Skip to content
Αύξηση της καταναλωτικής πρόθεσης για τη Black Friday 2025
Εικόνα αρχείου

Αύξηση της καταναλωτικής πρόθεσης για τη Black Friday 2025


Πέτρος Ανδριόπουλος

Οι Έλληνες εμφανίζουν μεγαλύτερη πρόθεση αγορών για Black Friday και Cyber Monday με κορυφαία ζήτηση σε τεχνολογικά προϊόντα και ρούχα.

Η φετινή περίοδος προσφορών αναμένεται ενισχυμένη, με τις ημερομηνίες της να ορίζονται ως 28 Νοεμβρίου 2025 για τη Black Friday και 1 Δεκεμβρίου 2025 για τη Cyber Monday, ενώ 63% των ερωτηθέντων δηλώνει πρόθεση αγοράς. Black Friday 2025 εμφανίζεται ως κεντρικό σημείο ενδιαφέροντος για πολλούς καταναλωτές και η εικόνα δείχνει αυξημένη κινητικότητα σε σχέση με πέρυσι.

Η χρονική διάταξη και η έρευνα

Η δημοσίευση βασίζεται σε πρώτα ευρήματα της μεγάλης μελέτης EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που υλοποιήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με MRB και Choose Communications, και παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές σε σχέση με το 2024. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΥ Ελλάδος, 50% το 2024 συγκρίνεται με το τρέχον 63% όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές, στοιχείο που υποδηλώνει αύξηση της ζήτησης.

Cyber Monday αναφέρεται ως συμπληρωματική ευκαιρία στους καταναλωτές που αναζητούν ηλεκτρονικές προσφορές.

Η επιστημονική προσέγγιση της έρευνας περιλαμβάνει δείγμα που επιτρέπει εκτιμήσεις ανά ηλικία και νοικοκυριό, και τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν μετατοπίσεις στις προτιμήσεις. Στο πλαίσιο της ανάλυσης παρατηρείται ότι ο ρόλος των παιδιών στην οικογένεια επηρεάζει σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις, με υψηλότερη πρόθεση όταν υπάρχουν ανήλικα μέλη.

Προϊόντα με αυξημένη ζήτηση

Πρωταγωνίστριες στην αναζήτηση προσφορών αναδεικνύονται οι τεχνολογικές συσκευές, όπου το 68% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι θα ψάξει προσφορές, με τους άνδρες να φτάνουν στο 77%. Η έμφαση σε κινητά και ηλεκτρονικά αντικατοπτρίζει τη ζήτηση για ανανέωση ή αναβάθμιση εξοπλισμού.

Την επόμενη θέση καταλαμβάνουν τα ρούχα και τα αξεσουάρ, με περίπου 61% των ερωτηθέντων να προγραμματίζει αγορές, και τη γυναικεία συμμετοχή να ανεβαίνει στο 68%. Εκτός των δύο αυτών κατηγοριών, οι προθέσεις για προϊόντα προσωπικής φροντίδας και είδη σπιτιού εμφανίζονται σημαντικά χαμηλότερες.

Προτεινόμενο Η επίδοση του Κωνσταντίνου Σόβολου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Κάιρο Η επίδοση του Κωνσταντίνου Σόβολου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Κάιρο

Δημογραφικά μοτίβα και συμπεριφορές

Η ηλικιακή ομάδα που δείχνει τη μεγαλύτερη διάθεση για αγορές είναι αυτή των 30-39 ετών, με το 76% να δηλώνει πρόθεση συμμετοχής στις εκπτώσεις, ενώ οι νεότεροι 18-29 ετών εμφανίζονταν πιο ενεργοί την προηγούμενη χρονιά. 30-39 ετών φαίνεται να αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο στις φετινές επιλογές.

Η παρουσία παιδιών αυξάνει την καταναλωτική πρόθεση, καθώς σε νοικοκυριά με ανηλίκους αναφέρεται υψηλότερο ποσοστό αγορών. Επιπλέον, μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες όπως η 50-64 ετών παρουσιάζουν χαμηλότερη συμμετοχή, με περίπου 50% να προγραμματίζει αγορές.

Αμφιβολίες, συναισθήματα και αναβολές

Παρά την αυξημένη διάθεση, ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών εκφράζει επιφυλακτικότητα: περίπου 45% των καταναλωτών αμφισβητεί την αυθεντικότητα των εκπτώσεων, με τους νέους 18-29 ετών να εμφανίζουν μικρότερη καχυποψία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η διαφάνεια στις τιμές παραμένει κρίσιμο ζήτημα.

Επιπλέον, ένα 30% αναφέρει πως τα προϊόντα που τον/την ενδιαφέρουν σπάνια εμφανίζονται στις προσφορές, ενώ το 81% παραδέχεται ότι έχει αναβάλει αγορές μέχρι τις μεγάλες προωθητικές περιόδους. EY Future Consumer Index καταγράφει επίσης ότι το συναισθηματικό αποτύπωμα ποικίλλει, με μερίδα κοινού να αισθάνεται ενθουσιασμό και άλλη μερίδα να δηλώνει άγχος.

Η περίοδος των προσφορών διαμορφώνει έτσι ένα πολυεπίπεδο τοπίο: αυξημένη πρόθεση αλλά και κριτική στάση απέναντι στις προσφορές, στοιχείο που θα επηρεάσει τις στρατηγικές λιανεμπόρων και τη συμπεριφορά των καταναλωτών τις επόμενες εβδομάδες.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Πώς να απενεργοποιήσετε οριστικά τους υπότιτλους στο HBO Max
  2. 2
    Η ασημένια στιγμή της Άννας Ντουντουνάκη
  3. 3
    Το Κατάρ προσπαθεί να διατηρήσει την ανακωχή μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα