Skip to content
Περισσότερα από είκοσι κέντρα διανομής των Ελληνικών Ταχυδρομείων πέρασαν σε ιδιωτική διαχείριση
Εικόνα αρχείου

Περισσότερα από είκοσι κέντρα διανομής των Ελληνικών Ταχυδρομείων πέρασαν σε ιδιωτική διαχείριση


Βασιλική Μιχαηλίδου

Πάνω από 20 κέντρα διανομής των ΕΛΤΑ πέρασαν σε ιδιώτες, ενώ 204 καταστήματα ανέστειλαν λειτουργία και καταγράφονται αλλαγές στη διανομή συντάξεων και στο επιχειρησιακό σχέδιο.

Τις τελευταίες εβδομάδες το δίκτυο των Ελληνικών Ταχυδρομείων υπέστη σημαντικές μεταβολές που επηρεάζουν την καθημερινή εξυπηρέτηση, με 204 καταστήματα να αναστέλλουν ή να κλείνουν προσωρινά και με περισσότερα από είκοσι Κέντρα Διανομής να περνούν σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύουν «ΤΑ ΝΕΑ» και ο Κώστας Ντελέζος, οι αλλαγές αφορούν τόσο αστικές όσο και περιφερειακές περιοχές, ενώ καταγράφονται και πρωτοφανείς αναθέσεις για διανομή συντάξεων ΟΓΑ, όπως στην Ιεράπετρα, γεγονός που ανατρέπει παραδοσιακές αρμοδιότητες.

Σε αυτή τη φάση σημειώνονται μεταφορές λειτουργιών σε ιδιωτικές εταιρείες courier που αναλαμβάνουν κρίσιμες υπηρεσίες.

Σημεία όπου άλλαξε ο χάρτης εξυπηρέτησης

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ προχώρησε σε απευθείας παραχωρήσεις χώρων και δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα τοπικά κέντρα σε περιοχές της Αθήνας και της επαρχίας να λειτουργούν πλέον υπό ιδιωτικά πρακτορεία. Η λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα περιλαμβάνει ονόματα περιοχών όπως Βύρωνας, Κυψέλη και Περιστέρι, όπου τοπικά hubs πέρασαν σε τρίτους, γεγονός που αλλάζει την πρόσβαση των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Παράλληλα, κάποιες μεταβιβάσεις έγιναν σε φυσικά πρόσωπα και μικρές εταιρείες, με διαφορετικά μοντέλα λειτουργίας και δίκτυα συνεργασίας.

Τα κλεισίματα καταστημάτων και οι παραχωρήσεις στις τοπικές αγορές συνοδεύτηκαν από απώλεια θέσεων εργασίας, κυρίως μεταξύ συμβασιούχων, και απότομες αλλαγές στην τοπική εξυπηρέτηση. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Dews, η απόφαση για αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, ενώ η διαχείριση των εγκαταστάσεων των Κέντρων Διανομής δημιούργησε νέα δίκτυα συνεργασιών για τις ταχυμεταφορές.

Ποια κέντρα πέρασαν σε ιδιώτες

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύουν «ΤΑ ΝΕΑ» και ο Κώστας Ντελέζος, στα χέρια ιδιωτών δόθηκαν μεταξύ άλλων τα κέντρα σε Βύρωνα, Καισαριανή, Αμπελόκηπους και Περιστέρι, ενώ σε άλλα σημεία της Αττικής πέρασαν σε Ρουμάνο ταχυδρομικό πράκτορα ή σε τοπικούς παρόχους.

Προτεινόμενο Η απόφαση της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων να αγοράσει αναδρομική ασφάλιση για τα ανώτερα στελέχη Η απόφαση της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων να αγοράσει αναδρομική ασφάλιση για τα ανώτερα στελέχη

Η αναλυτική καταγραφή περιλαμβάνει επίσης περιοχές όπως Γαλάτσι, Νέα Σμύρνη και Κόρινθο, με τοπικές μεταβιβάσεις που αλλάζουν το προφίλ των υπηρεσιών στη γειτονιά. Σε αρκετές περιπτώσεις οι παραχωρήσεις έγιναν χωρίς μεγάλο χρονικό διάστημα προειδοποίησης για τους χρήστες.

Στην Κρήτη, τα κέντρα του Ηρακλείου και της Ιεράπετρας λειτουργούν ήδη υπό ιδιωτικά πρακτορεία και, όπως αναφέρεται, ο ιδιώτης στην Ιεράπετρα έχει αναλάβει και την καταβολή συντάξεων ΟΓΑ, πρώτη φορά σε πανελλαδικό επίπεδο. Οι αλλαγές αυτές σηματοδοτούν διαφορετικά σχήματα εξυπηρέτησης στις περιφερειακές αγορές, όπου η φυσική παρουσία παραμένει κρίσιμη για τους κατοίκους.

Επιπτώσεις στο επιχειρησιακό σχέδιο και στα οικονομικά

Το στρατηγικό σχέδιο 2025-2027 του Υπερταμείου (Growthfund) προέβλεπε μεταξύ άλλων τριπλασιασμό του EBITDA και αύξηση του μεριδίου αγοράς στα δέματα, αλλά οι πρόσφατες κινήσεις συρρίκνωσης θέτουν υπό αμφισβήτηση τις παραδοχές αυτές. Η συρρίκνωση του δικτύου μειώνει τα φυσικά σημεία επαφής και μπορεί να περιορίσει τον δυνητικό κύκλο εργασιών, ενώ η εκχώρηση κεντρικών λειτουργιών σε τρίτους αλλάζει το επιχειρησιακό υπόδειγμα που είχε παρουσιαστεί.

Η αναθεώρηση των υπολογισμών για τα έσοδα φαίνεται αναπόφευκτη αν συνεχίσουν οι μαζικές μεταβιβάσεις χώρων και ροών.

Η συγχώνευση λειτουργιών με την ΕΛΤΑ Courier, που προωθήθηκε ως μοχλός αποδοτικότητας, τώρα καλείται να λειτουργήσει σε περιβάλλον συρρίκνωσης, όπου οι στόχοι κλιμάκωσης ίσως να μην επιτευχθούν. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Dews, το επιχειρησιακό πλάνο βασιζόταν σε ενίσχυση δικτύου κατά 50% για να υποστηριχθούν οι προβλεπόμενοι στόχοι, αλλά οι τρέχουσες παραχωρήσεις καθιστούν αυτή την υπόθεση προβληματική.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Δέκα αιτίες που οδήγησαν στην κρίση των Ελληνικών Ταχυδρομείων
  2. 2
    Το στρατηγικό σχέδιο των ΕΛΤΑ 2025-2027 παρουσίασε αποκλίσεις
  3. 3
    Ο Πιερρακάκης για την αναδιάρθρωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα