- Ευρωπαίοι ταξιδιώτες στρέφονται σε μικρότερες, πιο οικονομικές πόλεις των ΗΠΑ.
- Το χαμηλότερο κόστος διαμονής και η αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών οδηγούν την τάση.
- Πολιτείες όπως το Τενεσί είδαν αύξηση 24% στον ευρωπαϊκό τουρισμό.
- Αεροπορικές εταιρείες προσαρμόζουν τα δρομολόγια τους, ενισχύοντας συνδέσεις με δευτερεύοντες προορισμούς.
- Το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026 και η 250ή επέτειος των ΗΠΑ αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τον τουρισμό.
Ευρωπαίοι ταξιδιώτες στρέφονται προς λιγότερο γνωστές και πιο οικονομικές πόλεις των ΗΠΑ, όπως το Τενεσί, η Μοντάνα και το Αϊντάχο, παρακάμπτοντας δημοφιλείς προορισμούς όπως η Νέα Υόρκη και η Ουάσιγκτον. Αυτή η μετατόπιση παρατηρήθηκε αρχικά κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ και συνεχίζεται, με τις αεροπορικές εταιρείες να ανταποκρίνονται στην αυξημένη ζήτηση για αυθεντικές αμερικανικές εμπειρίες και χαμηλότερο κόστος.
Η τάση των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες, πέρα από τις παραδοσιακές μητροπόλεις, αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Αυτή η μετατόπιση δεν είναι τυχαία, αλλά αποτελεί συνάρτηση τόσο των οικονομικών συνθηκών όσο και της επιθυμίας για διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, η οποία ενισχύθηκε κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ, όταν οι σχέσεις ΗΠΑ-Ευρώπης ήταν τεταμένες.
Η στροφή προς λιγότερο γνωστές πόλεις
Ενώ ο τουρισμός από τη Δυτική Ευρώπη προς τις Ηνωμένες Πολιτείες είχε καταγράψει πτώση περίπου 3,5% από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2017, σύμφωνα με το U.S. National Travel and Tourism Office, η εικόνα διέφερε σημαντικά ανά προορισμό. Πόλεις όπως η Ουάσιγκτον, η Νέα Υόρκη και η Καλιφόρνια είδαν μείωση στον αριθμό των επισκεπτών (11%, 4% και 9% αντίστοιχα). Αντίθετα, πολιτείες όπως το Τενεσί, όπου βρίσκεται η ιστορική οικία του Έλβις Πρίσλεϊ, το Graceland, υποδέχτηκαν 24% περισσότερους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.
Η Ρενέ Όοστνταμ, 34 ετών, από τη Ζυρίχη της Ελβετίας, δήλωσε στο Reuters ότι, έχοντας επισκεφθεί τη Νέα Υόρκη πολλές φορές, επιθυμούσε να εξερευνήσει την υπόλοιπη Αμερική, αναζητώντας «εμβληματικά αμερικανικά μέρη». Αυτή η επιθυμία για αυθεντικές εμπειρίες, όπως ένα οδικό ταξίδι στο Τέξας που περιλάμβανε ένα ροντέο, αποτελεί βασικό παράγοντα για την αλλαγή των προτιμήσεων.
Το κόστος και η εμπειρία της «κλασικής Αμερικής»
Ένας καθοριστικός παράγοντας για αυτή τη στροφή είναι το κόστος διαμονής. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων CoStar, οι μέσες τιμές ξενοδοχείων στη Νέα Υόρκη ήταν περίπου 316 δολάρια τον Οκτώβριο του 2017, σε σύγκριση με 176 δολάρια στο Νάσβιλ και 145 δολάρια στο Μπόισι την ίδια περίοδο. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες τείνουν να είναι πιο ευαίσθητοι στο κόστος, δεδομένων των κρίσεων κόστους ζωής και των χαμηλότερων μισθών στην Ευρώπη. Περίπου 12 εκατομμύρια Δυτικοευρωπαίοι επισκέπτονται τις ΗΠΑ κάθε χρόνο, συνεισφέροντας 39 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία, σύμφωνα με την Tourism Economics.
Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές είναι ότι οι υψηλές τιμές και το αυξημένο κόστος ταξιδιού προς τις ΗΠΑ, σε συνδυασμό με την επιθυμία για διαφορετικές εμπειρίες, οδηγούν σε μια αναδιανομή των τουριστικών ροών. Η Λίζα Σάιμον, Διευθύνουσα Σύμβουλος της International Inbound Travel Association, σημείωσε ότι οι μεγαλύτερες πόλεις έχουν πληγεί περισσότερο από τους αγροτικούς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς.
Η στρατηγική των αεροπορικών εταιρειών και οι μελλοντικές προοπτικές
Οι αεροπορικές εταιρείες προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Η British Airways, για παράδειγμα, έχει καταργήσει ορισμένα δρομολόγια προς τις ΗΠΑ, όπως αυτό μεταξύ του JFK της Νέας Υόρκης και του Gatwick του Λονδίνου, ενώ μείωσε και τις πτήσεις προς το Μαϊάμι. Αντίθετα, τον Απρίλιο του 2018 ξεκίνησε υπηρεσίες από το Λονδίνο προς το Σεντ Λούις, με τον Μπραντ Ντιν, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Explore St. Louis, να δηλώνει ότι η εταιρεία «ποντάρει πολλά στο Σεντ Λούις». Αντίστοιχα, η γερμανική Lufthansa σχεδίαζε να αυξήσει εποχιακά τις υπηρεσίες της προς τη μεσοδυτική πόλη από τρεις σε πέντε φορές την εβδομάδα το 2018.
Η ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας από εταιρείες όπως η British Airways, η Icelandair και η Aer Lingus έχει οδηγήσει σε αύξηση των τουριστικών αφίξεων. Ειδικότερα, οι πτήσεις από την Ευρώπη προς το Νάσβιλ σχεδόν διπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 665 το 2025, σύμφωνα με την Cirium. Η Aer Lingus έχει επίσης καταγράψει ισχυρή ζήτηση για πτήσεις προς διάφορες αμερικανικές πόλεις πέρα από τις παραδοσιακές πύλες εισόδου, υποστηρίζοντας τη στρατηγική της για σύνδεση της Ιρλανδίας και της Ευρώπης με διαφορετικούς προορισμούς στις ΗΠΑ.
Η επόμενη μέρα στον αμερικανικό τουρισμό
Οι ταξιδιώτες από τη Δυτική Ευρώπη εξακολουθούν να αποτελούν το 37% των διεθνών επισκεπτών στις ΗΠΑ. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες παραμένουν αισιόδοξες ότι ο αριθμός των επισκεπτών θα αυξηθεί του χρόνου, με την διεξαγωγή του Παγκόσμιου Κυπέλλου ποδοσφαίρου στη Βόρεια Αμερική το 2026, συμπεριλαμβανομένων δέκα πολιτειών των ΗΠΑ, καθώς και την 250ή επέτειο του έθνους. Αυτά τα γεγονότα αναμένεται να λειτουργήσουν ως καταλύτες για την περαιτέρω εξερεύνηση των ΗΠΑ από τους Ευρωπαίους, κατευθύνοντάς τους προς νέους και ποικίλους προορισμούς.
Tips για οικονομικά ταξίδια στις ΗΠΑ
- Εξερευνήστε μικρότερες πόλεις: Ανακαλύψτε προορισμούς πέρα από τις μεγάλες μητροπόλεις για πιο αυθεντικές εμπειρίες και χαμηλότερο κόστος διαμονής.
- Ελέγξτε τις τιμές ξενοδοχείων: Συγκρίνετε τις μέσες τιμές ξενοδοχείων σε διαφορετικές πολιτείες για να βρείτε τις πιο οικονομικές επιλογές.
- Αναζητήστε νέες αεροπορικές συνδέσεις: Ελέγξτε για απευθείας πτήσεις προς δευτερεύοντα αεροδρόμια, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επεκτείνουν τα δρομολόγια τους.
- Προγραμματίστε οδικά ταξίδια: Ένα road trip μπορεί να είναι ένας οικονομικός τρόπος να δείτε περισσότερα και να βιώσετε την κλασική Αμερική.
- Επωφεληθείτε από μεγάλες εκδηλώσεις: Σχεδιάστε το ταξίδι σας γύρω από γεγονότα όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο για να συνδυάσετε τον αθλητισμό με την εξερεύνηση νέων περιοχών.