Skip to content
Ο Σπύρος Μερτζανίδης, ο «καρδιολόγος» τροχονόμος της Αθήνας, αποστρατεύτηκε μετά από 35 χρόνια

Ο Σπύρος Μερτζανίδης, ο «καρδιολόγος» τροχονόμος της Αθήνας, αποστρατεύτηκε μετά από 35 χρόνια


Άννα Θεοδωρίδου
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Ο Σπύρος Μερτζανίδης αποστρατεύτηκε μετά από 35 χρόνια ως τροχονόμος στην Αθήνα.
  • Ο «καρδιολόγος» τροχονόμος υπηρέτησε στη συμβολή Λ. Κηφισίας και Λ. Αλεξάνδρας.
  • Βίωσε συγκινητικές στιγμές και δυσκολίες, θεωρώντας το λειτούργημα.
  • Θεωρεί τη χρήση κινητού την πιο επικίνδυνη οδική παράβαση.
  • Επικροτεί τις κάμερες, αλλά τονίζει την αναντικατάστατη ανθρώπινη παρουσία.

Ο ανθυπαστυνόμος Σπύρος Μερτζανίδης, γνωστός ως «ο καρδιολόγος», αποστρατεύτηκε στις 29 Νοεμβρίου 2025, μετά από 35 χρόνια υπηρεσίας ως ρυθμιστής κυκλοφορίας στην καρδιά της Αθήνας. Κατά τη διάρκεια της μακράς του θητείας στη διασταύρωση της Λ. Κηφισίας με τη Λ. Αλεξάνδρας, βίωσε τόσο δύσκολες όσο και συγκινητικές στιγμές, διαμορφώνοντας σχέσεις με τους διερχόμενους οδηγούς και πολίτες, όπως εξομολογείται στην «Κ».

Η αποχώρηση του ανθυπαστυνόμου Σπύρου Μερτζανίδη σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για την οδική ασφάλεια και τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα. Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μια περίοδο όπου οι αστικές μετακινήσεις και η συμπεριφορά των οδηγών εξελίσσονται ραγδαία, με τις προκλήσεις της διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου να παραμένουν επίκαιρες, παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Η 35ετής πορεία στην «καρδιά της Αθήνας»

Ο Σπύρος Μερτζανίδης, ο οποίος άρχισε να ρυθμίζει την κυκλοφορία με τη σφυρίχτρα του το 1991, αποστρατεύτηκε επίσημα στις 29 Νοεμβρίου του 2025. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, η διασταύρωση της Λεωφόρου Κηφισίας με τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας αποτέλεσε το δεύτερο σπίτι του, ένα σημείο όπου οι κεντρικότερες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου συναντιούνται. Οι συνάδελφοί του τον αποκαλούσαν «ο καρδιολόγος», όχι λόγω της εγγύτητας με νοσοκομεία, αλλά επειδή βρισκόταν καθημερινά στην πιο κομβική διασταύρωση της πρωτεύουσας, ρυθμίζοντας τον «παλμό» της πόλης.

Οι αλλαγές και οι ανθρώπινες ιστορίες

Κατά τη διάρκεια της θητείας του κ. Μερτζανίδη, πολλά άλλαξαν στους δρόμους της Αθήνας. Όπως ο ίδιος αναφέρει στην «Κ», στις αρχές του ’90, η χρήση κράνους θεωρούνταν ασυνήθιστη, ενώ σήμερα η απουσία του είναι αδιανόητη. Ωστόσο, οι ψυχολογικές πιέσεις από τους οργίλους οδηγούς παρέμειναν σταθερές. Παρά τις δυσκολίες, η διασταύρωση του χάρισε και μοναδικές ανθρώπινες στιγμές, όπως η πρόσκληση σε γάμο από ένα ζευγάρι που χαιρετούσε καθημερινά. Μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή ήταν όταν έμαθε για τον θάνατο ενός κοριτσιού με αναπηρικό αμαξίδιο, το οποίο βοηθούσε να περάσει τον δρόμο και τον αποκαλούσε «άγγελο της ασφάλτου».

Προτεινόμενο Αμαλιάδα: Συνελήφθη 14χρονος για εκβίαση 12χρονου, απέσπασε 8.000 ευρώ Αμαλιάδα: Συνελήφθη 14χρονος για εκβίαση 12χρονου, απέσπασε 8.000 ευρώ

Νομικοί κύκλοι και ειδικοί στην οδική ασφάλεια επισημαίνουν διαχρονικά την τεράστια σημασία της ανθρώπινης παρουσίας στην αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας, ειδικά σε απρόβλεπτες συνθήκες. Η εμπειρία του ανθυπαστυνόμου Μερτζανίδη υπογραμμίζει ακριβώς αυτό το κενό που καμία τεχνολογία δεν μπορεί να καλύψει πλήρως, αναδεικνύοντας τον ρόλο του τροχονόμου ως λειτούργημα και όχι απλή εργασία.

Προκλήσεις και η πιο επικίνδυνη παράβαση

Ο ανθυπαστυνόμος Μερτζανίδης, έχοντας παραστεί σε δεκάδες συσκέψεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε επισκέψεις επισήμων, τονίζει ότι ποτέ δεν είδε την τροχονόμευση ως απλή δουλειά. Ενώ επικροτεί την επικείμενη εγκατάσταση καμερών στους δρόμους της Αθήνας για τη συμμόρφωση στον ΚΟΚ, πιστεύει ακράδαντα ότι δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως τους τροχονόμους, λόγω των απρόβλεπτων καταστάσεων. Θεωρεί ότι αν όλοι τηρούσαν τον ΚΟΚ, το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα ήταν ηπιότερο, αλλά αναγνωρίζει πως η αύξηση του στόλου των Ι.Χ. και η άναρχη στάθμευση επιδεινώνουν την κατάσταση. Για τον ίδιο, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αποτελεί τη χειρότερη και πιο επικίνδυνη παράβαση, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς απρόβλεπτες καταστάσεις.

Η επόμενη μέρα και η κληρονομιά του «καρδιολόγου»

Η αποστρατεία του Σπύρου Μερτζανίδη, ο οποίος τιμήθηκε για την προσφορά του, αφήνει πίσω της μια πλούσια κληρονομιά εμπειρίας και ανθρωπιάς. Η ιστορία του αναδεικνύει την αξία της ανθρώπινης επαφής και της αφοσίωσης σε ένα επάγγελμα που συχνά υποτιμάται. Η Αθήνα αποχαιρετά έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους ρυθμιστές της κυκλοφορίας, του οποίου η παρουσία αποτελούσε σημείο αναφοράς για χιλιάδες οδηγούς και πεζούς καθημερινά. Η προσφορά του, όπως και η ιστορία του δικτύου τρόλεϊ στην Αθήνα που σταδιακά ξηλώνεται, υπενθυμίζουν τις συνεχείς αλλαγές στο αστικό τοπίο και την ανάγκη προσαρμογής, διατηρώντας παράλληλα την εκτίμηση για όσους υπηρέτησαν την πόλη με πάθος.

💡

Συμβουλές για ασφαλέστερη οδήγηση από τον Σπύρο Μερτζανίδη

  • Αποφεύγετε τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση για την αποφυγή απρόβλεπτων καταστάσεων.
  • Τηρείτε πιστά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για την ομαλή ροή και την ασφάλεια.
  • Να είστε υπομονετικοί και ήρεμοι στην οδήγηση, ειδικά σε κομβικές διασταυρώσεις.
  • Φοράτε πάντα ζώνη ασφαλείας και κράνος, αν οδηγείτε μοτοσικλέτα, για την προσωπική σας προστασία.
Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για τον «καρδιολόγο» τροχονόμο

Ποιος είναι ο Σπύρος Μερτζανίδης;

Ο Σπύρος Μερτζανίδης είναι ένας ανθυπαστυνόμος της Τροχαίας Αθηνών, ο οποίος υπηρέτησε ως ρυθμιστής κυκλοφορίας για 35 χρόνια, κυρίως στη διασταύρωση της Λ. Κηφισίας με τη Λ. Αλεξάνδρας.

Πότε αποστρατεύτηκε ο τροχονόμος Σπύρος Μερτζανίδης;

Ο ανθυπαστυνόμος Σπύρος Μερτζανίδης αποστρατεύτηκε στις 29 Νοεμβρίου του 2025, ολοκληρώνοντας μια 35ετή πορεία στην υπηρεσία της οδικής ασφάλειας στην Αθήνα.

Γιατί τον αποκαλούσαν «ο καρδιολόγος»;

Τον αποκαλούσαν «ο καρδιολόγος» επειδή βρισκόταν καθημερινά στην πιο κομβική διασταύρωση της Αθήνας, στη συμβολή της Λ. Κηφισίας με τη Λ. Αλεξάνδρας, ρυθμίζοντας τον «παλμό» της πόλης.

Ποια είναι η χειρότερη παράβαση για τον κ. Μερτζανίδη;

Για τον Σπύρο Μερτζανίδη, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αποτελεί τη χειρότερη και πιο επικίνδυνη παράβαση, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς απρόβλεπτες καταστάσεις.

Τι πιστεύει για τις κάμερες στους δρόμους;

Ο κ. Μερτζανίδης επικροτεί την επικείμενη εγκατάσταση καμερών στους δρόμους για τη συμμόρφωση στον ΚΟΚ, αλλά πιστεύει ότι δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως τους τροχονόμους λόγω των απρόβλεπτων καταστάσεων.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Αγρίνιο: Ταυτοποιήθηκαν οι δράστες του ξυλοδαρμού πατέρα μπροστά στον 11χρονο γιο του
  2. 2
    Δίκη Novartis: Ο Γεωργιάδης δηλώνει «αν με λάδωναν για να τους καταστρέψω, θα ήμουν αυτοκράτορας»
  3. 3
    Έρευνα: Η βία κατά γυναικών και παιδιών συνδέεται με ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας και θανάτους

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα