- Η Google διέψευσε αναφορές για διαφημίσεις στην πλατφόρμα Gemini.
- Το δημοσίευμα του Adweek ανέφερε πιθανή κυκλοφορία διαφημίσεων το 2026.
- Ο Dan Taylor της Google δήλωσε ότι δεν υπάρχουν τρέχοντα σχέδια για διαφημίσεις στο Gemini.
- Η Google δοκιμάζει ήδη διαφημίσεις στο AI Mode της Αναζήτησης.
- Το ενδεχόμενο διαφημίσεων στο Gemini δεν έχει αποκλειστεί για το μέλλον.
Η Google διέψευσε πρόσφατα ένα νέο δημοσίευμα που ισχυριζόταν ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εισαγάγει διαφημίσεις στην πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης Gemini ήδη από το επόμενο έτος. Ο Dan Taylor, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιων Διαφημίσεων της Google, χαρακτήρισε το δημοσίευμα ως ψευδές, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχουν τρέχοντα σχέδια για αλλαγή αυτής της πολιτικής.
Η συζήτηση γύρω από την ενσωμάτωση διαφημίσεων σε προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Gemini της Google, αποτελεί μια φυσική εξέλιξη δεδομένου του κυρίαρχου επιχειρηματικού μοντέλου των τεχνολογικών κολοσσών. Η μονοπωλιακή σχεδόν εξάρτηση της Google από τα διαφημιστικά έσοδα καθιστά αναπόφευκτη τη διερεύνηση κάθε νέας πλατφόρμας ως πιθανής πηγής εσόδων, ακόμα και αν αρχικά προβάλλονται αρνήσεις.
Η Google διαψεύδει τις αναφορές
Πρόσφατα, η Google διέψευσε κατηγορηματικά ένα νέο δημοσίευμα που υποστήριζε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εισαγάγει διαφημίσεις στην πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης Gemini ήδη από το επόμενο έτος. Σύμφωνα με το Adweek, η Google βρισκόταν σε ενεργές συζητήσεις με διαφημιστικούς πελάτες για την ενσωμάτωση διαφημίσεων στην εμπειρία του Gemini, με την κυκλοφορία τους να στοχεύει, φημολογείται, για το 2026. Ωστόσο, η Google αρνήθηκε σθεναρά τόσο αυτές τις συζητήσεις όσο και οποιαδήποτε σχέδια για διαφημίσεις στο Gemini.
Η στάση της Google και ο ανταγωνισμός
Ο Dan Taylor, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιων Διαφημίσεων της Google, δήλωσε μέσω ανάρτησής του στο X ότι το δημοσίευμα είναι ψευδές και «βασίζεται σε ανενημέρωτες, ανώνυμες πηγές που κάνουν ανακριβείς ισχυρισμούς». Ο Taylor επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν διαφημίσεις στην εφαρμογή Gemini και ότι η εταιρεία «δεν έχει τρέχοντα σχέδια να το αλλάξει αυτό». Οι αναφορές για διαφημίσεις στο Gemini έρχονται την ώρα που και ο ανταγωνιστής, το ChatGPT, φέρεται επίσης να εξερευνά την ίδια ιδέα. Πρόσφατα ανακαλυφθείς κώδικας υποδηλώνει έντονα ότι οι διαφημίσεις ενδέχεται να κατευθύνονται προς το ChatGPT, με αναφορές σε «διαφήμιση αναζήτησης» και «λειτουργίες διαφημίσεων».
Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές της αγοράς είναι η ασάφεια στην επίσημη δήλωση της Google, η οποία, ενώ αρνείται τα τρέχοντα σχέδια, δεν αποκλείει ρητά την πιθανότητα μελλοντικής ενσωμάτωσης διαφημίσεων. Δεδομένου ότι οι διαφημίσεις αποτελούν τον κύριο όγκο των εσόδων της Google, πολλοί θεωρούν ότι η εταιρεία θα εξερευνήσει τελικά τις διαφημίσεις εντός του Gemini, ακολουθώντας μια παρόμοια στρατηγική με αυτή που εφαρμόζει ήδη στο AI Mode της Αναζήτησης.
Το μέλλον των διαφημίσεων στην τεχνητή νοημοσύνη
Η Google, από την πλευρά της, δεν έχει διστάσει να πειραματιστεί με διαφημίσεις και σε άλλα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης. Η εταιρεία επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι δοκιμάζει διαφημίσεις στο AI Mode της Αναζήτησης, όπου τα χορηγούμενα αποτελέσματα εμφανίζονται πλέον παράλληλα με τις απαντήσεις που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτή η προσέγγιση δείχνει την προθυμία της Google να ενσωματώσει διαφημίσεις σε νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, εφόσον βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος.
Τι αναμένεται για το Gemini
Παρόλο που η Google δηλώνει ότι δεν έχει σχέδια να φέρει διαφημίσεις στο Gemini αυτή τη στιγμή, δεν έχει αποκλείσει την πιθανότητα για το μέλλον. Η ιστορία έχει δείξει ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί συχνά προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους με βάση τις συνθήκες της αγοράς και τις ανάγκες για έσοδα. Επομένως, το ενδεχόμενο εμφάνισης διαφημίσεων στο Gemini παραμένει ανοιχτό, πιθανώς με μια πιο διακριτική ή ενσωματωμένη μορφή, καθώς η πλατφόρμα συνεχίζει να εξελίσσεται και να επεκτείνεται σε περισσότερους χρήστες, όπως φαίνεται και από τις νέες λειτουργίες Χαρτών και τις επενδύσεις στην εμπειρία χρήστη.