- Επεισόδια με χημικά στο Υπουργείο Μεταφορών κατά τη διάρκεια απεργίας ταξί.
- Οι οδηγοί ταξί διεκδικούν παράταση της υποχρέωσης ηλεκτροκίνησης έως το 2035.
- Αιτήματα περιλαμβάνουν πάταξη αθέμιτου ανταγωνισμού και δίκαιη φορολόγηση.
- Αναμένεται κρίσιμη συνάντηση με το Υπουργείο για την επίλυση των διαφορών.
Σοβαρά επεισόδια σημειώθηκαν την Τετάρτη στην πύλη του Υπουργείου Μεταφορών, όταν οδηγοί ταξί επιχείρησαν να εισέλθουν στο κτίριο, με τις δυνάμεις των ΜΑΤ να απαντούν με περιορισμένη χρήση χημικών. Τα γεγονότα αυτά έλαβαν χώρα λίγο πριν τις 14:00, στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας πανελλαδικής απεργίας των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι διεκδικούν μια σειρά από αιτήματα.
Η πρόσφατη ένταση στην πύλη του Υπουργείου Μεταφορών έρχεται ως συνέχεια της δυναμικής κινητοποίησης των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι βρίσκονται σε πανελλαδική απεργία για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα. Η κλιμάκωση των αντιδράσεων αντανακλά την αποφασιστικότητα του κλάδου να πιέσει για την ικανοποίηση των αιτημάτων του, τα οποία αφορούν κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα τη βιωσιμότητα και το μέλλον του επαγγέλματος.
Τα επεισόδια στην πύλη του Υπουργείου Μεταφορών
Την Τετάρτη, λίγο πριν τις 14:00, η κατάσταση στην πύλη του Υπουργείου Μεταφορών οξύνθηκε, όταν ομάδα διαδηλωτών οδηγών ταξί προσπάθησε να εισέλθει στο κτίριο. Στόχος τους ήταν να συνομιλήσουν με τους αρμόδιους φορείς για τα προβλήματα του κλάδου. Οι δυνάμεις των ΜΑΤ, που βρίσκονταν στο σημείο, προχώρησαν σε περιορισμένη χρήση χημικών προκειμένου να απωθήσουν τους διαδηλωτές και να αποτρέψουν την είσοδό τους. Τα επεισόδια αυτά αποτελούν μέρος των ευρύτερων αντιδράσεων που εκδηλώνονται στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας των ταξί, η οποία συνεχίζεται σήμερα.
Οι βασικές διεκδικήσεις των ιδιοκτητών ταξί
Οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν θέσει μια σειρά από κρίσιμα αιτήματα, τα οποία αποτελούν τον πυρήνα της απεργιακής τους κινητοποίησης. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει η απαίτηση για παράταση της υποχρέωσης ηλεκτροκίνησης των οχημάτων τους έως το 2035, ένα θέμα που τους απασχολεί έντονα ενόψει των επερχόμενων προθεσμιών. Παράλληλα, ζητούν την αποτελεσματική αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από πολυεθνικές εφαρμογές, καθώς και άμεσες αποφάσεις για την πάταξη της υποκλοπής έργου από τα Ε.Ι.Χ. στον κλάδο.
Επιπλέον, οι ταξιτζήδες διεκδικούν την αύξηση της χρονοχρέωσης και του ελάχιστου μισθώματος σε όλη την επικράτεια, καθώς και την επαναδιαπραγμάτευση για την είσοδο των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες. Στα αιτήματά τους περιλαμβάνεται επίσης η υλοποίηση όλων των εκκρεμών θεμάτων του ερανιστικού νομοσχεδίου, η αναπροσαρμογή του τιμολογίου και η διασφάλιση μιας δίκαιης φορολογικής μεταχείρισης.
Η επόμενη μέρα και οι αναμενόμενες εξελίξεις
Οι νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, όπως αυτή που παρατηρήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών, μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερη επίλυση των ζητημάτων, αλλά ταυτόχρονα εγκυμονεί κινδύνους για την ομαλή λειτουργία της πόλης. Η αγορά φαίνεται να προεξοφλεί μια συμβιβαστική λύση, ειδικά στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, δεδομένου του οικονομικού βάρους που αυτή συνεπάγεται για τους επαγγελματίες. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα των αιτημάτων απαιτεί λεπτομερή διαπραγμάτευση.
Στο άμεσο μέλλον, αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών, στην οποία θα συμμετάσχει το Προεδρείο των ιδιοκτητών ταξί μαζί με τους επικεφαλής των παρατάξεων. Αυτή η συνάντηση θεωρείται κρίσιμη για την εκτόνωση της έντασης και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου για την επίλυση των εκκρεμών θεμάτων. Η έκβασή της θα καθορίσει τα επόμενα βήματα των κινητοποιήσεων και το μέλλον του κλάδου των ταξί στην Ελλάδα.