Skip to content
Πειραιάς: Ηλεκτρικά λεωφορεία αντικαθιστούν τρόλεϊ από την επόμενη εβδομάδα

Πειραιάς: Ηλεκτρικά λεωφορεία αντικαθιστούν τρόλεϊ από την επόμενη εβδομάδα


Άννα Θεοδωρίδου
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Ηλεκτρικά λεωφορεία αντικαθιστούν τρόλεϊ στον Πειραιά από 1η Δεκεμβρίου.
  • Αρχικά, 6 ηλεκτρικά οχήματα θα ενταχθούν σε τρεις γραμμές, παράλληλα με τα τρόλεϊ.
  • Στόχος είναι η σταδιακή κατάργηση του 70% του δικτύου των τρόλεϊ.
  • Εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχίες για τη βιασύνη και τον ασαφή σχεδιασμό.

Η σταδιακή αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία στον Πειραιά ξεκινά την προσεχή Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου, σηματοδοτώντας την έναρξη του σχεδιασμού για την «αποστρατεία» μεγάλου μέρους του δικτύου. Αρχικά, έξι ηλεκτρικά λεωφορεία θα ενταχθούν στις τρεις γραμμές του Πειραιά, λειτουργώντας παράλληλα με τα υπάρχοντα τρόλεϊ. Αυτή η κίνηση έρχεται στο πλαίσιο της εξαγγελίας για κατάργηση περίπου του 70% του δικτύου των τρόλεϊ.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια της ευρύτερης τάσης για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών και την υιοθέτηση πιο φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων, με την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής αυτής. Η σταδιακή μετάβαση από τα τρόλεϊ στα ηλεκτρικά λεωφορεία στον Πειραιά αποτελεί ένα πρώτο απτό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αν και εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον συνολικό σχεδιασμό και την υλοποίηση.

Οι πρώτες κινήσεις και ο σχεδιασμός

Από την προσεχή Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, οι κάτοικοι του Πειραιά θα δουν τις πρώτες αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς έξι ηλεκτρικά λεωφορεία θα ενταχθούν στις τρεις γραμμές των τρόλεϊ της περιοχής. Τα νέα οχήματα θα κυκλοφορούν παράλληλα με τα υπάρχοντα τρόλεϊ, φέροντας τα ίδια ενδεικτικά δρομολογίων. Πηγές με γνώση των αποφάσεων επισημαίνουν ότι πρόκειται για άμεση αντικατάσταση, χωρίς να επηρεάζεται ο αριθμός των οχημάτων ή τα δρομολόγια. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, είχε αναφέρει σε πρόσφατη τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΙ, πριν από περίπου 10 ημέρες, ότι στόχος είναι η σταδιακή κατάργηση περίπου του 70% του δικτύου των τρόλεϊ, ξεκινώντας από το κέντρο του Πειραιά. Από τα 143 χιλιόμετρα του σημερινού δικτύου καλωδίων, προβλέπεται να παραμείνουν μόνο 44 χιλιόμετρα, κυρίως σε μεγάλες ευθείες.

Ο διαγωνισμός της ΟΣΥ και οι προβληματισμοί των εργαζομένων

Πριν από περίπου δύο μήνες, η ΟΣΥ προκήρυξε διαγωνισμό προϋπολογισμού 3,7 εκατ. ευρώ, ο οποίος αφορά στην αποξήλωση ανενεργού δικτύου τρόλεϊ, την καταγραφή και αντικατάσταση στύλων στήριξης, με στόχο την αποφυγή επικινδυνότητας. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός φαίνεται πως βαίνει προς κατακύρωση. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι εκφράζουν έντονους προβληματισμούς για τη διαδικασία, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει βιασύνη για το ξήλωμα του δικτύου και ότι δεν υπάρχει σαφής σχεδιασμός για τη σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ. Διερωτώνται γιατί δίνεται τόσο μεγάλη έμφαση στην αντικατάσταση ενός λειτουργικού μέσου, όταν σε άλλες λεωφορειακές γραμμές κυκλοφορούν ακόμα παλιά και ρυπογόνα οχήματα. Τονίζουν επίσης ότι δεν πρέπει να ξηλωθεί δημόσια περιουσία, όπως το εναέριο δίκτυο, χωρίς πρώτα να έχει δοκιμαστεί επαρκώς η νέα τεχνολογία.

Προτεινόμενο Στάση εργασίας σε μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ το Σάββατο: Ποιες ώρες επηρεάζονται Στάση εργασίας σε μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ το Σάββατο: Ποιες ώρες επηρεάζονται

Η επόμενη μέρα και οι προκλήσεις

Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η διαδικασία αποξήλωσης ενός τόσο εκτεταμένου ενεργού δικτύου απαιτεί λεπτομερή μελέτη και διαφάνεια, καθώς αφορά δημόσια περιουσία και υποδομές κρίσιμης σημασίας. Η έλλειψη σαφούς χρονοδιαγράμματος και μεθοδολογίας για το ενεργό δίκτυο δημιουργεί ερωτήματα ως προς την αποτελεσματικότητα και τη νομιμότητα των επόμενων βημάτων. Παρά τις πρώτες κινήσεις, παραμένει άγνωστος ο τρόπος και ο χρόνος αποξήλωσης του ενεργού εναέριου δικτύου των τρόλεϊ, ένα ζήτημα που εγείρει ανησυχίες. Πιθανόν, οι οδηγοί των τρόλεϊ που εκτελούν σήμερα δρομολόγια στην περιοχή να αναλάβουν τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι οι γραμμές θα αντικατασταθούν και θα πυκνώσουν, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στις αστικές συγκοινωνίες αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την Αθήνα και τον Πειραιά, με τις προκλήσεις να είναι σημαντικές τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για την αντικατάσταση των τρόλεϊ

Πότε ξεκινά η αντικατάσταση των τρόλεϊ στον Πειραιά;

Η σταδιακή αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία στον Πειραιά ξεκινά την προσεχή Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου, στις τρεις γραμμές της περιοχής.

Πόσα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν αρχικά;

Αρχικά, έξι ηλεκτρικά λεωφορεία θα ενταχθούν στις τρεις γραμμές του Πειραιά, λειτουργώντας παράλληλα με τα υπάρχοντα τρόλεϊ.

Τι θα γίνει με το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ;

Η ΟΣΥ προκήρυξε διαγωνισμό για την αποξήλωση ανενεργού δικτύου, ενώ παραμένει άγνωστος ο τρόπος και ο χρόνος αποξήλωσης του ενεργού εναέριου δικτύου.

Ποιες είναι οι ανησυχίες των εργαζομένων;

Οι εργαζόμενοι εκφράζουν προβληματισμούς για τη βιασύνη, την έλλειψη σαφούς σχεδιασμού και την αποξήλωση δημόσιας περιουσίας χωρίς δοκιμή της νέας τεχνολογίας.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    ΟΟΣΑ: Έρχεται αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για τους 20άρηδες
  2. 2
    ΕΝΦΙΑ 2026: Η Αττική σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος, απαλλαγές για μικρούς οικισμούς
  3. 3
    ΑΑΔΕ: Πώς και πότε επιβάλλονται πρόστιμα στα πρατήρια καυσίμων

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα