- Η Google δοκιμάζει AI-generated τίτλους ειδήσεων στο Discover.
- Οι τίτλοι κρίνονται ως ανακριβείς, κακής ποιότητας και clickbait.
- Δεν υπάρχει καμία ένδειξη για την προέλευση των τίτλων από τεχνητή νοημοσύνη.
- Η Google χαρακτηρίζει τη λειτουργία ως «μικρό πείραμα UI» για βελτίωση της εμπειρίας.
- Εγείρονται ανησυχίες για την παραπλάνηση των χρηστών και τους εκδότες.
Η Google δοκιμάζει την αντικατάσταση των τίτλων ειδήσεων στην υπηρεσία Discover με τίτλους που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίοι κρίνονται ως «απαράδεκτοι» και συχνά ανακριβείς. Αυτή η πρωτοβουλία, που βρίσκεται σε φάση πειράματος, έχει προκαλέσει ανησυχία λόγω της χαμηλής ποιότητας και της τάσης προς clickbait, χωρίς καμία ένδειξη ότι πρόκειται για περιεχόμενο AI.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια της ευρύτερης στρατηγικής της Google για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις υπηρεσίες της, συμπεριλαμβανομένων των περιλήψεων άρθρων στο Discover. Ωστόσο, η τρέχουσα δοκιμή με τους τίτλους αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, με αποτελέσματα που έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό στην κοινότητα των εκδοτών και των χρηστών.
Η νέα δοκιμή της Google στο Discover
Η Google έχει ξεκινήσει ένα πείραμα όπου αντικαθιστά τους αρχικούς τίτλους ειδήσεων στην προσωπική ροή Discover με τίτλους που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη. Όπως ανακάλυψε το The Verge και επιβεβαιώνει το Android Authority, οι εναλλακτικοί αυτοί τίτλοι είναι «γελοία κακοί» και συχνά ανακριβείς. Συχνά είναι βαρετοί ή, αντίθετα, τείνουν προς το clickbait, παραμορφώνοντας το αρχικό περιεχόμενο των άρθρων. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να κάνει τις «λεπτομέρειες των θεμάτων πιο εύπεπτες», όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Google.
Παραδείγματα κακής ποιότητας και clickbait
Η ποιότητα των AI-generated τίτλων είναι ένα από τα κύρια σημεία ανησυχίας. Για παράδειγμα, μια ιστορία του PC Gamer με τίτλο «‘Child labor is unbeatable’: Baldur’s Gate 3 players discover how to build an army of unkillable kids through the power of polymorph and German media laws» αντικαταστάθηκε από την Google με το απλουστευμένο και παραπλανητικό «BG3 players exploit children». Αντίστοιχα, ένα άρθρο του 9to5Google με τίτλο «Don’t buy a Qi2 25W wireless charger hoping for faster speeds – just get the ‘slower’ one instead» μετατράπηκε σε «Qi2 slows down older Pixels», μια ανακριβής γενίκευση. Ακόμη, η AI της Google δημιούργησε τον τίτλο «Steam Machine price revealed» για μια ιστορία του Ars Technica που δεν αποκάλυπτε καθόλου την τιμή, δείχνοντας την τάση για δημιουργία ψευδών προσδοκιών. Η ενσωμάτωση του AI Mode στο Discover, αν και αρχικά φάνηκε να διευκολύνει την πρόσβαση σε περιλήψεις, τώρα εγείρει ερωτήματα για την ποιότητα του παραγόμενου περιεχομένου.
Η επίσημη θέση της Google και οι ανησυχίες
Εκπρόσωπος της Google δήλωσε στο The Verge ότι πρόκειται για ένα «μικρό πείραμα UI» που αφορά ένα υποσύνολο χρηστών του Discover. Στόχος είναι η αλλαγή της τοποθέτησης των υπαρχόντων τίτλων για να γίνουν οι λεπτομέρειες των θεμάτων «πιο εύπεπτες». Η δήλωση αυτή υποδηλώνει ότι οι AI-generated τίτλοι δεν θα κυκλοφορήσουν ευρέως, τουλάχιστον όχι στην τρέχουσα μορφή τους. Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς και χρήστες εκφράζουν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η Google προχώρησε σε αυτό το πείραμα, δεδομένων των προφανώς κακών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία ορατή ετικέτα ή αποκάλυψη ότι πρόκειται για τίτλο που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη, ούτε ότι η Google βρίσκεται πίσω από αυτούς τους τίτλους και όχι ο εκδότης. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση των αναγνωστών και σε δυσαρέσκεια προς τις εκδοτικές εταιρείες.
Η επόμενη μέρα για τους εκδότες
Η έλλειψη διαφάνειας και η χαμηλή ποιότητα των AI-generated τίτλων εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον της σχέσης μεταξύ της Google και των εκδοτών. Το Android Authority έχει ήδη ζητήσει περισσότερες λεπτομέρειες από την Google σχετικά με αυτό το πείραμα, τα σχέδια για μια ευρύτερη κυκλοφορία και το αν οι εκδότες μπορούν να επιλέξουν να εξαιρεθούν από αυτή τη λειτουργία. Η πιθανότητα οι αναγνώστες να θυμώσουν με τις εκδόσεις επειδή παραπλανήθηκαν από έναν τίτλο χαμηλής ποιότητας ή clickbait είναι υπαρκτή και ανησυχητική. Η κατάσταση αυτή υπογραμμίζει την ανάγκη για σαφείς κατευθυντήριες γραμμές και διαφάνεια στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των ειδήσεων.