Skip to content
ξαφνική πτώση αεροπλάνου, , νεκρός ο πιλότος

ξαφνική πτώση αεροπλάνου, , νεκρός ο πιλότος


Τάσος Χριστοφόρου

Η Κροατία βρίσκεται αντιμέτωπη με νέα αεροπορική τραγωδία, καθώς τουρκικό πυροσβεστικό αεροσκάφος κατέπεσε το απόγευμα της Πέμπτης στη δυτική πλευρά της χώρας. Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, ο πιλότος —ο μοναδικός άνθρωπος στο αεροσκάφος— εντοπίστηκε νεκρός λίγο μετά τον εντοπισμό της φλεγόμενης ατράκτου. Το αεροσκάφος, τύπου Air Tractor AT-802, χάθηκε από τα ραντάρ περίπου στις […]

Η Κροατία βρίσκεται αντιμέτωπη με νέα αεροπορική τραγωδία, καθώς τουρκικό πυροσβεστικό αεροσκάφος κατέπεσε το απόγευμα της Πέμπτης στη δυτική πλευρά της χώρας. Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, ο πιλότος —ο μοναδικός άνθρωπος στο αεροσκάφος— εντοπίστηκε νεκρός λίγο μετά τον εντοπισμό της φλεγόμενης ατράκτου.

Το αεροσκάφος, τύπου Air Tractor AT-802, χάθηκε από τα ραντάρ περίπου στις 17:00 τοπική ώρα, ενώ βρισκόταν σε πτήση από το Ριέκα με προορισμό το Ζάγκρεμπ και επιστροφή. Μέσα σε 20 λεπτά, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης δέχθηκαν ειδοποίηση για φωτιά σε δύσβατη περιοχή κοντά στη Σένι, δίπλα στην ακτογραμμή της Αδριατικής.

Οι δυνάμεις διάσωσης έσπευσαν στο σημείο και, αφού κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά, εντόπισαν το σώμα του πιλότου. Δεν υπήρχαν άλλοι επιβαίνοντες, επιβεβαιώνοντας ότι το πλήρωμα αποτελούνταν αποκλειστικά από τον χειριστή του αεροσκάφους.

Οι έρευνες συνεχίζονται, με τις αρχές να εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα που οδήγησαν στο μοιραίο περιστατικό.

Μεγαλύτερα ατυχήματα: Πιο θανατηφόρο σε ένα αεροσκάφος: Η πτήση \(123\) της Japan Airlines το 1985, με 520 νεκρούς.Περισσότεροι θάνατοι σε ένα μόνο συμβάν (πολλαπλά αεροσκάφη): Η σύγκρουση δύο Boeing 747 στην Τενερίφη το 1977, με 583 νεκρούς.Συνολικά θύματα σε μια ενιαία επίθεση: Οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, με 2.996 θανάτους. 

Ατυχήματα στην Ελλάδα
Αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας: Έχουν συμβεί αρκετά ατυχήματα στην ιστορία της εταιρείας, όπως ένα Douglas DC-3 κοντά στην Αυλώνα το 1959, ένα Douglas DC-6 κοντά στην Κερατέα το 1969 και ένα Learjet 25 κοντά στην Αντίμπ της Γαλλίας το 1972.

Άλλα ατυχήματα: Πτήση \(241\) της Aerosvit.Πτήση \(522\) της Helios Airways.Πτώση Phantom F-4 στην Ανδραβίδα.Πτώση αεροσκάφους στη Σάμο (1989)

Αιτίες αεροπορικών δυστυχημάτων:

Ήδη το 2025, μια σειρά από συντριβές εμπορικών αεροπλάνων έχουν δυστυχώς στοιχίσει τη ζωή σε περισσότερους από 100 ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου ενός τελευταίου αεροπορικού δυστυχήματος στην Καραϊβική Θάλασσα.

Με τραγικό τρόπο, τουλάχιστον 12 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο περιστατικό της Δευτέρας στα ανοικτά του νησιού Ρουατάν, μεταξύ των οποίων και ο Aurelio Martínez, ένας αναγνωρισμένος μουσικός από την Ονδούρα. Σπαρακτικές εικόνες δείχνουν το σημείο της θανατηφόρας συντριβής του αεροπλάνου, όπου οι ψαράδες έπρεπε να αναλάβουν δράση για να ανασύρουν τα θύματα από το νερό.

Ανησυχία για πρόσφατα αεροπορικά δυστυχήματα

Το τραγικό περιστατικό έλαβε χώρα μόλις ένα μήνα μετά την τρομακτική πτήσης 4819 της Delta Connection κατά τη διάρκεια μιας αναγκαστικής προσγείωσης στο αεροδρόμιο του Τορόντο, η οποία ευτυχώς δεν προκάλεσε τον θάνατο κανενός.

Το περιστατικό αυτό ακολούθησε μια καταστροφική σύγκρουση στον αέρα στην Ουάσιγκτον στα τέλη Ιανουαρίου, όταν και οι 67 επιβαίνοντες σε πτήση της American Airlines και σε στρατιωτικό ελικόπτερο έχασαν τη ζωή τους.

Και στα τέλη του περασμένου έτους, η πτήση 2216 της Jeju Air συνετρίβη στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν της Νότιας Κορέας όταν προσέκρουσε σε τσιμεντένιο τοίχο κατά τη διάρκεια της προσγείωσης, σκοτώνοντας 179 ανθρώπους.

Γιατί λοιπόν συντρίβονται τόσα πολλά αεροπλάνα; Επιστήμονες και εμπειρογνώμονες της αεροπορίας αποκαλύπτουν τον λόγο για την πρόσφατη πληθώρα περιστατικών.

Προτεινόμενο Το Burevestnik ως όπλο με πυρηνική πρόωση Το Burevestnik ως όπλο με πυρηνική πρόωση

Το 2025, ο αριθμός των θανάτων από δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται εμπορικά αεροσκάφη είναι πλέον πάνω από 100 – ήδη περίπου το ένα τρίτο του συνολικού αριθμού για το σύνολο του 2024. Ωστόσο, ο επαγγελματίας της ασφάλειας των αερομεταφορών John Cox δήλωσε ότι «δεν υπάρχει υποβάθμιση της ασφάλειας των αερομεταφορών» και ότι τα πρόσφατα δυστυχήματα «δεν συσχετίζονται».

«Υπήρξε μια έξαρση στον αριθμό των δυστυχημάτων φέτος, δυστυχώς», δήλωσε ο Cox στην Daily Mail. «Αλλά τα συνολικά στατιστικά στοιχεία υποδηλώνουν ξεκάθαρα ότι οι πτήσεις παραμένουν η ασφαλέστερη μορφή μεταφοράς».

Ο Arnold Barnett, καθηγητής στατιστικής στο MIT Sloan School of Management, δήλωσε ότι θεωρεί την πρόσφατη έξαρση των ατυχημάτων ως σύμπτωση. «Στη συντριπτική πλειονότητα των μηνών, δεν υπάρχουν θανατηφόρα ατυχήματα σε προγραμματισμένες πτήσεις πουθενά στον κόσμο», δήλωσε.

«Τα πρόσφατα δυστυχήματα είχαν πολύ διαφορετικές αιτίες, οπότε δεν προσφέρουν καμία απόδειξη ενός συστηματικού προβλήματος που να έχει γίνει πολύ πιο επικίνδυνο».

Μέχρι να γίνουν γνωστά τα γεγονότα, δεν είναι συνετό να κάνει κανείς εικασίες σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε οποιοδήποτε αεροπορικό ατύχημα αλλά με βάση όσα γνωρίζουμε, τα πρόσφατα δυστυχήματα προκλήθηκαν από διάφορους παράγοντες, από το χτύπημα πουλιού στο Jeju 2216 και τον χιονισμένο, θυελλώδη καιρό στο Τορόντο που επηρέασε το Delta 4819.

Η πτήση 018 της Lanhsa Airlines, το πιο πρόσφατο θανατηφόρο περιστατικό, παρουσίασε μια ύποπτη μηχανική βλάβη, πιστεύουν οι αρχές. Επίσης, στα τέλη Ιανουαρίου, ένα Learjet 55 που λειτουργούσε ως αεροδιακομιδή συνετρίβη στη Φιλαδέλφεια, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν έξι επιβαίνοντες και ένα άτομο στο έδαφος -αν και δεν επρόκειτο για εμπορική πτήση.

Ο ειδικός σε θέματα αεροπορίας, Anthony Brickhouse επεσήμανε ότι τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς. «Στατιστικά μιλώντας, είστε πιο ασφαλής στην πτήση σας από ό,τι να οδηγούσατε με το αυτοκίνητό σας στο αεροδρόμιο», δήλωσε στο CNN νωρίτερα αυτό το μήνα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του BBC, ο αριθμός των αεροπορικών ατυχημάτων τον Ιανουάριο του 2025 (52), ήταν χαμηλότερος από ό,τι τον Ιανουάριο του 2024 (58) και τον Ιανουάριο του 2023 (70). Επιπλέον, τις τελευταίες δύο δεκαετίες παρατηρείται μια γενική πτωτική τάση στα αεροπορικά ατυχήματα, παρά την αύξηση του συνολικού αριθμού των πτήσεων, όπως προκύπτει από το δημοσίευμα.

Ωστόσο, το 2024 οι συνολικοί θάνατοι σε αεροπορικές εταιρείες ήταν 318 – καθιστώντας το περασμένο έτος το πιο θανατηφόρο στην εμπορική αεροπορία από το 2018. Είναι ανησυχητικό ότι, λαμβάνοντας υπόψη τα φετινά θανατηφόρα περιστατικά, ο αριθμός για το 2025 έχει ήδη ξεπεράσει τους 100.

Αλλά ο μέσος αριθμός εμπορικών πτήσεων ανά ημέρα είναι 105.972, σύμφωνα με τον παγκόσμιο πάροχο αεροπορικών δεδομένων OAG. Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) προσθέτει ότι κατά μέσο όρο υπάρχει μόλις ένα ατύχημα για κάθε 1,26 εκατομμύρια πτήσεις.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Δύο ορειβάτες χάνουν τη ζωή τους στο Ama Dablam του Νεπάλ
  2. 2
    Μερική κατάρρευση μεσαιωνικού πύργου στη Ρώμη
  3. 3
    Ο Ρούμπιο ζητά να θεωρείται η παχυσαρκία λόγος άρνησης βίζας

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα