- Ο Αντώνης Μυριαγκός μίλησε για το μεταναστευτικό σοκ της επιστροφής από τον Καναδά.
- Ξεκίνησε ως ζωγράφος στην Καλών Τεχνών πριν στραφεί στην υποκριτική σε μεγαλύτερη ηλικία.
- Είναι πατέρας διδύμων παιδιών 14 ετών που φοιτούν στο Γυμνάσιο.
- Η συνεργασία με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο κάλυψε το κενό της καλλιτεχνικής μοναξιάς.
- Πρωταγωνιστεί στην ταινία «Καποδίστριας» του Γιάννη Σμαραγδή.
Ο Αντώνης Μυριαγκός, σε μια από τις σπάνιες τηλεοπτικές του εμφανίσεις, μίλησε για τα παιδικά του χρόνια στο Μόντρεαλ και τη δύσκολη προσαρμογή στην Ελλάδα. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας «Καποδίστριας» αποκάλυψε το παρασκήνιο της φοίτησής του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και την εσωτερική ανάγκη που τον οδήγησε στο θέατρο.
| Κατηγορία | Λεπτομέρειες |
|---|---|
| Καταγωγή | Χίος (Ναυτική οικογένεια) & Μικρά Ασία |
| Σπουδές | Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Ζωγραφική) |
| Οικογένεια | Τρία αδέλφια (Καλλιρρόη, Τόνια, Αντώνης) |
| Παιδιά | Δίδυμα 14 ετών (Β' Γυμνασίου) |
| Κινηματογράφος | Πρωταγωνιστής στην ταινία 'Καποδίστριας' |
| Θέατρο | Συνεργασία με Θέατρο Άττις (Θ. Τερζόπουλος) |
Αυτή η σπάνια τηλεοπτική παρουσία του ηθοποιού έρχεται σε μια περίοδο έντονης καλλιτεχνικής δραστηριότητας, καθώς ο Αντώνης Μυριαγκός ενσαρκώνει τον εμβληματικό ρόλο του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας. Η δημόσια εξομολόγησή του στο «Στούντιο 4» της ΕΡΤ δεν περιορίστηκε μόνο στα επαγγελματικά, αλλά φώτισε τις εσωτερικές διαδρομές ενός καλλιτέχνη που ξεκίνησε από τα εικαστικά για να καταλήξει στην υποκριτική ωριμότητα.
Το μεταναστευτικό σοκ και η επιστροφή στη Χίο
Η οικογενειακή ιστορία του ηθοποιού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ναυτική παράδοση της Χίου και τις ρίζες από τη Μικρά Ασία. Η μετανάστευση στον Καναδά, όταν ο ίδιος ήταν μόλις ενάμισι έτους, διαμόρφωσε ένα περιβάλλον που έπρεπε να εγκαταλείψει απότομα στη Β’ Δημοτικού. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο ρεπορτάζ του Στούντιο 4, η επιστροφή στην Ελλάδα συνοδεύτηκε από μια έντονη ανάγκη αποδοχής, ειδικά για τη μεγαλύτερη αδελφή του, Καλλιρρόη.
Η οικογένεια Μυριαγκού διακρίνεται για την καλλιτεχνική της φλέβα, καθώς δύο από τα τρία αδέλφια ακολούθησαν την υποκριτική, ενώ η τρίτη αδελφή, η Τόνια, εργάζεται στο ενδυματολογικό τμήμα του Μεγάρου Μουσικής. Αυτό το υπόβαθρο λειτούργησε ως γόνιμο έδαφος για την μετέπειτα εξέλιξη του Αντώνη, ο οποίος αρχικά βρήκε διέξοδο στη ζωγραφική.
Από τα πινέλα της Καλών Τεχνών στο θεατρικό σανίδι
Η είσοδος στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών δεν ήταν μια προσχεδιασμένη κίνηση, αλλά μια αποκάλυψη που ήρθε μέσω μιας καθηγήτριας στο Λύκειο. Ο Αντώνης Μυριαγκός περιέγραψε την ανακούφιση που ένιωσε όταν βρήκε έναν συγκεκριμένο σκοπό, μακριά από το άγχος των Πανελληνίων, αφοσιωμένος στο σχέδιο και τη ζωγραφική. Ωστόσο, η ολοκλήρωση των σπουδών του άφησε ένα υπαρξιακό κενό που δεν μπορούσε αρχικά να προσδιορίσει.
Η απόφαση να ασχοληθεί με την υποκριτική ήρθε σε μεγαλύτερη ηλικία, γεγονός που του προκάλεσε αρχικά δισταγμό και φόβο. Η αναζήτηση επαγγελματικής ταυτότητας τον οδήγησε σε σεμινάρια και τελικά στη δραματική σχολή, μια επιλογή που σήμερα θεωρεί σωτήρια. Νομικοί και καλλιτεχνικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η διπλή ιδιότητα του εικαστικού και του ηθοποιού προσδίδει μια μοναδική αισθητική στις ερμηνείες του, καθώς αντιλαμβάνεται τη σκηνή ως έναν ζωντανό πίνακα.
Η πατρότητα και η συνεργασία με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο
Στην προσωπική του ζωή, ο ηθοποιός είναι πατέρας διδύμων παιδιών 14 ετών, τα οποία φοιτούν στη Β’ Γυμνασίου. Η ισορροπία ανάμεσα στην οικογένεια και την απαιτητική τέχνη του θεάτρου φαίνεται να είναι μια διαρκής πρόκληση. Παράλληλα, η συνεργασία του με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο στο Θέατρο Άττις υπήρξε καθοριστική, καθώς εκεί βρήκε τη συνθήκη της συνάντησης που του έλειπε από τη μοναχική φύση των εικαστικών τεχνών.
Ο ίδιος παραδέχεται πως πλέον έχει συμφιλιωθεί με τον χρόνο και την ταυτότητα του ηθοποιού, παρόλο που για χρόνια ένιωθε την ανάγκη να μην δεσμεύεται από τίτλους. Η τηλεόραση δεν ήταν ποτέ ο πρωταρχικός του στόχος, καθώς οραματιζόταν πάντα την ουσιαστική επαφή με τους συνεργάτες του και την εμβάθυνση στην τέχνη.
Η επόμενη μέρα και η καλλιτεχνική συμφιλίωση
Με την ταινία «Καποδίστριας» να αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ο Αντώνης Μυριαγκός φαίνεται να διανύει την πιο ώριμη φάση της καριέρας του. Η ικανότητά του να μεταβολίζει τις εμπειρίες από τον Καναδά και τις σπουδές του σε ερμηνευτικά εργαλεία τον κατατάσσει στους πιο ποιοτικούς ηθοποιούς της γενιάς του. Η στάση του απέναντι στη δημοσιότητα παραμένει διακριτική, επιλέγοντας να μιλά μόνο όταν έχει κάτι ουσιαστικό να μοιραστεί με το κοινό.
Διαχείριση αλλαγής καριέρας και προσαρμογής
- Αναζητήστε επαγγελματικό προσανατολισμό ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των πρώτων σπουδών σας.
- Μην φοβάστε να ξεκινήσετε κάτι νέο σε μεγαλύτερη ηλικία, καθώς η ωριμότητα προσφέρει βάθος στην τέχνη.
- Διατηρήστε την επαφή με διαφορετικές μορφές τέχνης για μια πιο σφαιρική καλλιτεχνική ταυτότητα.
- Η συλλογικότητα στην εργασία μπορεί να λειτουργήσει ως αντίδοτο στη δημιουργική μοναξιά.