Skip to content
Οι καταναλωτές και οι αδιευκρίνιστοι κωδικοί στις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Οι καταναλωτές και οι αδιευκρίνιστοι κωδικοί στις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ


Ιωάννα Κρητικού

Η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών επισημαίνει ότι οι μειώσεις τιμών σε 2.000 κωδικούς δεν συνοδεύτηκαν από συγκεκριμένους κωδικούς…

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε μειώσεις για 2.000 κωδικούς προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, ωστόσο οι καταναλωτές δεν έχουν σαφή εικόνα για το ποια είδη ωφελούνται, σύμφωνα με τον Απόστολο Ραυτόπουλο, πρόεδρο της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών, που μίλησε στην εκπομπή Morning Point.

Η έλλειψη συγκεκριμένων κωδικών δημιουργεί πρακτικά προβλήματα στην αναγνώριση των μειώσεων από τον καθημερινό αγοραστή.

Τι περιελάμβανε η ανακοίνωση

Στην επίσημη ανακοίνωση γίνεται λόγος για μια γενικευμένη πρωτοβουλία που αφορά μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Ο αριθμός που αναφέρθηκε είναι σαφής και αφορά 2.000 κωδικούς, χωρίς όμως να συνοδεύεται από λεπτομερή κατάλογο ή κωδικούς αναφοράς.

Η έλλειψη τέτοιων στοιχείων σημαίνει ότι η ανακοίνωση παραμένει συγκριτικά αόριστη ως προς την εφαρμογή της στην αγορά. Για τον καταναλωτή, η απουσία λεπτομερούς λίστας καθιστά δύσκολη την αναγνώριση των προϊόντων που τελικά πωλούνται φθηνότερα.

Η αντίδραση της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος τόνισε στην εκπομπή ότι πολλοί καταναλωτές παραμένουν αδιάβαστοι σχετικά με τις μειώσεις, διότι δεν ανακοινώθηκαν οι απαραίτητοι κωδικοί προϊόντων. Η κριτική της Ένωσης Εργαζόμενων επικεντρώνεται στην ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια ώστε ο κόσμος να επωφεληθεί πραγματικά.

Βασικά σημεία της παρέμβασης

Στη συζήτηση επισημάνθηκε ότι χωρίς σαφή αναγνωριστικά στοιχεία στα ράφια ή σε επίσημους καταλόγους, οι καταναλωτές δεν μπορούν να διακρίνουν ποιες προσφορές είναι αποτέλεσμα της κυβερνητικής παρέμβασης και ποιες προωθητικές ενέργειες των ίδιων των καταστημάτων.

Η Ένωση υπογράμμισε την ανάγκη για καταναλωτική ενημέρωση που να διευκολύνει την πρόσβαση στις μειώσεις.

Παράλληλα, ο κ. Ραυτόπουλος ανέφερε ότι η υπόθεση αφορά όχι μόνο την οικονομία της οικογένειας αλλά και την ευρύτερη διαφάνεια αγοράς, υπογραμμίζοντας πως η απλή ανακοίνωση αριθμού κωδικών δεν αρκεί για να διασφαλιστεί το πρακτικό όφελος στους αγοραστές.

Πρακτικές συνέπειες για τους καταναλωτές

Χωρίς συγκεκριμένους κωδικούς, ο καταναλωτής πιθανόν να αντιμετωπίσει πρακτική δυσκολία στο να εντοπίσει ποια προϊόντα είναι μειωμένα κατά την επίσκεψη σε κατάστημα. Αυτό καθιστά την εφαρμογή της μέτρου λιγότερο αποτελεσματική για τον τελικό αποδέκτη των μειώσεων.

Η κατάσταση που περιγράφεται από την Ένωση δημιουργεί ζήτημα εμπιστοσύνης καταναλωτή, αφού ο απλός αγοραστής δεν έχει τα μέσα να επαληθεύσει άμεσα αν μία μείωση αφορά τις ανακοινωθείσες παρεμβάσεις ή άλλου είδους προσφορές.

Τι απομένει

Μέχρι να γίνουν διαθέσιμοι οι συγκεκριμένοι κωδικοί ή να υπάρξει σαφής ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς, η πρόσβαση στο όφελος των μειώσεων παραμένει περιορισμένη, όπως τόνισε ο Απόστολος Ραυτόπουλος. Η τελική εικόνα για το κατά πόσο οι ανακοινώσεις θα ωφελήσουν τον καταναλωτή θα γίνει εμφανής μόλις υπάρξει αναλυτική κοινοποίηση των στοιχείων εφαρμογής.

Ειδήσεις Σήμερα

  1. 1
    To υγρό που εάν βάλεις μέσα στο πιγκάλ της τουαλέτας θα μοσχοβολάει καθαριότητα
  2. 2
    Η βιταμίνη που χρειάζεστε αν σας πονάνε τα πόδια σας και τα κόκαλα σας
  3. 3
    Οι συνέπειες της κατανάλωσης βραστών αυγών σύμφωνα με τους γιατρούς

Προτεινόμενα