Skip to content
Jeju Air: Καθυστερεί το πόρισμα για την πολύνεκρη συντριβή – Οργή των οικογενειών για την αξιοπιστία της έρευνας

Jeju Air: Καθυστερεί το πόρισμα για την πολύνεκρη συντριβή – Οργή των οικογενειών για την αξιοπιστία της έρευνας


Πέτρος Ανδριόπουλος
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Καθυστερεί η ενδιάμεση έκθεση για το δυστύχημα της Jeju Air με τους 179 νεκρούς.
  • Το τσιμεντένιο ανάχωμα στο αεροδρόμιο Muan παραβίαζε τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας.
  • Το κοινοβούλιο της Νότιας Κορέας ξεκινά ανεξάρτητη έρευνα για την τραγωδία.
  • Οι οικογένειες των θυμάτων καταγγέλλουν έλλειψη διαφάνειας και ζητούν δικαίωση.

Έναν χρόνο μετά την πολύνεκρη συντριβή της Jeju Air που στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους, οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν την καθυστέρηση της ενδιάμεσης έκθεσης, παραβιάζοντας τους διεθνείς κανόνες του Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Όπως μεταδίδει το Reuters, η εξέλιξη αυτή πυροδοτεί θύελλα αντιδράσεων από τους συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι καταγγέλλουν έλλειψη διαφάνειας και προσπάθεια συγκάλυψης ευθυνών.

Data snapshot
Στοιχεία της αεροπορικής τραγωδίας της Jeju Air
Σύνοψη των δεδομένων από τις επίσημες αναφορές και το ρεπορτάζ του Reuters.
ΧαρακτηριστικόΛεπτομέρειες
Ημερομηνία Δυστυχήματος29 Δεκεμβρίου 2024
Αριθμός Θυμάτων179 νεκροί
Επιζώντες2 άτομα
Τύπος ΑεροσκάφουςBoeing 737-800
ΤοποθεσίαΑεροδρόμιο Muan, Νότια Κορέα
Κύριο Αίτιο ΠρόσκρουσηςΠρόσκρουση σε τσιμεντένιο ανάχωμα μετά από bird strike

Η συμπλήρωση ενός έτους από το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα επί νοτιοκορεατικού εδάφους φέρνει στην επιφάνεια συστημικές αδυναμίες στη διαδικασία διερεύνησης. Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς αεροπλοΐας, η δημοσιοποίηση μιας ενδιάμεσης έκθεσης σε κάθε επέτειο είναι υποχρεωτική όταν η τελική έρευνα δεν έχει ολοκληρωθεί, προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια ασφάλεια και η ενημέρωση των εμπλεκόμενων μερών. Η τρέχουσα καθυστέρηση, ωστόσο, αποδίδεται από αξιωματούχους σε εκκρεμείς νομοθετικές αλλαγές που στοχεύουν στη διασφάλιση της ανεξαρτησίας του συμβουλίου διερεύνησης.

Το χρονικό της τραγωδίας στο αεροδρόμιο Muan

Στις 29 Δεκεμβρίου 2024, το αεροσκάφος Boeing 737-800 της Jeju Air επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Muan. Το αεροπλάνο ξεπέρασε τα όρια του διαδρόμου, προσέκρουσε σε ένα τσιμεντένιο ανάχωμα και τυλίχθηκε στις φλόγες, με αποτέλεσμα τον θάνατο 179 ατόμων. Μόλις δύο επιβάτες επέζησαν από την πύρινη κόλαση. Η προκαταρκτική έρευνα του Ιανουαρίου υπέδειξε ότι και οι δύο κινητήρες υπέστησαν πρόσκρουση με πουλιά (bird strike), γεγονός που οδήγησε στην κρίσιμη απόφαση των πιλότων να απενεργοποιήσουν τον έναν κινητήρα.

Προτεινόμενο Νότια Κορέα: Πρόταση για κάθειρξη 10 ετών στον πρώην πρόεδρο Γιουν Σουκ Γιέολ Νότια Κορέα: Πρόταση για κάθειρξη 10 ετών στον πρώην πρόεδρο Γιουν Σουκ Γιέολ

Το αμφιλεγόμενο τσιμεντένιο ανάχωμα και οι παραβάσεις

Μια νέα διάσταση στην υπόθεση δίνει η έκθεση της αντιδιαφθοράς της Νότιας Κορέας, η οποία διαπίστωσε ότι το τσιμεντένιο ανάχωμα στο αεροδρόμιο Muan παραβίαζε τα διεθνή πρότυπα. Τα πρότυπα αυτά απαιτούν οι κατασκευές στο τέλος των διαδρόμων να είναι «θραυστές» (frangible), ώστε να υποχωρούν σε περίπτωση πρόσκρουσης. Η συμπαγής φύση του αναχώματος θεωρείται πλέον καθοριστικός παράγοντας που μετέτρεψε το ατύχημα σε ανείπωτη τραγωδία, προκαλώντας θανάσιμες ζημιές στην άτρακτο και τους επιβαίνοντες.

Προς μια ανεξάρτητη κοινοβουλευτική έρευνα

Κύκλοι της αεροπορικής βιομηχανίας και νομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η εποπτεία της έρευνας από το Υπουργείο Μεταφορών ενδέχεται να δημιουργεί σύγκρουση συμφερόντων, καθώς το ίδιο το υπουργείο ελέγχεται για πιθανά σφάλματα. Ως αποτέλεσμα της έντονης πίεσης, το κοινοβούλιο ενέκρινε ανεξάρτητη έρευνα η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες. Οι συγγενείς των θυμάτων, σε μια συμβολική κίνηση διαμαρτυρίας, ξύρισαν τα κεφάλια τους έξω από το προεδρικό γραφείο, ζητώντας ειλικρινή συγγνώμη και πλήρη αποκάλυψη της αλήθειας.

Η επόμενη μέρα για τη δικαίωση των θυμάτων

Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να εξετάσει τις ανησυχίες των οικογενειών, με τον δεύτερο υφυπουργό Μεταφορών να δηλώνει ότι το κράτος θα σταθεί στο πλευρό των πληγέντων. Η μεταφορά της εποπτείας του συμβουλίου διερεύνησης στο γραφείο του Πρωθυπουργού αποτελεί το επόμενο βήμα για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης. Η διεθνής κοινότητα παρακολουθεί στενά την υπόθεση, καθώς τα ευρήματα για την ασφάλεια των υποδομών στα αεροδρόμια ενδέχεται να οδηγήσουν σε αναθεώρηση των κανόνων παγκοσμίως.

💡

Δικαιώματα συγγενών σε περιπτώσεις αεροπορικών τραγωδιών

  • Αναζητήστε νομική εκπροσώπηση εξειδικευμένη στο διεθνές αεροπορικό δίκαιο και τη Συνθήκη του Μόντρεαλ.
  • Απαιτήστε πλήρη πρόσβαση στις προκαταρκτικές και ενδιάμεσες εκθέσεις των αρχών διερεύνησης.
  • Συμμετέχετε σε επίσημες ενώσεις συγγενών θυμάτων για συλλογική πίεση και διεκδίκηση διαφάνειας.
  • Ελέγξτε τις προθεσμίες για την κατάθεση αγωγών αποζημίωσης, οι οποίες συνήθως είναι διετείς.
🛡️ Το παρόν άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την επίσημη νομική ή φοροτεχνική συμβουλή
Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για την έρευνα της Jeju Air

Ποιοι είναι οι διεθνείς κανόνες για τη δημοσιοποίηση πορισμάτων αεροπορικών ατυχημάτων;

Σύμφωνα με τον ICAO, η τελική έκθεση πρέπει να δημοσιεύεται εντός ενός έτους. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, οι αρχές οφείλουν να εκδίδουν μια ενδιάμεση δήλωση σε κάθε επέτειο του δυστυχήματος, αναφέροντας την πρόοδο της έρευνας.

Τι προκάλεσε τη συντριβή της πτήσης της Jeju Air τον Δεκέμβριο του 2024;

Η προκαταρκτική έρευνα έδειξε ότι το αεροσκάφος υπέστη πρόσκρουση με πουλιά και στους δύο κινητήρες. Κατά την αναγκαστική προσγείωση, το Boeing προσέκρουσε σε ένα μη προδιαγεγραμμένο τσιμεντένιο ανάχωμα.

Γιατί καθυστερεί η έκδοση της ενδιάμεσης έκθεσης από τις αρχές της Νότιας Κορέας;

Η καθυστέρηση οφείλεται σε εκκρεμή νομοθεσία που στοχεύει στην αναδιοργάνωση της επιτροπής διερεύνησης και τη μεταφορά της εποπτείας της από το Υπουργείο Μεταφορών στο γραφείο του Πρωθυπουργού.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Ιαπωνία: Προϋπολογισμός-ρεκόρ 785 δισ. δολαρίων από την κυβέρνηση Τακαΐτσι
  2. 2
    Μιανμάρ: Στις 25 Ιανουαρίου η τρίτη φάση της εκλογικής διαδικασίας
  3. 3
    Μαλαισία: Η ετυμηγορία για τον Νατζίμπ Ραζάκ και το σκάνδαλο 1MDB κλονίζει την πολιτική σταθερότητα

Προτεινόμενα

Ροή Ειδήσεων