- Ο Γιώργος Μουκίδης επέκρινε έντονα τον πρώτο Έλληνα ΑΙ τραγουδιστή, Αχιλλέα Δελφό.
- Χαρακτήρισε το εγχείρημα «μεγάλη απάτη» με βασικό στόχο το χρήμα.
- Τόνισε ότι οι ΑΙ τραγουδιστές δεν προέρχονται από πραγματικούς δημιουργούς.
- Προτείνει τη χρήση της AI για ιατρικούς ή άλλους ωφέλιμους σκοπούς.
Ο γνωστός δημιουργός Γιώργος Μουκίδης παραχώρησε δηλώσεις στην κάμερα της εκπομπής Breakfast@Star την Παρασκευή, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή του στον πρώτο Έλληνα ΑΙ τραγουδιστή, Αχιλλέα Δελφό. Χαρακτήρισε το εγχείρημα ως «πολύ μεγάλη απάτη με στόχο το χρήμα», τονίζοντας ότι δεν προέρχεται από πραγματικό δημιουργό.
Η εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στη μουσική βιομηχανία έχει πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις και αντιδράσεις, καθώς αναδιαμορφώνει τα παραδοσιακά μοντέλα δημιουργίας και παραγωγής. Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια της ευρύτερης διείσδυσης της AI σε διάφορους τομείς της τέχνης, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αυθεντικότητα, την πνευματική ιδιοκτησία και τον ρόλο του ανθρώπινου δημιουργού σε ένα ολοένα και πιο αυτοματοποιημένο περιβάλλον.
Η θέση του Γιώργου Μουκίδη για τον Αχιλλέα Δελφό
Ο Γιώργος Μουκίδης, ένας από τους πιο αναγνωρισμένους δημιουργούς της ελληνικής μουσικής σκηνής, δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την εμφάνιση του πρώτου Έλληνα ΑΙ τραγουδιστή, Αχιλλέα Δελφού. Σε δηλώσεις του στην εκπομπή Breakfast@Star, όπως μεταδόθηκε το πρωινό της Παρασκευής, ο Μουκίδης αρχικά αστειεύτηκε για την «εξαφάνιση» του ΑΙ τραγουδιστή στο ψυγείο, υπογραμμίζοντας την αδυναμία του να τον αντιληφθεί ως πραγματική οντότητα.
Η κριτική στην «απάτη» και ο στόχος του χρήματος
Πέρα από το χιούμορ, ο Γιώργος Μουκίδης εξέφρασε την ουσιαστική του κριτική, χαρακτηρίζοντας το εγχείρημα ως «μια προσπάθεια που κάνουν κάποιοι, που είναι του χώρου» με απώτερο σκοπό το χρήμα. «Είναι κάτι, όμως, που δεν είναι κανονικό και δεν προήλθε από έναν δημιουργό», δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας την έλλειψη δημιουργικής αυθεντικότητας πίσω από την τεχνητή παραγωγή. Η απάτη, όπως την περιέγραψε, έχει πάντα ως στόχο το οικονομικό όφελος, εκμεταλλευόμενη την αφέλεια του κοινού.
Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές της μουσικής βιομηχανίας είναι η πιθανή υποβάθμιση της καλλιτεχνικής αξίας και η μετατροπή της μουσικής σε ένα απλό προϊόν, όταν η δημιουργία της αποσυνδέεται από τον ανθρώπινο παράγοντα. Η μαζική παραγωγή περιεχομένου μέσω AI, χωρίς το συναισθηματικό βάθος και την προσωπική σφραγίδα ενός καλλιτέχνη, θα μπορούσε να οδηγήσει σε κορεσμό και απώλεια της μοναδικότητας.
Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και οι αντιδράσεις
Ο Μουκίδης πρότεινε τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης για άλλους, πιο ωφέλιμους σκοπούς, όπως η βοήθεια στην κυκλοφορία (π.χ. διανομή) ή στην ιατρική. «Όποιο ΑΙ σκουπίδι, ας πούμε, θέλει, ας έρθει να γράψει ένα κομμάτι, να το βάλουμε στον κόσμο και να δούμε τι θα γίνει», είπε με ειρωνικό τόνο, αμφισβητώντας την ικανότητα της AI να παράγει αξιόλογο έργο που θα αγκαλιάσει το κοινό. Η δήλωσή του ότι «θα βγουν κάτι χαζές και θα λένε ότι πήραν το μπλουζάκι αυτού του Αχιλλέα» υπογραμμίζει την αποστροφή του προς την επιφανειακή αποδοχή τέτοιων εγχειρημάτων.
Η επόμενη μέρα για την AI στη μουσική
Οι δηλώσεις του Γιώργου Μουκίδη αναδεικνύουν ένα ευρύτερο ζήτημα που απασχολεί τη διεθνή μουσική κοινότητα: την ηθική και καλλιτεχνική διάσταση της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ενώ η AI μπορεί να προσφέρει εργαλεία για την ενίσχυση της δημιουργικότητας, η πλήρης υποκατάσταση του ανθρώπινου παράγοντα στη δημιουργία μουσικής παραμένει ένα αμφιλεγόμενο θέμα. Η συζήτηση για το μέλλον της μουσικής με την AI είναι ανοιχτή, με τους καλλιτέχνες να καλούνται να βρουν την ισορροπία μεταξύ τεχνολογικής προόδου και καλλιτεχνικής ακεραιότητας.