Skip to content
Ξεκινά το ξήλωμα των καλωδίων τρόλεϊ: Πώς αλλάζει ο χάρτης των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική

Ξεκινά το ξήλωμα των καλωδίων τρόλεϊ: Πώς αλλάζει ο χάρτης των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική


Νίκος Παπαγεωργίου
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Το ξήλωμα καλωδίων τρόλεϊ ξεκινά στον Πειραιά στις 7 Δεκεμβρίου.
  • Το 70% του δικτύου 143 χλμ. θα αποξηλωθεί, αντικαθιστώντας τα τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία.
  • Καλώδια θα παραμείνουν μόνο σε κεντρικούς άξονες της Αθήνας.
  • Τα δρομολόγια θα συνεχιστούν κανονικά με ηλεκτρικά ή συμβατικά λεωφορεία.
  • Αναμένονται συχνότερα δρομολόγια και οικονομικό όφελος από τη μετάβαση.

Το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου ξεκινά από τον Πειραιά το ξήλωμα του πρώτου τμήματος καλωδίων τρόλεϊ, στο πλαίσιο της γενικής αναβάθμισης του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Εκτιμάται ότι το 70% του συνολικού δικτύου των 143 χιλιομέτρων θα αποξηλωθεί, με τα δρομολόγια να συνεχίζουν να εκτελούνται από ηλεκτρικά ή συμβατικά λεωφορεία.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια του ευρύτερου σχεδιασμού του Υπουργείου Μεταφορών για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών, με την σταδιακή αντικατάσταση των παλαιών τρόλεϊ από νέα, σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί όχι μόνο στην περιβαλλοντική αναβάθμιση του στόλου, αλλά και στην αντιμετώπιση των λειτουργικών προβλημάτων που προκαλεί το πυκνό εναέριο δίκτυο καλωδίων, ειδικά σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.

Το σχέδιο αναβάθμισης και η έναρξη των εργασιών

Το ξήλωμα των καλωδίων τρόλεϊ ξεκινά επίσημα το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου, με αφετηρία την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά. Η επιλογή του παραλιακού μετώπου του Πειραιά δεν είναι τυχαία, καθώς η περιοχή διαθέτει ένα ιδιαίτερα πυκνό δίκτυο που συχνά δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Μεταφορών, από τη συνολική έκταση του δικτύου, που φτάνει τα 143 χιλιόμετρα, εκτιμάται ότι το 70% περίπου θα αποξηλωθεί.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την αναβάθμιση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με στόχο τη βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων και τη διατήρηση της λειτουργικότητας του μέσου. Ήδη, όπως είχε μεταδοθεί, η σταδιακή αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία στον Πειραιά έχει ξεκινήσει, με τις πρώτες αλλαγές να έχουν γίνει αντιληπτές από την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου.

Ο νέος χάρτης του δικτύου και οι διαδρομές

Το εναέριο σύστημα καλωδίων, το οποίο σήμερα καλύπτει την Αθήνα με ένα πυκνό και δαιδαλώδες δίκτυο σε πολυάριθμους οδικούς άξονες, αναμένεται να περιοριστεί σημαντικά. Τα καλώδια θα παραμείνουν μόνο σε μεγάλους, ευθύγραμμους άξονες, όπου θα μεταφερθούν συγκεκριμένες γραμμές τρόλεϊ. Αυτό θα οδηγήσει στην κατάργηση πλήθους δευτερευουσών διαδρομών.

Προτεινόμενο Πτολεμαΐδα: Επιβάτης έσωσε λεωφορείο της ΔΕΗ μετά από ανακοπή οδηγού Πτολεμαΐδα: Επιβάτης έσωσε λεωφορείο της ΔΕΗ μετά από ανακοπή οδηγού

Σύμφωνα με τον νέο χάρτη διαμόρφωσης του δικτύου, τα καλώδια του τρόλεϊ θα διατηρηθούν κυρίως στις μεγάλες οδικές αρτηρίες της Αθήνας. Σε αυτές περιλαμβάνονται λεωφόροι όπως η Πατησίων, η Αχαρνών, η Αλεξάνδρας, η Μεσογείων και η Συγγρού. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του δικτύου και την αποσυμφόρηση του αστικού τοπίου από την πληθώρα των καλωδίων.

Η σταδιακή μετάβαση και τα οφέλη

Παρά τις παρεμβάσεις που θα ξεκινήσουν την Κυριακή, τα δρομολόγια δεν καταργούνται. Αντιθέτως, θα συνεχίσουν να εκτελούνται από ηλεκτρικά ή συμβατικά λεωφορεία. Ήδη, από την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, οι μετακινούμενοι με τις τρεις γραμμές τρόλεϊ που περνούν από το κέντρο του Πειραιά (16, 17 και 20) έχουν διαπιστώσει αλλαγές. Τα λεωφορεία έχουν αρχίσει να αντικαθιστούν σταδιακά τα τρόλεϊ, λειτουργώντας αρχικά παράλληλα και στη συνέχεια αναλαμβάνοντας πλήρως τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.

Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές είναι η ομαλή μετάβαση, ωστόσο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στις τηλεοπτικές του δηλώσεις είχε υπογραμμίσει ότι η αλλαγή αυτή αναμένεται να επιτρέψει την εξυπηρέτηση των επιβατών σε πιο τακτά διαστήματα. Επιπλέον, σημαντικό θα είναι και το οικονομικό όφελος, καθώς με το κόστος που απαιτείται για την προμήθεια δύο νέων τρόλεϊ, μπορεί να αγοραστούν σχεδόν τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών.

Η επόμενη μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες

Η αποξήλωση του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου των καλωδίων τρόλεϊ σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. Η μετάβαση σε ηλεκτρικά λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας αναμένεται να προσφέρει πιο σύγχρονες, αθόρυβες και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Παράλληλα, η απομάκρυνση των εναέριων καλωδίων θα συμβάλει στην αισθητική αναβάθμιση του αστικού τοπίου, ειδικά σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών.

💡

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις αλλαγές στα τρόλεϊ

  • Οι μετακινήσεις θα συνεχίζονται κανονικά με ηλεκτρικά ή συμβατικά λεωφορεία.
  • Στον Πειραιά, οι γραμμές 16, 17, 20 ήδη λειτουργούν με αντικατάσταση των τρόλεϊ.
  • Το δίκτυο καλωδίων θα παραμείνει μόνο σε μεγάλους οδικούς άξονες της Αθήνας.
  • Αναμένονται βελτιώσεις στη συχνότητα των δρομολογίων.
  • Παρακολουθήστε τις ανακοινώσεις του ΟΑΣΑ για τυχόν περαιτέρω αλλαγές στις διαδρομές.
Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για το ξήλωμα των καλωδίων τρόλεϊ

Πότε ξεκινά το ξήλωμα των καλωδίων τρόλεϊ στον Πειραιά;

Το ξήλωμα του πρώτου τμήματος καλωδίων τρόλεϊ ξεκινά το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου, με αφετηρία την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά, ως μέρος της αναβάθμισης του δικτύου.

Πόσο μεγάλο μέρος του δικτύου τρόλεϊ θα αποξηλωθεί στην Αττική;

Από τη συνολική έκταση του δικτύου, που φτάνει τα 143 χιλιόμετρα, εκτιμάται ότι περίπου το 70% θα αποξηλωθεί, με στόχο την αντικατάσταση από ηλεκτρικά λεωφορεία.

Ποιες περιοχές θα διατηρήσουν καλώδια τρόλεϊ μετά την αλλαγή;

Τα καλώδια θα παραμείνουν κυρίως σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της Αθήνας, όπως οι λεωφόροι Πατησίων, Αχαρνών, Αλεξάνδρας, Μεσογείων και Συγγρού.

Τι θα αντικαταστήσει τα τρόλεϊ στις καταργημένες γραμμές;

Τα δρομολόγια δεν καταργούνται, αλλά θα συνεχίσουν να εκτελούνται από ηλεκτρικά ή συμβατικά λεωφορεία, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των επιβατών.

Ποια είναι τα οφέλη από την αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία;

Η αλλαγή αναμένεται να επιτρέψει την εξυπηρέτηση των επιβατών σε πιο τακτά διαστήματα και να προσφέρει σημαντικό οικονομικό όφελος, καθώς τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι πιο αποδοτικά.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Κάμερες στα λεωφορεία: Πώς θα «απελευθερώσουν» τις λεωφορειολωρίδες στην Αθήνα
  2. 2
    Πτολεμαΐδα: Εκτροπή λεωφορείου με εργαζόμενους της ΔΕΗ λόγω αδιαθεσίας οδηγού
  3. 3
    Φωτιά σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη: Άμεση εκκένωση στην Εγνατία

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα