Skip to content
Google: Οι τίτλοι ειδήσεων στο Discover αντικαθίστανται από κακής ποιότητας AI

Google: Οι τίτλοι ειδήσεων στο Discover αντικαθίστανται από κακής ποιότητας AI


Στέφανος Μητρόπουλος
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Η Google δοκιμάζει AI-generated τίτλους ειδήσεων στο Discover.
  • Οι τίτλοι κρίνονται ως ανακριβείς, κακής ποιότητας και clickbait.
  • Δεν υπάρχει καμία ένδειξη για την προέλευση των τίτλων από τεχνητή νοημοσύνη.
  • Η Google χαρακτηρίζει τη λειτουργία ως «μικρό πείραμα UI» για βελτίωση της εμπειρίας.
  • Εγείρονται ανησυχίες για την παραπλάνηση των χρηστών και τους εκδότες.

Η Google δοκιμάζει την αντικατάσταση των τίτλων ειδήσεων στην υπηρεσία Discover με τίτλους που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίοι κρίνονται ως «απαράδεκτοι» και συχνά ανακριβείς. Αυτή η πρωτοβουλία, που βρίσκεται σε φάση πειράματος, έχει προκαλέσει ανησυχία λόγω της χαμηλής ποιότητας και της τάσης προς clickbait, χωρίς καμία ένδειξη ότι πρόκειται για περιεχόμενο AI.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια της ευρύτερης στρατηγικής της Google για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις υπηρεσίες της, συμπεριλαμβανομένων των περιλήψεων άρθρων στο Discover. Ωστόσο, η τρέχουσα δοκιμή με τους τίτλους αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, με αποτελέσματα που έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό στην κοινότητα των εκδοτών και των χρηστών.

Η νέα δοκιμή της Google στο Discover

Η Google έχει ξεκινήσει ένα πείραμα όπου αντικαθιστά τους αρχικούς τίτλους ειδήσεων στην προσωπική ροή Discover με τίτλους που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη. Όπως ανακάλυψε το The Verge και επιβεβαιώνει το Android Authority, οι εναλλακτικοί αυτοί τίτλοι είναι «γελοία κακοί» και συχνά ανακριβείς. Συχνά είναι βαρετοί ή, αντίθετα, τείνουν προς το clickbait, παραμορφώνοντας το αρχικό περιεχόμενο των άρθρων. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να κάνει τις «λεπτομέρειες των θεμάτων πιο εύπεπτες», όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Google.

Παραδείγματα κακής ποιότητας και clickbait

Η ποιότητα των AI-generated τίτλων είναι ένα από τα κύρια σημεία ανησυχίας. Για παράδειγμα, μια ιστορία του PC Gamer με τίτλο «‘Child labor is unbeatable’: Baldur’s Gate 3 players discover how to build an army of unkillable kids through the power of polymorph and German media laws» αντικαταστάθηκε από την Google με το απλουστευμένο και παραπλανητικό «BG3 players exploit children». Αντίστοιχα, ένα άρθρο του 9to5Google με τίτλο «Don’t buy a Qi2 25W wireless charger hoping for faster speeds – just get the ‘slower’ one instead» μετατράπηκε σε «Qi2 slows down older Pixels», μια ανακριβής γενίκευση. Ακόμη, η AI της Google δημιούργησε τον τίτλο «Steam Machine price revealed» για μια ιστορία του Ars Technica που δεν αποκάλυπτε καθόλου την τιμή, δείχνοντας την τάση για δημιουργία ψευδών προσδοκιών. Η ενσωμάτωση του AI Mode στο Discover, αν και αρχικά φάνηκε να διευκολύνει την πρόσβαση σε περιλήψεις, τώρα εγείρει ερωτήματα για την ποιότητα του παραγόμενου περιεχομένου.

Προτεινόμενο Ελεονώρα Μελέτη: Η απάντηση σε Παπανώτα και Ακρίτα για τα καθήκοντα ευρωβουλευτή και τις νομικές κινήσεις Ελεονώρα Μελέτη: Η απάντηση σε Παπανώτα και Ακρίτα για τα καθήκοντα ευρωβουλευτή και τις νομικές κινήσεις

Η επίσημη θέση της Google και οι ανησυχίες

Εκπρόσωπος της Google δήλωσε στο The Verge ότι πρόκειται για ένα «μικρό πείραμα UI» που αφορά ένα υποσύνολο χρηστών του Discover. Στόχος είναι η αλλαγή της τοποθέτησης των υπαρχόντων τίτλων για να γίνουν οι λεπτομέρειες των θεμάτων «πιο εύπεπτες». Η δήλωση αυτή υποδηλώνει ότι οι AI-generated τίτλοι δεν θα κυκλοφορήσουν ευρέως, τουλάχιστον όχι στην τρέχουσα μορφή τους. Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς και χρήστες εκφράζουν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η Google προχώρησε σε αυτό το πείραμα, δεδομένων των προφανώς κακών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία ορατή ετικέτα ή αποκάλυψη ότι πρόκειται για τίτλο που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη, ούτε ότι η Google βρίσκεται πίσω από αυτούς τους τίτλους και όχι ο εκδότης. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση των αναγνωστών και σε δυσαρέσκεια προς τις εκδοτικές εταιρείες.

Η επόμενη μέρα για τους εκδότες

Η έλλειψη διαφάνειας και η χαμηλή ποιότητα των AI-generated τίτλων εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον της σχέσης μεταξύ της Google και των εκδοτών. Το Android Authority έχει ήδη ζητήσει περισσότερες λεπτομέρειες από την Google σχετικά με αυτό το πείραμα, τα σχέδια για μια ευρύτερη κυκλοφορία και το αν οι εκδότες μπορούν να επιλέξουν να εξαιρεθούν από αυτή τη λειτουργία. Η πιθανότητα οι αναγνώστες να θυμώσουν με τις εκδόσεις επειδή παραπλανήθηκαν από έναν τίτλο χαμηλής ποιότητας ή clickbait είναι υπαρκτή και ανησυχητική. Η κατάσταση αυτή υπογραμμίζει την ανάγκη για σαφείς κατευθυντήριες γραμμές και διαφάνεια στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των ειδήσεων.

Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους τίτλους AI του Google Discover

Τι αλλάζει η Google στο Discover;

Η Google δοκιμάζει την αντικατάσταση των αρχικών τίτλων ειδήσεων στην υπηρεσία Discover με τίτλους που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, σε ένα πείραμα που αφορά ένα υποσύνολο χρηστών.

Γιατί οι τίτλοι AI χαρακτηρίζονται ως κακής ποιότητας;

Οι AI-generated τίτλοι κρίνονται ως ανακριβείς, βαρετοί ή clickbait, παραμορφώνοντας συχνά το αρχικό περιεχόμενο των άρθρων και δημιουργώντας ψευδείς προσδοκίες στους αναγνώστες.

Είναι μόνιμη η αλλαγή των τίτλων στο Discover;

Εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι πρόκειται για ένα «μικρό πείραμα UI» και όχι για μια πλήρη κυκλοφορία, υποδηλώνοντας ότι οι τίτλοι αυτοί δεν θα εφαρμοστούν ευρέως στην τρέχουσα μορφή τους.

Υπάρχει κάποια ένδειξη για τους AI-generated τίτλους;

Όχι, δεν υπάρχει καμία ορατή ετικέτα ή αποκάλυψη που να ενημερώνει τους χρήστες ότι οι τίτλοι αυτοί δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη ή ότι η Google βρίσκεται πίσω από αυτούς.
Η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου επιτρέπεται αποκλειστικά με την τοποθέτηση ενεργού συνδέσμου (link) προς την πηγή.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Google TV: Οι λίστες με τις πιο δημοφιλείς ταινίες και σειρές του 2025 και το εορταστικό ημερολόγιο
  2. 2
    Παναθηναϊκός: Επέστρεψε στην κορυφή της σκοποβολής γυναικών μετά από 47 χρόνια
  3. 3
    SkyShowtime: Όλες οι νέες σειρές και ταινίες που έρχονται τέλη 2025 και αρχές 2026

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα