- Η T-Mobile λάνσαρε το εργαλείο «Switching Made Easy» με AI για εύκολη αλλαγή παρόχου.
- AT&T και Verizon μπλοκάρουν την πρόσβαση στο εργαλείο, επικαλούμενες κινδύνους δεδομένων.
- Η AT&T κατέθεσε αγωγή κατά της T-Mobile για παράνομη υποκλοπή πάνω από 100 πεδίων δεδομένων πελατών.
- Η T-Mobile αρνείται τις κατηγορίες, τονίζοντας την ελευθερία επιλογής των καταναλωτών.
- Η Apple εξετάζει την καταγγελία της AT&T για παραβίαση των οδηγιών του App Store.
Οι αμερικανικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών AT&T και Verizon φέρονται να μπλοκάρουν το νέο εργαλείο «Switching Made Easy» της T-Mobile, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προτείνει προγράμματα. Η AT&T έχει προχωρήσει επιπλέον στην κατάθεση αγωγής, κατηγορώντας την T-Mobile για παράνομη υποκλοπή προσωπικών δεδομένων πελατών της. Οι δύο εταιρείες κατηγορούν την T-Mobile ότι επιχειρεί να συλλέξει πληροφορίες λογαριασμών χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών, δημιουργώντας σοβαρά ζητήματα ιδιωτικότητας.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια της παρουσίασης, τον Νοέμβριο του 2025, του εργαλείου «Switching Made Easy» της T-Mobile σε μια ζωντανή εκδήλωση στο Λας Βέγκας. Το εργαλείο, που ενσωματώνεται στην εφαρμογή T-Life, λειτουργεί ως ένας οδηγός με τεχνητή νοημοσύνη, ο οποίος σαρώνει τους υφιστάμενους λογαριασμούς των χρηστών σε AT&T ή Verizon για να προτείνει αντίστοιχα προγράμματα της T-Mobile. Στόχος του είναι να απλοποιήσει τη διαδικασία αλλαγής παρόχου, ωστόσο η λειτουργία του έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των δύο μεγάλων ανταγωνιστών.
Η αντίδραση των AT&T και Verizon
Όπως μεταδίδει το Android Authority, επικαλούμενο το The Mobile Report, η T-Mobile φέρεται να μην είχε συμβουλευτεί τις AT&T ή Verizon πριν από την κυκλοφορία του «Switching Made Easy». Εσωτερικές πηγές του The Mobile Report υποστηρίζουν ότι και οι δύο εταιρείες μπλοκάρουν ενεργά το εργαλείο, εμποδίζοντας τους πελάτες τους να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους μέσω της εφαρμογής T-Life. Μάλιστα, ένας χρήστης που προσπάθησε να συνδεθεί στον λογαριασμό του στη Verizon μέσω της εφαρμογής, ανέφερε ότι του αρνήθηκε την πρόσβαση.
Η AT&T, πέρα από το μπλοκάρισμα του εργαλείου, έχει προχωρήσει και στην κατάθεση αγωγής κατά της T-Mobile. Σε έγγραφα που κοινοποίησε η AT&T στο The Mobile Report, κατηγορεί την T-Mobile για υποκλοπή πληροφοριών λογαριασμών των πελατών της. Η AT&T ισχυρίζεται ότι η T-Mobile αναβάθμισε τις δυνατότητες σάρωσης της εφαρμογής T-Life τρεις φορές σε μια προσπάθεια να παρακάμψει τον εντοπισμό της. Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές και τους νομικούς κύκλους είναι η ευκολία με την οποία εφαρμογές τρίτων μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών των καταναλωτών και την ανάγκη για αυστηρότερες ρυθμίσεις.
Οι κατηγορίες της AT&T και η απάντηση της T-Mobile
Εκπρόσωπος της AT&T δήλωσε ότι η εταιρεία «έχει λάβει μέτρα για να εμποδίσει την T-Mobile να θέσει τους πελάτες σε κίνδυνο μέσω της ανεύθυνης εφαρμογής bots και AI για την παράνομη συλλογή ιδιωτικών δεδομένων πελατών και πνευματικής ιδιοκτησίας ανταγωνιστών». Η AT&T υπογραμμίζει ότι οι πελάτες της την εμπιστεύονται με τις προσωπικές τους πληροφορίες και θα συνεχίσει να τους προστατεύει από τις «απερίσκεπτες επιχειρηματικές πρακτικές» της T-Mobile. Επιπλέον, η AT&T πιστεύει ότι η T-Mobile προσπαθούσε σκόπιμα να κρύψει την πρόσβαση του bot της σε πληροφορίες λογαριασμών, καθώς η αγωγή αναφέρει ότι το bot προσποιείται ότι είναι τελικός χρήστης.
Σύμφωνα με την AT&T, αμέσως μετά την κυκλοφορία της beta έκδοσης του εργαλείου σάρωσης SME στις 20 Νοεμβρίου 2025, εντοπίστηκε ότι η T-Mobile σάρωνε δεδομένα λογαριασμών πελατών της AT&T. Η έρευνα της AT&T έδειξε ότι η T-Mobile σχεδίασε το SME για να κρύψει την μη εξουσιοδοτημένη πρόσβασή του στα συστήματα της. Ο πάροχος προσθέτει ότι η εφαρμογή T-Life συλλέγει επίσης πολύ περισσότερες πληροφορίες από όσες χρειάζεται, καθώς φέρεται να σαρώνει πάνω από 100 πεδία από τον λογαριασμό ενός πελάτη. Αυτό περιλαμβάνει ευαίσθητα και ιδιωτικά δεδομένα, όπως πληροφορίες για άλλα άτομα στον λογαριασμό (π.χ. μέλη οικογένειας) και προϊόντα ή υπηρεσίες της AT&T πέραν των ασύρματων υπηρεσιών. Η AT&T φέρεται να έστειλε επιστολή παύσης και παράλειψης στην T-Mobile στις 24 Νοεμβρίου, ωστόσο η T-Mobile αρνήθηκε να σταματήσει. Παρόλα αυτά, στις 26 Νοεμβρίου, η AT&T δεν εντόπιζε πλέον σάρωση στον ιστότοπό της, αλλά η εφαρμογή φαινόταν να συνεχίζει να σαρώνει λογαριασμούς της Verizon.
Από την πλευρά της, η T-Mobile πιστεύει ότι δεν έχει κάνει τίποτα λάθος. Η εταιρεία δήλωσε ότι «οι ισχυρισμοί της AT&T είναι λανθασμένοι ως προς τα γεγονότα και τον νόμο. Το Easy Switch απλώς και με ασφάλεια δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση και να μοιράζονται τις δικές τους πληροφορίες, ώστε να μπορούν να κάνουν μια ενημερωμένη επιλογή σχετικά με τον πάροχο και το πρόγραμμά τους». Η T-Mobile δηλώνει ότι παραμένει δεσμευμένη στη διαφάνεια, την απλότητα και τη διασφάλιση της ελευθερίας επιλογής των καταναλωτών, και θα συνεχίσει να αντιτίθεται σθεναρά στις προσπάθειες της AT&T να παρεμποδίσει την επιλογή των καταναλωτών.
Οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα
Η AT&T φέρεται να έχει έρθει σε επαφή με την Apple, ισχυριζόμενη ότι η εφαρμογή T-Life παραβιάζει τις οδηγίες ελέγχου του App Store. Η T-Mobile έχει απαντήσει στην καταγγελία, υποστηρίζοντας ότι οι πρακτικές της δεν παραβιάζουν τις οδηγίες. Η Apple δεν έχει ακόμη προβεί σε καμία ενέργεια, κάτι που αναμένεται να κρίνει σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της υπόθεσης. Η διαμάχη αυτή αναδεικνύει την κρισιμότητα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων στον ψηφιακό κόσμο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην προσπάθειά τους να καινοτομήσουν, διασφαλίζοντας παράλληλα την ιδιωτικότητα των χρηστών.
Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα
- Ελέγχετε πάντα τις άδειες που ζητούν οι εφαρμογές τρίτων πριν τις εγκαταστήσετε ή τις συνδέσετε με τους λογαριασμούς σας.
- Διαβάζετε προσεκτικά τους όρους χρήσης και τις πολιτικές απορρήτου, ειδικά όταν πρόκειται για κοινή χρήση δεδομένων.
- Προτιμάτε τη μη αυτόματη εισαγωγή πληροφοριών αντί για αυτοματοποιημένες σαρώσεις, όταν αυτό είναι δυνατό.
- Ενημερώνεστε τακτικά για τις πολιτικές απορρήτου των παρόχων υπηρεσιών σας και τυχόν αλλαγές σε αυτές.
- Χρησιμοποιείτε ισχυρούς, μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης για κάθε λογαριασμό και ενεργοποιείτε την επαλήθευση δύο παραγόντων.