Skip to content

Στράτος Τζώρτζογλου: Το θέατρο σαν ένα μεγάλο κρεβάτι

Στράτος Τζώρτζογλου: Το θέατρο σαν ένα μεγάλο κρεβάτι
Πέτρος Ανδριόπουλος

Στην τελευταία τηλεοπτική του εμφάνιση ο Στράτος Τζώρτζογλου ανέλαβε να εξηγήσει μια δήλωση που προκάλεσε συζητήσεις, ενώ ταυτόχρονα αναφέρθηκε σε προσωπικά περιστατικά που έχει βιώσει στον χώρο της τέχνης. Ο ηθοποιός, μιλώντας χωρίς περιστροφές, περιέγραψε το θέατρο με μια εικόνα που σχολιάστηκε έντονα. Η δημόσια τοποθέτησή του υπογράμμισε την πρόθεσή του να θέσει πλαίσιο στη συζήτηση για τις σχέσεις εξουσίας.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην εκπομπή, ο ίδιος επεσήμανε ότι η φράση για το θέατρο προέκυψε αφότου προσπάθησε να περιγράψει τη δυναμική των ανθρώπινων σχέσεων πάνω στη σκηνή, χωρίς να θέλει να προσβάλει κανέναν. Σε σημεία της συνέντευξης ο λόγος του έγινε πιο προσωπικός, καθώς αναφέρθηκε σε φόβους και αντιστάσεις. Η επιλογή των λέξεων δημιούργησε αφορμή για συζητήσεις στα μέσα, ενώ η τοποθέτηση επανέφερε την ανάγκη για διευκρινίσεις.

πώς προέκυψε η φράση

Ο ηθοποιός περιέγραψε το πλαίσιο στο οποίο διατυπώθηκε η αλληγορία του θεάτρου, εξηγώντας ότι πρόκειται για μεταφορά που σχετίζεται με τις ανθρώπινες σχέσεις επί σκηνής και εκτός αυτής. Στην παρέμβασή του ο ίδιος προσπάθησε να δείξει ότι η τέχνη δημιουργεί στενές επαφές και συχνά απαιτεί έντονη συνεννόηση. Η μεταφορική γλώσσα που χρησιμοποίησε πυροδότησε αντιδράσεις, αλλά ο ίδιος επανέλαβε ότι δεν ήταν πρόθεσή του να υποτιμήσει κανέναν.

Η συνέντευξη στην εκπομπή ανέδειξε επίσης την ευρεία ερμηνεία που μπορούν να δεχτούν τέτοιες δηλώσεις, ανάλογα με το κοινωνικό και επαγγελματικό υπόβαθρο των ακροατών. Οι διευκρινίσεις που έδωσε είχαν χαρακτήρα εξηγήσεων και όχι υπεκφυγής, ενώ έθεσε έμφαση στην ανάγκη για σωστό διάλογο. Η δημόσια αντίδραση έδειξε ότι το κοινό παρακολουθεί με προσοχή τις θέσεις που παίρνουν οι επαγγελματίες του θεάτρου.

Προτεινόμενο Ο Άκης Σακελλαρίου για την τόλμη στην υποκριτική Ο Άκης Σακελλαρίου για την τόλμη στην υποκριτική

οι αναφορές σε σεξουαλικές προτάσεις

Παράλληλα με τη συζήτηση για τη ρητορική εικόνα, ο Στράτος Τζώρτζογλου αποκάλυψε ότι έχει δεχθεί στο παρελθόν πολλές σεξουαλικές προτάσεις, οι οποίες επηρέασαν την πορεία του σε επαγγελματικό επίπεδο. Κατά την αφήγησή του υπήρξαν περιπτώσεις όπου η άρνηση σε πρόσωπα με εξουσία είχε αρνητικές συνέπειες για τη δουλειά του. Οι προσωπικές μαρτυρίες που κατέθεσε ανέδειξαν τον δύσκολο συμβιβασμό μεταξύ ηθικής και επαγγελματικών αναγκών.

Ο ίδιος περιέγραψε ότι σε κάποιες στιγμές αναγκάστηκε να σταθεί απέναντι σε προτάσεις που θεωρούσε αθέμιτες, με αποτέλεσμα ορισμένοι κύκλοι να κλείσουν πόρτες για εκείνον. Η αναφορά αυτή έγινε χωρίς λεπτομέρειες που να αφορούν τρίτα πρόσωπα, περιοριζόμενη στη γενική εμπειρία. Η έκθεση στη σφαίρα της δουλειάς απέδειξε πως η σχέση εξουσίας μπορεί να έχει πρακτικές συνέπειες για την καριέρα ανθρώπων στο χώρο του θεάτρου.

Στην κάμερα της Super Κατερίνα ο ηθοποιός επέμεινε στην ανάγκη να μιλάμε ανοικτά για τέτοια φαινόμενα, χωρίς να στοχοποιείται αμέσως κάποιος. Η παρουσία του στο πλατό έδωσε την ευκαιρία να τεθούν ερωτήματα για την προστασία των επαγγελματιών και για τη διαχείριση παρενοχλήσεων στον χώρο της τέχνης. Η δημόσια συζήτηση γύρω από αυτά τα ζητήματα συνεχίζει να εξελίσσεται με αργό αλλά σταθερό ρυθμό.

Η συνομιλία έκλεισε με τον Στράτο να επαναλαμβάνει ότι το θέατρο παραμένει τόπος δημιουργίας αλλά και πεδίο ευθυνών, όπου οι σχέσεις δύναμης πρέπει να εξετάζονται προσεκτικά. Η συνέντευξη στην εκπομπή άφησε ανοικτές ερωτήσεις για τον τρόπο που το κοινό και οι θεσμοί θα ανταποκριθούν στο μέλλον. Η δημόσια εικόνα του ηθοποιού φαίνεται πως δοκιμάζεται μέσα από αυτές τις αποκαλύψεις, ενώ το θέμα παραμένει στην επικαιρότητα.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Ο Φωκάς Ευαγγελινός στο στούντιο 4 σε πρώτο μέρος
  2. 2
    Η Έλενα Καρακούλη περιγράφει τη γνωριμία με τον Νίκο Ψαρρά
  3. 3
    Η Ελένη Καστάνη στη συνέντευξη στο Καλύτερα Αργά

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα