- Το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ στον Πειραιά ξεκίνησε την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου.
- Το έργο θα διαρκέσει 18 μήνες, αφορά το 70% του δικτύου (143 χλμ. καλωδίων).
- Τα δρομολόγια θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά λεωφορεία, ξεκινώντας από τις γραμμές 17 και 20.
- Ο αναπληρωτής υπουργός Κυρανάκης δεσμεύτηκε για μηδενικές απώλειες θέσεων εργασίας και νέες προσλήψεις.
- Η κίνηση αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό και την οικονομική εξοικονόμηση για το Δημόσιο.
Το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου ξεκίνησε στον Πειραιά η σταδιακή αποξήλωση του δικτύου τρόλεϊ, ένα έργο που αναμένεται να διαρκέσει 18 μήνες και αφορά την κατάργηση περίπου 143 χιλιομέτρων καλωδίων, δηλαδή το 70% του συνόλου. Τα δρομολόγια θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, διαβεβαίωσε ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας παρά τις αντιδράσεις εργαζομένων.
Αυτή η ιστορική αλλαγή στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έρχεται μετά από 72 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας των τρόλεϊ στους δρόμους του Λεκανοπεδίου, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τις δημόσιες μεταφορές. Η απόφαση για την αποξήλωση του δικτύου εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο εκσυγχρονισμού και μετάβασης σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η έναρξη της αποξήλωσης και οι αντιδράσεις
Το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου, ξεκίνησε από τον Πειραιά η διαδικασία αποξήλωσης του δικτύου τρόλεϊ, ένα έργο που θα διαρκέσει 18 μήνες. Η πρωτοβουλία αυτή αφορά την κατάργηση περίπου 143 χιλιομέτρων καλωδίων, που αντιστοιχούν στο 70% του συνολικού δικτύου. Η έναρξη του έργου, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, συνοδεύτηκε από ένταση με εργαζόμενους, οι οποίοι εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για το μέλλον των θέσεων εργασίας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, βρέθηκε στο σημείο και μετέφερε στους εργαζόμενους ότι η απόφαση ελήφθη με γνώμονα τόσο την τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου όσο και το οικονομικό όφελος για το Δημόσιο. Δεσμεύθηκε ρητά ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας, ενώ αντίθετα, προβλέπονται νέες προσλήψεις οδηγών και μισθολογικές αυξήσεις. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στον χάρτη των αστικών συγκοινωνιών, όπως αναφέρεται και σε προηγούμενα ρεπορτάζ για το ξήλωμα των καλωδίων τρόλεϊ και τις επιπτώσεις του.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα οφέλη
Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, οι γραμμές 17 και 20 θα είναι οι πρώτες που θα αντικατασταθούν πλήρως από ηλεκτρικά λεωφορεία. Το νέο σχέδιο προβλέπει μια αναλογία δύο τρόλεϊ που αποσύρονται προς τρία νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα αγοράζονται, κάτι που αναμένεται να αυξήσει τη διαθεσιμότητα οχημάτων στο στόλο. Αυτή η στρατηγική αποσκοπεί όχι μόνο στον εκσυγχρονισμό, αλλά και στην παροχή πιο συχνών και αξιόπιστων δρομολογίων για τους πολίτες, όπως έχει ήδη συζητηθεί για την αντικατάσταση των τρόλεϊ από ηλεκτρικά λεωφορεία στον Πειραιά.
Νομικοί και οικονομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η απόφαση για την κατάργηση του παλαιού δικτύου, πέρα από τα περιβαλλοντικά οφέλη, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση πόρων για το Δημόσιο, μειώνοντας τα κόστη συντήρησης ενός γερασμένου και αναποτελεσματικού συστήματος. Η επένδυση σε νέα ηλεκτρικά οχήματα θεωρείται μακροπρόθεσμα βιώσιμη και σύμφωνη με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τις αστικές συγκοινωνίες.
Η επόμενη μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες
Η κατάργηση του 70% των εναέριων καλωδίων, αρχικά στον Πειραιά και στη συνέχεια στην Αθήνα, σηματοδοτεί μια ευρύτερη αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η δέσμευση για διατήρηση και αύξηση των θέσεων εργασίας είναι απόλυτη, με νέες προσλήψεις οδηγών και βελτιωμένες μισθολογικές συνθήκες. Παρά τις διαβεβαιώσεις αυτές, η αλλαγή προκαλεί και συναισθηματικές αντιδράσεις σε όσους έχουν συνδέσει τη ζωή τους με τα τρόλεϊ, όπως μαρτυρούν και άλλες αναφορές για το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ στην Αθήνα.
Η ολοκλήρωση του έργου σε 18 μήνες θα μεταμορφώσει σημαντικά το τοπίο των μεταφορών, προσφέροντας ένα πιο σύγχρονο και οικολογικό μέσο μετακίνησης στους κατοίκους της Αττικής. Η σταδιακή αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα προς την επίτευξη των στόχων βιώσιμης κινητικότητας και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στο αστικό περιβάλλον.