- Η πανελλαδική απεργία των ταξί συνεχίζεται για δεύτερο 24ωρο.
- Οι οδηγοί ζητούν παράταση στην ηλεκτροκίνηση και πρόσβαση σε λεωφορειολωρίδες.
- Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με προειδοποίηση για απεργία διαρκείας.
- Η απεργία αναμένεται να λήξει τα ξημερώματα της Πέμπτης 4 Δεκεμβρίου.
Η χώρα παραμένει χωρίς ταξί για δεύτερο συνεχόμενο 24ωρο, καθώς η πανελλαδική απεργία των οδηγών συνεχίζεται έως τα ξημερώματα της Πέμπτης, 4 Δεκεμβρίου. Οι κινητοποιήσεις κλιμακώνονται, με τους ιδιοκτήτες να διεκδικούν την παράταση της υποχρέωσης για ηλεκτροκίνηση έως το 2035 και την επαναδιαπραγμάτευση της πρόσβασης στις λεωφορειολωρίδες.
Αυτή η 48ωρη κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί έρχεται ως συνέχεια μιας μακράς περιόδου διαβουλεύσεων και αιτημάτων του κλάδου, αναδεικνύοντας την έντονη ανησυχία για το μέλλον του επαγγέλματος εν μέσω νέων κανονισμών και οικονομικών πιέσεων. Η απόφαση για την απεργία ελήφθη μετά την εξάντληση των περιθωρίων διαλόγου με τα αρμόδια υπουργεία, υπογραμμίζοντας την αποφασιστικότητα των οδηγών να διεκδικήσουν λύσεις στα προβλήματά τους.
Η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων
Η χώρα βρίσκεται χωρίς ταξί για δεύτερο συνεχόμενο 24ωρο, καθώς η 48ωρη πανελλαδική απεργία των οδηγών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να διαρκέσει έως τα ξημερώματα της Πέμπτης, 4 Δεκεμβρίου. Οι κινητοποιήσεις, που ξεκίνησαν χθες, Τρίτη 2 Δεκεμβρίου, με πορείες διαμαρτυρίας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις, κλιμακώνονται σήμερα, Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου.
Στην Αθήνα, οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν στήσει σκηνή έξω από το Υπουργείο Μεταφορών, δηλώνοντας αποφασισμένοι να παραμείνουν εκεί έως ότου συναντηθούν με τον αρμόδιο υπουργό. Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, προειδοποίησε μάλιστα με απεργία διαρκείας εάν δεν πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Στη Θεσσαλονίκη, οι ιδιοκτήτες ταξί προγραμματίζουν για σήμερα το πρωί συγκέντρωση στον σταθμό των ΚΤΕΛ «Μακεδονία». Από εκεί, θα πραγματοποιήσουν μηχανοκίνητη πορεία προς το μπλόκο των αγροτών στα διόδια των Μαλγάρων, ενισχύοντας τις ευρύτερες αγροτικές κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Τα βασικά αιτήματα των οδηγών
Τα κύρια αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί, όπως αναφέρουν οι ανακοινώσεις του κλάδου, επικεντρώνονται σε δύο βασικούς άξονες. Πρώτον, ζητούν την παράταση έως το 2035 της υποχρέωσης για ηλεκτροκίνηση των οχημάτων τους, υποστηρίζοντας ότι οι τρέχουσες συνθήκες δεν επιτρέπουν την άμεση μετάβαση. Δεύτερον, διεκδικούν την επαναδιαπραγμάτευση σχετικά με την πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ένα ζήτημα που έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις και διαφωνίες στο παρελθόν.
Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η παράταση της προθεσμίας για την ηλεκτροκίνηση απαιτεί λεπτές διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι είναι δεσμευτικοί, ενώ η επαναδιαπραγμάτευση για τις λεωφορειολωρίδες αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις από φορείς των αστικών συγκοινωνιών.
Η επόμενη μέρα και οι πιθανές εξελίξεις
Η λήξη της 48ωρης απεργίας τα ξημερώματα της Πέμπτης θα βρει την κυβέρνηση αντιμέτωπη με την απειλή για απεργία διαρκείας, εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των οδηγών ταξί. Η εξέλιξη αυτή θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις αστικές μετακινήσεις και την καθημερινότητα των πολιτών, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις. Οι πολίτες καλούνται να ενημερώνονται συνεχώς για τις εξελίξεις και να προγραμματίζουν τις μετακινήσεις τους λαμβάνοντας υπόψη την πιθανότητα περαιτέρω κινητοποιήσεων.
Εναλλακτικές μετακινήσεις κατά την απεργία
- Επιλέξτε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, μετρό, τραμ) για τις μετακινήσεις σας.
- Χρησιμοποιήστε υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτου ή ποδηλάτου, αν είναι διαθέσιμες.
- Προγραμματίστε τις μετακινήσεις σας εκ των προτέρων, ειδικά για το αεροδρόμιο ή μακρινές αποστάσεις.
- Ενημερωθείτε για τυχόν καθυστερήσεις ή αλλαγές στα δρομολόγια των ΜΜΜ πριν ξεκινήσετε.