Skip to content
ΕΑΔΕ: Προσοχή σε παραπλανητικές προωθήσεις ασφαλιστικών προϊόντων
Εικόνα αρχείου

ΕΑΔΕ: Προσοχή σε παραπλανητικές προωθήσεις ασφαλιστικών προϊόντων


Βασιλική Μιχαηλίδου

Η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) εφιστά την προσοχή των καταναλωτών σε ανεπιθύμητες και παραπλανητικές πρακτικές προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων. Η προειδοποίηση έρχεται καθώς εντοπίστηκε προωθητική ενέργεια που συνδέει την αγορά ασφαλιστηρίου με δώρα ή άλλα προνόμια, οδηγώντας την ΕΑΔΕ σε εξώδικη επιστολή και καταγγελία στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη υπογραμμίζει την πάγια δέσμευση των εποπτικών φορέων και των επαγγελματικών ενώσεων για την προστασία του καταναλωτή στον ευαίσθητο τομέα των ασφαλιστικών υπηρεσιών. Το ζήτημα της διαφάνειας και της ορθής ενημέρωσης αποτελεί κεντρικό πυλώνα για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και την αποφυγή λανθασμένων επιλογών που μπορεί να έχουν μακροπρόθεσμες συνέπειες για τους πολίτες.

Η ανησυχία της ΕΑΔΕ και οι παραπλανητικές πρακτικές

Η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) παρακολουθεί στενά τις μεθόδους διάθεσης ασφαλιστικών υπηρεσιών και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ορισμένες πρακτικές που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ορθολογική επιλογή ασφαλιστικής κάλυψης.

Πρόσφατα, εντοπίστηκε μια προωθητική ενέργεια μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία προβλήθηκε σε μεγάλα μέσα πανελλαδικής εμβέλειας.

Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας, οι νέοι πελάτες λάμβαναν ειδικά δώρα ή προνομιακές υπηρεσίες ως «προνόμιο», με την απαραίτητη προϋπόθεση της αγοράς ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Αυτή η σύνδεση της ασφαλιστικής επιλογής με την παροχή δώρων θεωρείται από την ΕΑΔΕ ως παραπλανητική μέθοδος, καθώς αποπροσανατολίζει τον καταναλωτή από την ουσία της ασφαλιστικής ανάγκης.

Οι νομικές ενέργειες και το πλαίσιο προστασίας

Για το συγκεκριμένο ζήτημα, η ΕΑΔΕ έχει ήδη προχωρήσει σε αποστολή εξώδικης επιστολής προς την εταιρεία που υλοποίησε την προωθητική ενέργεια. Παράλληλα, υπέβαλε καταγγελία στη Διεύθυνση Εποπτείας Επαγγελματικής και Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΕΙΑ) της Τράπεζας της Ελλάδος, ζητώντας την άμεση παύση της πρακτικής και την αποτροπή τυχόν επανάληψής της.

Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι τέτοιες πρακτικές υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ασφαλιστικό σύστημα και απαιτούν άμεση και αυστηρή παρέμβαση των εποπτικών αρχών.

Προτεινόμενο Ελεύθεροι επαγγελματίες: Παράταση ενός έτους για τον δείκτη μισθών Ελεύθεροι επαγγελματίες: Παράταση ενός έτους για τον δείκτη μισθών

Η Ένωση υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 27 του Ν. 4583/2018, οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν αθέμιτες, παράνομες ή παραπλανητικές μεθόδους. Σε αυτές περιλαμβάνονται η παροχή δώρων με στόχο την προσέλκυση πελατών, η παραπλανητική παρουσίαση καλύψεων ή τιμολογίων, καθώς και η άνιση μεταχείριση καταναλωτών με παρόμοιες ασφαλιστικές ανάγκες.

Παρόμοιες ανησυχίες για καταχρηστικές πρακτικές έχουν εκφραστεί και σε άλλους τομείς, όπως η διαχείριση δανείων, αναδεικνύοντας την ανάγκη για ενισχυμένη εποπτεία της αγοράς. Ακόμη και σε προωθητικές ενέργειες όπως το eBILL της ΕΥΔΑΠ, η διαφάνεια και η σαφήνεια των όρων είναι κρίσιμες.

Ο κίνδυνος για τους καταναλωτές

Όπως τονίζει η ΕΑΔΕ, τέτοιες πρακτικές ενδέχεται να δημιουργήσουν σύγχυση και να οδηγήσουν τους πολίτες σε επιλογές που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες. Αυτό μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ορθή ασφαλιστική τους προστασία, καθώς η επιλογή ασφαλιστηρίου θα βασίζεται σε εξωτερικά κίνητρα και όχι στην ουσιαστική αξιολόγηση των καλύψεων και του κόστους.

Η αποφυγή ανεπιθύμητων πρακτικών είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας στην αγορά.

Οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα

Η ΕΑΔΕ καλεί τους καταναλωτές να προσεγγίζουν με ιδιαίτερη προσοχή κάθε προωθητική ενέργεια, να αναζητούν πλήρη και ξεκάθαρη ενημέρωση για τις παρεχόμενες καλύψεις και το κόστος τους, και να μην επηρεάζονται από προσφορές που συνδέουν την επιλογή ασφαλιστηρίου με δώρα ή άλλα προνόμια.

Η αναμονή επικεντρώνεται πλέον στην αντίδραση της ΔΕΕΙΑ της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία αναμένεται να εξετάσει την καταγγελία και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του καταναλωτικού κοινού και τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς.

Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για τις ασφαλιστικές πρακτικές

Τι είναι η ΕΑΔΕ και ποιος ο ρόλος της;

Η ΕΑΔΕ είναι η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος, ένας φορέας που παρακολουθεί τους τρόπους διάθεσης ασφαλιστικών υπηρεσιών και προστατεύει τα συμφέροντα των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές.

Γιατί η ΕΑΔΕ εφιστά την προσοχή των καταναλωτών;

Η ΕΑΔΕ εφιστά την προσοχή λόγω ανεπιθύμητων και παραπλανητικών πρακτικών προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων, όπως η σύνδεση της αγοράς ασφαλιστηρίου με την παροχή δώρων ή προνομίων.

Ποιες πρακτικές προώθησης ασφαλιστικών θεωρούνται παραπλανητικές;

Παραπλανητικές θεωρούνται οι μέθοδοι που περιλαμβάνουν την παροχή δώρων για την προσέλκυση πελατών, την παραπλανητική παρουσίαση καλύψεων ή τιμολογίων, και την άνιση μεταχείριση καταναλωτών.

Τι ενέργειες έχει κάνει η ΕΑΔΕ για το θέμα;

Η ΕΑΔΕ απέστειλε εξώδικη επιστολή στην εταιρεία που υλοποίησε την προωθητική ενέργεια και υπέβαλε καταγγελία στη Διεύθυνση Εποπτείας της Τράπεζας της Ελλάδος, ζητώντας την άμεση παύση της πρακτικής.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές κατά την αγορά ασφαλιστηρίου;

Οι καταναλωτές πρέπει να προσεγγίζουν με προσοχή κάθε προωθητική ενέργεια, να αναζητούν πλήρη ενημέρωση για τις καλύψεις και το κόστος, και να μην επηρεάζονται από προσφορές που συνδέουν την επιλογή ασφαλιστηρίου με δώρα.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Πότε σβήνονται οι ποινικές ευθύνες οφειλετών του Δημοσίου που πτωχεύουν
  2. 2
    Ένας 26χρονος συνελήφθη στην Ερμούπολη για απάτη σε βάρος ηλικιωμένης
  3. 3
    Πρώην πρόεδρος της New China Life Insurance καταδικάστηκε σε θανατική ποινή με αναστολή για διαφθορά

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα