Skip to content
Άννα Χατζησοφιά: Η αποκάλυψη για τη λογοκρισία στον «Κακό Βεζύρη»

Άννα Χατζησοφιά: Η αποκάλυψη για τη λογοκρισία στον «Κακό Βεζύρη»


Σοφία Αλεξίου
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Η Άννα Χατζησοφιά αποκάλυψε λογοκρισία στη σειρά της «Ο Κακός Βεζύρης».
  • Κόπηκαν πλάνα και ατάκες από το master footage λόγω πολιτικών αναφορών.
  • Υπουργός φέρεται να παρενέβη στο κανάλι για το περιεχόμενο της σειράς.
  • Ο χαρακτήρας Κλέων Βεζύρης ήταν εμπνευσμένος από αρχέτυπα, όχι συγκεκριμένα πρόσωπα.

Η επιτυχημένη σεναριογράφος Άννα Χατζησοφιά, καλεσμένη στην εκπομπή «Καλύτερα αργά» με την Αθηναΐδα Νέγκα, προχώρησε σε σοκαριστικές αποκαλύψεις σχετικά με τη λογοκρισία που υπέστη η σειρά της «Ο Κακός Βεζύρης». Όπως ανέφερε, κόπηκαν πλάνα και ατάκες από το master footage, μετά από παρέμβαση του καναλιού, λόγω των υποτιθέμενων πολιτικών αναφορών.

Η αποκάλυψη της Άννας Χατζησοφιά για τη λογοκρισία στον «Κακό Βεζύρη» έρχεται να αναδείξει ένα διαχρονικό ζήτημα στην ελληνική τηλεόραση, αυτό της ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης και των ορίων της σάτιρας. Το παρασκήνιο πίσω από την παραγωγή και προβολή σατιρικών σειρών συχνά κρύβει πιέσεις και παρεμβάσεις, ειδικά όταν το περιεχόμενο αγγίζει ευαίσθητες πολιτικές χορδές, ανεξάρτητα από την πρόθεση των δημιουργών.

Η αποκάλυψη της Άννας Χατζησοφιά για τη λογοκρισία

Η Άννα Χατζησοφιά, μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες σεναριογράφους στην Ελλάδα, βρέθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης, 25 Νοεμβρίου 2025, καλεσμένη στην εκπομπή «Καλύτερα αργά» της Αθηναΐδας Νέγκα, όπου και έκανε τις εκτενείς αποκαλύψεις. Μίλησε για τη διαδικασία δημιουργίας των σειρών της, αλλά και για την υπόθεση λογοκρισίας που βίωσε με τον «Κακό Βεζύρη», προσφέροντας άγνωστες λεπτομέρειες από τα παρασκήνια.

«Ξέρω τη λογοκρισία που υποστήκαμε», δήλωσε χαρακτηριστικά η σεναριογράφος, προσθέτοντας: «Πήγαινα στο μοντάζ, έβλεπα το final cut, και μετά από το τρίτο ή τέταρτο επεισόδιο με παίρνει ο μοντέρ και μου λέει: “Άννα, κάτι κόβουνε στο κανάλι”». Η αποκάλυψη ότι κόβανε το master, δηλαδή το τελικό υλικό της σειράς, είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς υποδηλώνει μια άμεση και δραστική παρέμβαση στο περιεχόμενο.

Ο «Κακός Βεζύρης» και οι πολιτικές αναφορές

Η πυρήνας της λογοκρισίας, σύμφωνα με την Άννα Χατζησοφιά, εντοπίστηκε στον χαρακτήρα του Κλέωνα Βεζύρη. «Είχαμε τη λαμπρή έμπνευση να κάνουμε τον Κλέωνα Βεζύρη ερωτευμένο με την εξουσία. Δεν τον ενδιέφερε ποιος την εκπροσωπεί, μόνο η καρέκλα», εξήγησε. Αυτή η προσέγγιση, που σατίριζε την απληστία για την εξουσία, φάνηκε να ενοχλεί βαθιά. Η σεναριογράφος ανέφερε χαρακτηριστικά την αντίδραση που δέχτηκαν: «Μας είπαν: “Βάλατε στο ίδιο κάδρο τον Μητσοτάκη με τον Παπανδρέου. Τι σχέση έχει ο ένας με τον άλλον;”».

Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές της τηλεοπτικής παραγωγής είναι η ευκολία με την οποία μπορούν να γίνουν τέτοιες παρεμβάσεις, θέτοντας σε κίνδυνο την καλλιτεχνική ακεραιότητα. Η εμπειρία της Άννας Χατζησοφιά υπογραμμίζει την πίεση που μπορεί να ασκηθεί σε δημιουργούς, ακόμη και όταν η πρόθεσή τους είναι η γενική σάτιρα και όχι η άμεση αναφορά σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Η Νίκη Σερέτη, για παράδειγμα, έχει επίσης μιλήσει για το πώς η τηλεόραση παράγει στερεότυπα, κάτι που μπορεί να επεκταθεί και στην αποφυγή “προβληματικών” θεμάτων.

Προτεινόμενο Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατακεραυνώνει την ‘Ασπίδα Δημοκρατίας’ της Κομισιόν Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατακεραυνώνει την ‘Ασπίδα Δημοκρατίας’ της Κομισιόν

Η αντίδραση του υπουργού και το παρασκήνιο

Η λογοκρισία δεν περιορίστηκε μόνο σε ατάκες. Η Χατζησοφιά αποκάλυψε ότι «δεν κόβανε μόνο τις ατάκες που σχετίζονταν με τον πίνακα, κόβανε και τα πλάνα όταν περνούσε από μπροστά ο ηθοποιός». Αυτό δείχνει μια συστηματική προσπάθεια αλλοίωσης του περιεχομένου. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η πληροφορία ότι «ξέρουμε ότι υπουργός τότε είχε πάρει θυμωμένος στο κανάλι», παρότι, όπως υπογράμμισε η σεναριογράφος, «δεν ήταν η πρόθεσή μας να αναφερθούμε σε κανέναν συγκεκριμένα».

Ο ρόλος του Κλέωνα Βεζύρη, όπως εξήγησε, ήταν εμπνευσμένος από αρχέτυπα της αρχαίας ελληνικής κωμωδίας (Αριστοφάνης), αλλά και από σύγχρονες σατιρικές φιγούρες όπως ο Φον Δημητράκης και ο Ιζνογκούντ. «Οι καταστάσεις που σατιρίζαμε θα μπορούσαν να αφορούν τελείως άλλους ανθρώπους», τόνισε, υπογραμμίζοντας τον γενικότερο χαρακτήρα της σάτιρας. Η Αθηναΐδα Νέγκα έχει φιλοξενήσει και άλλους καλλιτέχνες, όπως τον Χάρη Εμμανουήλ και τον Γιάννη Νταλιάνη, στην εκπομπή της «Καλύτερα αργά», όπου συχνά αναδεικνύονται ενδιαφέρουσες πτυχές από τον χώρο της τέχνης και της τηλεόρασης.

Η επόμενη μέρα για τη σατιρική τηλεόραση

Η υπόθεση του «Κακού Βεζύρη» αποτελεί ένα ηχηρό παράδειγμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι δημιουργοί σατιρικών έργων στην Ελλάδα. Εγείρει ερωτήματα σχετικά με τα όρια της κριτικής και της σάτιρας στην τηλεόραση, καθώς και τον ρόλο των καναλιών στη διασφάλιση της καλλιτεχνικής ελευθερίας. Η ανάγκη για αυτονομία και προστασία από εξωτερικές παρεμβάσεις παραμένει επιτακτική, ώστε η τηλεόραση να μπορεί να προσφέρει περιεχόμενο που όχι μόνο ψυχαγωγεί, αλλά και προκαλεί σκέψη και προβληματισμό, χωρίς φόβο λογοκρισίας.

Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα αποκάλυψε η Άννα Χατζησοφιά για τη λογοκρισία

Τι αποκάλυψε η Άννα Χατζησοφιά για τον «Κακό Βεζύρη»;

Η σεναριογράφος Άννα Χατζησοφιά αποκάλυψε ότι η σειρά της «Ο Κακός Βεζύρης» υπέστη λογοκρισία, με το κανάλι να κόβει πλάνα και ατάκες από το master footage, μετά από πιέσεις.

Γιατί κόπηκαν σκηνές από τη σειρά «Ο Κακός Βεζύρης»;

Οι σκηνές κόπηκαν επειδή ο κεντρικός χαρακτήρας, Κλέων Βεζύρης, που ήταν ερωτευμένος με την εξουσία, εμφανιζόταν σε κάδρο με αναφορές σε πολιτικά πρόσωπα, κάτι που ενόχλησε το κανάλι.

Ποια ήταν η έμπνευση για τον χαρακτήρα του Κλέωνα Βεζύρη;

Ο ρόλος του Κλέωνα Βεζύρη ήταν εμπνευσμένος από αρχέτυπα του Αριστοφάνη, τον Φον Δημητράκη και τον Ιζνογκούντ, με σκοπό τη σάτιρα γενικών καταστάσεων και όχι συγκεκριμένων προσώπων.

Υπήρξε παρέμβαση από πολιτικό πρόσωπο για τη σειρά;

Ναι, η Άννα Χατζησοφιά ανέφερε ότι υπουργός της εποχής είχε τηλεφωνήσει θυμωμένος στο κανάλι, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για το περιεχόμενο.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Νίκη Σερέτη: Η τηλεόραση παράγει στερεότυπα, δύσκολη η επανατοποθέτηση
  2. 2
    Ιωάννα Παππά: Η συνεργασία με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη και η συνειδητή αποχή από την τηλεόραση
  3. 3
    Χάρης Εμμανουήλ: Ο πατέρας του ήθελε να γίνει στρατιωτικός, εκείνος επέλεξε την υποκριτική

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα