- Ο Τζώνη Καλημέρης εξέφρασε την ενόχλησή του για την υπερβολική ενασχόληση του infotainment με βαριά κοινωνικά θέματα.
- Ο Γιώργος Λιάγκας απάντησε στον Καλημέρη, υποστηρίζοντας ότι το infotainment αντικατοπτρίζει την κοινωνική επικαιρότητα.
- Ο Λιάγκας τόνισε ότι οι infotainment εκπομπές προσαρμόζονται στα ενδιαφέροντα της κοινωνίας.
- Η διαμάχη αναδεικνύει την ευρύτερη συζήτηση για την ισορροπία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στην τηλεόραση.
Ο Γιώργος Λιάγκας απάντησε άμεσα στις δηλώσεις του Τζώνη Καλημέρη σχετικά με τις infotainment εκπομπές, εκφράζοντας τη διαφωνία του. Ο παρουσιαστής του «Πρωινού» υποστήριξε ότι ο Καλημέρης, προφανώς, δεν παρακολουθεί τηλεόραση, καθώς το infotainment προσαρμόζεται στην επικαιρότητα και αντικατοπτρίζει τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία.
Αυτή η δημόσια αντιπαράθεση έρχεται σε συνέχεια μιας ευρύτερης συζήτησης που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στον τηλεοπτικό χώρο, σχετικά με το περιεχόμενο των πρωινών και μεσημεριανών εκπομπών και την ισορροπία μεταξύ ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Πολλοί τηλεοπτικοί παράγοντες και κριτικοί έχουν εκφράσει κατά καιρούς διαφορετικές απόψεις για τη δοσολογία των κοινωνικών θεμάτων, όπως δολοφονίες και γυναικοκτονίες, σε εκπομπές που παραδοσιακά είχαν έναν πιο χαρούμενο και ανάλαφρο χαρακτήρα.
Η κριτική του Τζώνη Καλημέρη για το Infotainment
Ο Τζώνη Καλημέρης, κατά την εμφάνισή του στο «Πρωινό» του ΑΝΤ1, προέβη σε δηλώσεις που προκάλεσαν αίσθηση, τονίζοντας την ανάγκη να αραιώσει η ενασχόληση των infotainment εκπομπών με βαριά και δυσάρεστα κοινωνικά θέματα. Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Ξέρω ότι με αυτό που θα πω θα στεναχωρήσω κάποιους φίλους μου, φτάνει πια με το infotainment. Προφανώς δεν μπορεί να λείψει τελείως η ενημέρωση, αλλά αυτό το πράγμα που αναλώνονται εκπομπές ολόκληρες για κοινωνικά θέματα βαριά και δυσάρεστα σε εκπομπές οι οποίες παραπέμπουν σε άλλο πράγμα, σε πιο χαρούμενο περιβάλλον κι εμείς εμμένουμε να ασχολούμαστε με δολοφονίες, γυναικοκτονίες, πρέπει να αραιώσει. Έχουν χάσει λίγο τον προσανατολισμό τους. Δε λέω να φύγουν εντελώς από την ενημέρωση, απλώς, τόσο όσο. Όταν κάθομαι μπροστά στην τηλεόραση και ακούω όλον αυτόν τον τσακωμό, κουράζομαι». Η τοποθέτησή του αφορούσε την υπερβολική κάλυψη θεμάτων όπως οι δολοφονίες και οι γυναικοκτονίες, σε ένα πλαίσιο που θα έπρεπε να είναι πιο χαρούμενο.
Η άμεση απάντηση του Γιώργου Λιάγκα
Αμέσως μετά την προβολή των δηλώσεων του Καλημέρη, ο Γιώργος Λιάγκας θέλησε να απαντήσει, εκφράζοντας την πλήρη διαφωνία του και δηλώνοντας: «Θα στεναχωρήσω τον φίλο μου Τζώνη Καλημέρη και θα του πω ότι επειδή προφανώς βλέπει πολύ youtube δεν βλέπει τηλεόραση. Δεν εξηγείται αλλιώς αυτό που λέει». Ο παρουσιαστής υπογράμμισε ότι το infotainment λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνίας, προσαρμόζοντας το περιεχόμενό του ανάλογα με την εκάστοτε επικαιρότητα. Συγκεκριμένα, τόνισε: «Το infotainment είναι η κοινωνία η ίδια και θα απασχοληθεί με αυτά που απασχολούν την κοινωνία με τη δοσολογία που η κοινωνία επιλέγει τη σημαντικότητα των θεμάτων, ακόμα και στα site. Τα οποία site τροφοδοτούνται κυρίως από αυτές τις infotainment εκπομπές, τις οποίες κάποιοι πυροβολείτε». Αυτή η δήλωση υποδηλώνει ότι οι εκπομπές αυτές ανταποκρίνονται στη ζήτηση του κοινού και στην επικαιρότητα, ακόμα και όταν αυτή περιλαμβάνει δυσάρεστα θέματα.
Η οπτική των αναλυτών για την τηλεοπτική επικαιρότητα
Αυτό που ανησυχεί συχνά τους αναλυτές των media είναι η λεπτή γραμμή μεταξύ ενημέρωσης και εκμετάλλευσης της ανθρώπινης τραγωδίας για λόγους τηλεθέασης. Ενώ η ανάγκη για ενημέρωση είναι αδιαμφισβήτητη, η συνεχής εστίαση σε αρνητικά γεγονότα μπορεί να οδηγήσει σε κοινωνική κόπωση και σε μια στρεβλή εικόνα της πραγματικότητας. Ωστόσο, η αγορά φαίνεται να προεξοφλεί ότι το κοινό έχει αποδεχθεί αυτή τη μορφή περιεχομένου, καθώς οι εκπομπές αυτές συνεχίζουν να σημειώνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, γεγονός που επιβεβαιώνει την άποψη του Λιάγκα περί κοινωνικής ζήτησης.
Η επόμενη μέρα για τις infotainment εκπομπές
Η συζήτηση που άνοιξε ο Τζώνη Καλημέρης και η απάντηση του Γιώργου Λιάγκα αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα του τηλεοπτικού τοπίου και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί. Ενώ η κριτική για την υπερβολική ενασχόληση με αρνητικά θέματα παραμένει, η πραγματικότητα δείχνει ότι το infotainment έχει εδραιωθεί ως ένα κυρίαρχο είδος που προσαρμόζεται συνεχώς στις κοινωνικές και τεχνολογικές αλλαγές. Η πορεία των εκπομπών αυτών στο μέλλον θα εξαρτηθεί από την ικανότητά τους να διατηρήσουν την ισορροπία μεταξύ της ενημέρωσης, της ψυχαγωγίας και της ευαισθησίας απέναντι στα θέματα που καλύπτουν.