Skip to content
Το Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να επιταχύνει την πορεία προς το net zero στην αεροπορία, δήλωσε ο Τόνι Μπλερ

Το Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να επιταχύνει την πορεία προς το net zero στην αεροπορία, δήλωσε ο Τόνι Μπλερ


Νίκος Μαυρογιάννης

Το think tank του Tony Blair προειδοποιεί ότι το Ηνωμένο Βασίλειο καθυστερεί στη διάδοση του SAF· η κυβέρνηση στοχεύει 40% χρήση έως το 2040.

Μια έκθεση του think tank του πρώην πρωθυπουργού προειδοποιεί ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν προχωρά αρκετά γρήγορα στη μείωση των εκπομπών από την αεροπορία, Tony Blair Institute αναφέρει πως χρειάζεται επιτάχυνση, όπως φαίνεται σε έγγραφο που είδε το POLITICO.

Κύρια ευρήματα της έκθεσης

Στο κείμενό του το ίδρυμα επισημαίνει ότι η αεροπορία θα παραμείνει ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για τη μείωση εκπομπών, καθώς οι νέοι τύποι καυσίμων δεν αναπτύσσονται με ρυθμό που να μειώνει ουσιαστικά τις ρύπους. Ταυτόχρονα, το TBI σημειώνει πως τα μέτρα που προβλέπουν υποχρεώσεις για καύσιμα έχουν αρχίσει να αυξάνονται στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, με έμφαση στο SAF mandate.

Η έκθεση αποτελεί την τρίτη δημόσια παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού μέσα στη χρονιά σχετικά με την πολιτική για το net zero, ενώ νωρίτερα το ίδρυμα είχε ζητήσει από τον Ed Miliband να αλλάξει προτεραιότητες στη στρατηγική ενέργειας και να δώσει προτεραιότητα στα νοικοκυριά.

Φόρτος εκπομπών και προβλέψεις

Τα στοιχεία αναφέρουν πως η αεροπορία αντιστοιχούσε στο 2022 στο περίπου 7% των ετήσιων εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου, που ισοδυναμεί με περίπου 29.6 εκατ. τόνους CO2. Αυτή η συνεισφορά αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες δεκαετίες βάσει προβλέψεων της Climate Change Committee.

Συγκεκριμένα, η επιτροπή προβλέπει ότι το μερίδιο των εκπομπών από την αεροπορία θα φτάσει στο περίπου 11% μέχρι το τέλος της δεκαετίας και στο 16% έως το 2035, γεγονός που αυξάνει την πίεση για μέτρα μείωσης.

Τι είναι τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και τα σχέδια της κυβέρνησης

Προτεινόμενο Ηνωμένο Βασίλειο: Αποστολή στρατιωτικών στελεχών για την επίβλεψη της εκεχειρίας στη Γάζα Ηνωμένο Βασίλειο: Αποστολή στρατιωτικών στελεχών για την επίβλεψη της εκεχειρίας στη Γάζα

Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) μπορούν να παραχθούν από διάφορα πρώτα υλικά και να αναμιχθούν με το συμβατικό κηροζίνη, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές σε σύγκριση με το καθαρό κηροζίνη. Η βρετανική πολιτική θέτει στόχο για χρήση SAF σε περίπου 40% των καυσίμων αεροσκαφών έως το 2040, από περίπου 2% που προβλέπεται για το 2025.

Σε δηλώσεις το Υπουργείο Μεταφορών τόνισε πως βλέπει «ενθαρρυντικά πρώιμα σημάδια» για την επίτευξη της υποχρέωσης, προσθέτοντας ότι «Not backing SAF is not an option» και πως ήδη γίνεται παραγωγή στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πρόσθετη χρηματοδότηση £63 εκατομμυρίων για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής.

Η καγκελάριος της οικονομίας ανέφερε τον Ιανουάριο ότι οι επενδύσεις στο SAF θα βοηθήσουν ώστε η προγραμματισμένη επέκταση στο Heathrow να μην παραβιάσει τα νομικά όρια εκπομπών, συνδέοντας την παραγωγή καυσίμου με την υποδομή αεροδρομίων.

Προτάσεις για απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα

Το TBI προτείνει να ενσωματωθούν σχέδια για απομάκρυνση CO2 στις πωλήσεις jet fuel και στις υποχρεώσεις για SAF, ώστε το κόστος των αφαίρεσεων να βαρύνει τους πιο ικανούς οικονομικά φορείς. Η έκθεση τονίζει ότι αυτή η προσέγγιση θα βάλει τη «financial responsibility» σε όποιον μπορεί να την αναλάβει.

Παρά τα οφέλη από αρχικές χρήσεις SAF και βελτιώσεις αποδοτικότητας, το ίδρυμα εκτιμά ότι μεγάλο ποσοστό πτήσεων θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί συμβατικό κηροζίνη, γεγονός που επιβάλλει συμπληρωματικές πολιτικές για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Η απόφαση των ΗΠΑ για πτήσεις μεξικανικών αερομεταφορέων
  2. 2
    Βρετανία και Κόσοβο σε διάλογο για συμφωνία επιστροφής μεταναστών
  3. 3
    Μια νέα καταχώριση στη λίστα κυρώσεων του Ηνωμένου Βασιλείου για το Ιράν

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα