- Δωρεά 2,48 εκατ. ευρώ από Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για γεωεντοπισμό τρένων.
- Το σύστημα θα εγκατασταθεί σε όλες τις αμαξοστοιχίες και θα είναι προσβάσιμο στους πολίτες.
- Ενισχύεται η ασφάλεια, ο έλεγχος και η αξιοπιστία του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Η δωρεά αποφεύγει χρονοβόρες διαδικασίες δημόσιου διαγωνισμού, επιταχύνοντας την εφαρμογή.
- Η ελληνική ναυτιλία συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υπέγραψε σύμβαση δωρεάς με το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 2.489.409 ευρώ, αναλαμβάνοντας τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης ενός νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες. Αυτή η σημαντική πρωτοβουλία στοχεύει στην ενίσχυση της ασφάλειας, του ελέγχου και της διαφάνειας, καθώς το σύστημα θα είναι προσβάσιμο και στους πολίτες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας railway.gov.gr.
Η ενέργεια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έρχεται σε μια περίοδο όπου η αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών και η ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για τη χώρα. Η δωρεά αυτή αποτελεί μια έμπρακτη απόδειξη της κοινωνικής ευθύνης της ελληνικής ναυτιλίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εθνική προσπάθεια για έναν πιο σύγχρονο και αξιόπιστο σιδηρόδρομο.
Η σημαντική δωρεά και η τεχνολογική αναβάθμιση
Συγκεκριμένα, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υπέγραψε σύμβαση δωρεάς με το Ελληνικό Δημόσιο, καλύπτοντας πλήρως το κόστος προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού. Το συνολικό ποσό της δωρεάς ανέρχεται σε 2.489.409 ευρώ. Αυτό το σύστημα πρόκειται να εγκατασταθεί σε όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες, προσφέροντας τη δυνατότητα παρακολούθησης της θέσης τους σε πραγματικό χρόνο.
Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη αυτής της πρωτοβουλίας είναι η προσβασιμότητα του συστήματος στους πολίτες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας railway.gov.gr. Αυτή η λειτουργία δημιουργεί νέες δυνατότητες διαφάνειας και άμεσης ενημέρωσης, επιτρέποντας στους επιβάτες και το κοινό να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή την πορεία των τρένων. Το γεγονός αυτό εκτιμάται ιδιαίτερα από νομικούς κύκλους και αναλυτές, καθώς ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Πιλοτική λειτουργία και οφέλη για την ασφάλεια
Το σύστημα γεωεντοπισμού, στη βασική του έκδοση, έχει ήδη δοκιμαστεί επιτυχώς και βρίσκεται σε κανονική λειτουργία από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, στο πλαίσιο πιλοτικής εφαρμογής σε επιλεγμένους συρμούς. Η χρήση δεκτών υψηλής ακρίβειας και η μετάδοση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο επιτρέπουν στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του ΟΣΕ να παρακολουθεί διαρκώς τη θέση κάθε τρένου.
Αυτή η συνεχής παρακολούθηση ενισχύει σημαντικά την ασφάλεια των επιβατών, τον έλεγχο της κυκλοφορίας και τη συνολική αξιοπιστία του σιδηροδρομικού δικτύου. Η δυνατότητα άμεσης επέμβασης και η πρόληψη πιθανών προβλημάτων αποτελούν βασικούς πυλώνες του νέου συστήματος, προσφέροντας ένα σύγχρονο εργαλείο διαχείρισης και επίβλεψης.
Επιτάχυνση διαδικασιών και εθνική συμβολή
Η δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έχει και ένα επιπλέον στρατηγικό πλεονέκτημα: εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο. Μέσω αυτής της απευθείας χρηματοδότησης, αποφεύγεται η χρονοβόρα διαδικασία ενός δημόσιου διαγωνισμού, γεγονός που επιταχύνει την καθολική εφαρμογή του συστήματος σε όλο το δίκτυο των Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ).
Με την πρωτοβουλία αυτή, η ελληνική ναυτιλία συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών και στηρίζει την εθνική προσπάθεια για έναν πιο ασφαλή, σύγχρονο και αξιόπιστο ελληνικό σιδηρόδρομο. Η συμβολή αυτή είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη των μεταφορών και την ενίσχυση της εικόνας της χώρας.
Οι ευχαριστίες των φορέων και η επόμενη μέρα
Οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδας (ΟΣΕ) και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, εξέφρασαν τις θερμές τους ευχαριστίες προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και προσωπικά προς την πρόεδρο της, κα Μελίνα Τραυλού. Η αναγνώριση της σημαντικής συμβολής τους σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα που αφορά την ασφάλεια των επιβατών υπογραμμίζει την αξία της δωρεάς.
Η καθολική εφαρμογή του συστήματος γεωεντοπισμού αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο με αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και διαφάνειας. Η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα σε τέτοια έργα κρίνεται απαραίτητη για την πρόοδο των υποδομών της χώρας.