- Η μητέρα της 16χρονης δράστιδας στην Κυψέλη ισχυρίζεται ότι «κακές παρέες» επηρέασαν την κόρη της.
- Η ίδια ζήτησε ψυχολογική βοήθεια από το σχολείο και φορείς, χωρίς επιτυχία.
- Η ανήλικη αντιμετωπίζει δύο κακουργήματα και ένα πλημμέλημα για το μαχαίρωμα της συμμαθήτριας.
- Το 15ο Γυμνάσιο στην Κυψέλη τέθηκε υπό κατάληψη ζητώντας ενίσχυση ψυχολογικής στήριξης.
Η μητέρα της 16χρονης που μαχαίρωσε συμμαθήτριά της σε σχολείο της Κυψέλης, ισχυρίστηκε ότι η κόρη της είχε επαφές με «κακές παρέες» που την επηρέαζαν και ότι η ίδια είχε απευθυνθεί στο σχολείο ζητώντας ψυχολογική υποστήριξη, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Η ανήλικη αντιμετωπίζει δύο κακουργήματα και ένα πλημμέλημα μετά την ποινική δίωξη που ασκήθηκε εναντίον της.
Η υπόθεση της αιματηρής συμπλοκής στο Γυμνάσιο της Κυψέλης, όπου μια 16χρονη μαχαίρωσε μια 14χρονη συμμαθήτριά της, αναδεικνύει για ακόμη μία φορά την κλιμακούμενη νεανική παραβατικότητα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες και το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια μιας σειράς περιστατικών που υπογραμμίζουν την ανάγκη για ενισχυμένες δομές υποστήριξης και πρόληψης στα σχολεία, καθώς και για την αντιμετώπιση των κοινωνικών παραγόντων που οδηγούν ανηλίκους σε τέτοιες πράξεις.
Οι ισχυρισμοί της μητέρας και η δίωξη
Όπως μεταδίδει ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA, η μητέρα της 16χρονης δράστιδας μίλησε για την κατάσταση της κόρης της, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι εγκληματίας, αλλά ότι το τελευταίο διάστημα είχε επαφές με «κακές παρέες που την επηρέαζαν». Η ανήλικη βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με δύο κακουργήματα και ένα πλημμέλημα, μετά την ποινική δίωξη που άσκησε εναντίον της η εισαγγελία ανηλίκων. Το περιστατικό, που συνέβη εντός του σχολικού περιβάλλοντος, έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στην κοινή γνώμη και στους εκπαιδευτικούς κύκλους.
Η μητέρα ανέφερε χαρακτηριστικά ότι είχε απευθυνθεί στο σχολείο για να κλείσει ραντεβού με ψυχολόγο, αλλά της απάντησαν πως «δεν έχει τίποτα το παιδί, είναι μια χαρά». «Έχω κλείσει ραντεβού στους δημόσιους ψυχολόγους και δεν με έχουν πάρει τηλέφωνο. Δεν με βοήθησαν σε τίποτα», δήλωσε, προσθέτοντας ότι απευθύνθηκε και στο «Χαμόγελο του Παιδιού» χωρίς αποτέλεσμα. Οι δηλώσεις της αναδεικνύουν την έλλειψη επαρκούς στήριξης για οικογένειες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη συμπεριφορά των παιδιών τους, καθώς και την γραφειοκρατία που συχνά εμποδίζει την έγκαιρη παρέμβαση.
Η αντίδραση του σχολείου και οι προκλήσεις
Το περιστατικό οδήγησε το 15ο Γυμνάσιο στην Κυψέλη να τεθεί υπό κατάληψη, με τους μαθητές να ζητούν συχνότερη παρουσία ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού στη σχολική μονάδα, καθώς και εκτενή έλεγχο των μαθητών που αλλάζουν σχολικό περιβάλλον. Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές είναι η αύξηση της βίας μεταξύ ανηλίκων, η οποία συχνά συνδέεται με την έκθεση σε βίαια πρότυπα, την επιρροή από προβληματικές παρέες και την αδυναμία των δομών να παρέχουν έγκαιρη και αποτελεσματική βοήθεια. Οι ειδικοί αναλύουν ότι η κοινωνική απομόνωση και η έλλειψη εποπτείας μπορούν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές.
Τι αναμένεται στη συνέχεια
Η 16χρονη δράστιδα αναμένεται να οδηγηθεί ενώπιον της δικαιοσύνης, ενώ η υπόθεση θα εξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή λόγω της ανηλικότητας των εμπλεκομένων. Οι ισχυρισμοί της μητέρας για την αδράνεια του σχολείου και των αρμόδιων φορέων θα διερευνηθούν, καθώς αναδεικνύουν ένα ευρύτερο ζήτημα σχετικά με την προστασία των ανηλίκων και την πρόληψη της παραβατικότητας. Η ανάγκη για ολιστικές παρεμβάσεις, που θα περιλαμβάνουν ψυχολογική υποστήριξη, κοινωνική μέριμνα και ενίσχυση του ρόλου της οικογένειας και του σχολείου, είναι πλέον επιτακτική για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.
Πώς να αντιμετωπίσετε τη νεανική παραβατικότητα
- Ενισχύστε την ανοιχτή επικοινωνία με τα παιδιά σας για να αναγνωρίσετε έγκαιρα αλλαγές στη συμπεριφορά τους.
- Παρακολουθήστε τις παρέες και τις δραστηριότητες των ανηλίκων, χωρίς να παραβιάζετε την ιδιωτικότητά τους.
- Αναζητήστε επαγγελματική ψυχολογική υποστήριξη άμεσα αν παρατηρήσετε προβληματικές συμπεριφορές.
- Συνεργαστείτε ενεργά με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς για την επίλυση ζητημάτων και την παροχή βοήθειας.