκε από τη σκηνή έτοιμος για μια σφοδρή αντιπαράθεση. Η αντίδρασή του αυτή, αν και την χαρακτήρισε «δυστυχώς» ως αδυναμία συγκράτησης του δικίου του, αναδεικνύει την εσωτερική ανάγκη του καλλιτέχνη να προστατεύσει τον επαγγελματικό του χώρο. Παρόμοια στάση έχουν τηρήσει και άλλοι συνάδελφοί του, όπως ο Περικλής Λιανός, ο οποίος έχει δηλώσει πως αποχωρεί όταν οι καταστάσεις ξεπερνούν τα προσωπικά του όρια.

Προτεινόμενο Γιάννης Κατινάκης: Ο εκφοβισμός στο σχολείο και η λύτρωση μέσω της ψυχοθεραπείας Γιάννης Κατινάκης: Ο εκφοβισμός στο σχολείο και η λύτρωση μέσω της ψυχοθεραπείας

Η αμφισβήτηση της ιεραρχίας και η «ανωτερότητα» του σκηνοθέτη

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της συνέντευξης ήταν η τοποθέτηση του Ιωάννη Παπαζήση σχετικά με τη δομή εξουσίας στο θέατρο. Ο ηθοποιός εξέφρασε την πάγια άρνησή του να αποδεχθεί την υποτιθέμενη ανωτερότητα του σκηνοθέτη έναντι του ηθοποιού. «Δεν μπορούσα να καταλάβω ποτέ την ανωτερότητα του σκηνοθέτη απέναντι στον ηθοποιό, δεν μπορώ να την συνειδητοποιήσω μέχρι και σήμερα», ανέφερε, θέτοντας το ζήτημα σε μια βάση ισότιμης συνεργασίας.

Σύμφωνα με κοινωνικούς ερευνητές και ειδικούς σε θέματα εργασιακής ψυχολογίας, η παραδοσιακή πυραμιδωτή ιεραρχία στις τέχνες συχνά αποτελεί το γόνιμο έδαφος για την ανάπτυξη τοξικών περιβαλλόντων. Η σύγχρονη προσέγγιση επιτάσσει μια οριζόντια συνεργασία, όπου ο σεβασμός είναι αμφίδρομος και η δημιουργική διαδικασία δεν απαιτεί την ψυχολογική εξουθένωση των συμμετεχόντων. Η στάση του Παπαζήση φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με αυτό το νέο πρότυπο, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος αυτοσαρκάζεται για την εκρηκτικότητα του χαρακτήρα του.

Η διαχείριση της τοξικότητας και η επόμενη μέρα

Παρά την ένταση του συμβάντος, ο ηθοποιός αποκάλυψε ότι υπήρξε αμοιβαία υποχώρηση, καθώς ο σκηνοθέτης του ζήτησε συγνώμη. Ωστόσο, η εμπειρία αυτή λειτούργησε ως πυξίδα για τις μετέπειτα επαγγελματικές του επιλογές. Ο Παπαζήσης, που δηλώνει ευτυχισμένος στην προσωπική του ζωή, φαίνεται να επιζητά την ίδια ισορροπία και στα επαγγελματικά του, αποφεύγοντας συνεργασίες που απειλούν την ψυχική του γαλήνη.

Η συζήτηση για την τοξικότητα στον χώρο του θεάματος παραμένει επίκαιρη, με πολλούς καλλιτέχνες να μοιράζονται παρόμοιες εμπειρίες. Η δημόσια κατάθεση τέτοιων περιστατικών από καταξιωμένους πρωταγωνιστές συμβάλλει στην απομυθοποίηση των δύσκολων συνεργασιών και ενθαρρύνει τους νεότερους ηθοποιούς να διεκδικούν υγιείς συνθήκες εργασίας. Η επόμενη μέρα για τον Ιωάννη Παπαζήση τον βρίσκει επικεντρωμένο στο νέο του θεατρικό εγχείρημα, έχοντας πλέον την εμπειρία να αναγνωρίζει και να απομακρύνεται εγκαίρως από περιβάλλοντα που δεν συνάδουν με τις αξίες του.

💡

Διαχείριση τοξικών συμπεριφορών στην εργασία

  • Θέστε σαφή όρια από την έναρξη της συνεργασίας σας.
  • Επικοινωνήστε άμεσα τη δυσαρέσκειά σας με ψυχραιμία και επιχειρήματα.
  • Κρατήστε αρχείο περιστατικών που θίγουν την επαγγελματική σας αξιοπρέπεια.
  • Μην φοβάστε να αποχωρήσετε αν το περιβάλλον επηρεάζει την ψυχική σας υγεία.
  • Αναζητήστε υποστήριξη από συναδέλφους ή αρμόδια σωματεία.
Τι πρέπει να ξέρετε: για την αποκάλυψη του Ιωάννη Παπαζήση

Γιατί αποχώρησε ο Ιωάννης Παπαζήσης από θεατρική παράσταση;

Ο ηθοποιός αποκάλυψε ότι αποχώρησε μία φορά από παράσταση λόγω τοξικής συμπεριφοράς που δεν μπορούσε να ανεχτεί. Το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια των προβών και οδήγησε σε έντονη λεκτική αντιπαράθεση με τον σκηνοθέτη.

Ποια είναι η άποψη του Ιωάννη Παπαζήση για τη σχέση σκηνοθέτη και ηθοποιού;

Ο Ιωάννης Παπαζήσης δήλωσε ότι δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει την έννοια της ανωτερότητας του σκηνοθέτη απέναντι στον ηθοποιό. Πιστεύει σε μια πιο ισότιμη σχέση συνεργασίας χωρίς ιεραρχικές επιβολές που θίγουν την προσωπικότητα.

Πώς αντέδρασε ο σκηνοθέτης μετά τη σύγκρουση με τον ηθοποιό;

Σύμφωνα με τον Ιωάννη Παπαζήση, μετά την έντονη αντίδρασή του και την απόφασή του να κατέβει από τη σκηνή, ο σκηνοθέτης του ζήτησε συγνώμη για τη συμπεριφορά του, αναγνωρίζοντας το λάθος του.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Ιβάν Σβιτάιλο: Η εξομολόγηση για τις στερήσεις στην Κριμαία και το ατύχημα που παραλίγο να κάψει το σπίτι τους
  2. 2
    Σώτ ης Βο λά ν ης: Η ε ξο μο λ όγ ησ η γι α τ α 70 0.0 00 ε υρ ώ σ ε έ να α υτ ο κί νη το κ αι τ α σ ημ άδ ια τ ου Θ εο ύ
  3. 3
    Λένα Δροσάκη: Η συνειδητή απόφαση για τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη και η «απαγορευμένη» αλήθεια για τη μητρότητα

Προτεινόμενα

Ροή Ειδήσεων