Skip to content

21 σχολεία στη Στερεά Ελλάδα υπό κατάληψη

21 σχολεία στη Στερεά Ελλάδα υπό κατάληψη
Πέτρος Ανδριόπουλος

Σήμερα δεκαεννέα έως είκοσι ένα σχολεία σε όλη τη Στερεά Ελλάδα σταμάτησαν προσωρινά τη λειτουργία τους μετά από απόφαση των μαθητών, στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης που είχε οριστεί για την ίδια ημέρα. Η κινητοποίηση αντανακλά μια ολοκληρωμένη απάντηση σε αιτήματα που τέθηκαν από το μαθητικό κίνημα, ενώ τα τοπικά σχολεία βρέθηκαν σε κατάσταση συντονισμένης αναστολής λειτουργίας, με 21 σχολεία να έχουν οριοθετηθεί ως υπό κατάληψη.

Πού έγιναν οι καταλήψεις

Οι καταλήψεις καταγράφηκαν σε διάφορες περιοχές της περιφέρειας, από μικρότερες κωμοπόλεις μέχρι περιοχές κοντά σε μεγαλύτερα αστικά κέντρα, γεγονός που δείχνει ευρεία διάχυση του φαινομένου. Σε πολλές περιπτώσεις, η κινητοποίηση οργανώθηκε γρήγορα από την ίδια τη σχολική κοινότητα και επεκτάθηκε σε όλη τη Στερεά Ελλάδα χωρίς κεντρικό συντονισμό.

Η κίνηση των μαθητών προκάλεσε αλλαγές στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων και σε ορισμένα σχολεία σημειώθηκε περιορισμός στην πρόσβαση, με αποτέλεσμα την επανεκτίμηση της εκπαιδευτικής λειτουργίας για τις επόμενες ώρες. Ταυτόχρονα, εκπαιδευτικοί και γονείς παρατηρούν τις εξελίξεις με προσοχή, αναζητώντας λύσεις που θα διατηρούν τη συνέχεια του μαθήματος.

Αρμόδιες υπηρεσίες και σχολικές διευθύνσεις παρακολουθούν τις εξελίξεις, χωρίς όμως να υπάρχουν προς το παρόν αναφορές για επεισόδια ή εκτεταμένες εντάσεις, στοιχείο που δείχνει σχετική αυτοσυγκράτηση στις δράσεις των μαθητών.

Αιτίες και επιπτώσεις της κινητοποίησης

Οι μαθητές αποφάσισαν να λάβουν μέρος στην προγραμματισμένη πανελλαδική κινητοποίηση, που είχε ανακοινωθεί για σήμερα, ως μέσο έκφρασης διεκδικήσεων και ευρύτερων ανησυχιών εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η κίνηση αυτή χαρακτηρίζεται από συλλογική δράση και συντονισμό σε σχολικό επίπεδο.

Προτεινόμενο Κινητοποίηση αγροτών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας Κινητοποίηση αγροτών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Σε πολλές σχολικές μονάδες, οι μαθητές επέλεξαν να οργανώσουν συνελεύσεις και να διαμορφώσουν αιτήματα με όρους που καθορίστηκαν εσωτερικά, προβάλλοντας την ανάγκη για διάλογο με τις τοπικές αρχές. Η επιλογή αυτή δείχνει ενεργή συμμετοχή και ενδιαφέρον για τη διαμόρφωση πολιτικής στην εκπαιδευτική ζωή.

Οι συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων ήταν άμεσες αλλά περιορισμένες χρονικά, καθώς πολλές μονάδες προσανατολίστηκαν στην αναπροσαρμογή του προγράμματος διδασκαλίας. Η κατάσταση επιβάλλει προσεκτικό σχεδιασμό από τις διευθύνσεις, ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της διδασκαλίας και η προστασία της διδακτικής ύλης.

Προοπτικές και τοπική αντίδραση

Η τοπική κοινωνία και οι γονείς παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, ζητώντας πληροφορίες κι εξηγήσεις από τις σχολικές αρχές. Υπάρχει διάχυτη προσδοκία για διάλογο, καθώς η κατάσταση απαιτεί συντονισμό μεταξύ φορέων, σχολείων και εκπαιδευτικών με στόχο την επάνοδο στην κανονικότητα και τη διαφύλαξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στο μεταξύ, η σχολική κοινότητα επιχειρεί να επικοινωνήσει τα αιτήματά της με οργανωμένο τρόπο.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται νεότερη εικόνα για τον αριθμό των σχολεία υπό κατάληψη και τη διάρκεια των κινητοποιήσεων. Η διαχείριση της κατάστασης θα απαιτήσει συνεννόηση όλων των εμπλεκόμενων μερών και σεβασμό στη νηφαλιότητα και την ασφάλεια των μαθητών.

Η εξέλιξη αυτή παραμένει υπό παρακολούθηση από τις τοπικές αρχές.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Ένα μπλόκο κτηνοτρόφων στα Χανιά κλείνει τον Βόρειο Οδικό Άξονα
  2. 2
    Οι κτηνοτρόφοι του Ηρακλείου συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις
  3. 3
    Μια κινητοποίηση στην Ικαρία για το λουκέτο δύο καταστημάτων ΕΛΤΑ

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα