- Πιλότοι της United δέχτηκαν θραύσματα γυαλιού μετά από πρόσκρουση αντικειμένου.
- Το περιστατικό συνέβη στις 16 Οκτωβρίου με φερόμενο μετεωρολογικό μπαλόνι πάνω από την Γιούτα.
- Ο κυβερνήτης υπέστη επιφανειακές εκδορές, ενώ ο συγκυβερνήτης δεν τραυματίστηκε.
- Η NTSB επιβεβαίωσε την πρόσκρουση και ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες του συμβάντος.
- Η WindBorne Systems πιστεύει ότι ένα δικό της μπαλόνι ευθύνεται για την πρόσκρουση.
Πιλότοι αεροσκάφους της United Airlines δέχτηκαν θραύσματα γυαλιού στην καμπίνα διακυβέρνησης μετά από πρόσκρουση με ένα φερόμενο μετεωρολογικό μπαλόνι κατά τη διάρκεια πτήσης στις 16 Οκτωβρίου. Το περιστατικό, που οδήγησε σε αναγκαστική προσγείωση, αναφέρθηκε από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) την Πέμπτη.
Η ασφάλεια των αεροπορικών ταξιδιών αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα, ωστόσο περιστατικά όπως αυτό της United Airlines υπενθυμίζουν τις απρόβλεπτες προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα αεροσκάφος σε μεγάλο υψόμετρο. Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από ασυνήθιστα συμβάντα που απασχολούν τις αρχές ασφαλείας των αερομεταφορών, αναδεικνύοντας την ανάγκη για συνεχή επαγρύπνηση και λεπτομερή διερεύνηση.
Η λεπτομερής διερεύνηση του περιστατικού
Όπως μεταδίδει το Reuters, οι πιλότοι της πτήσης 1093 της United Airlines, ένα αεροσκάφος Boeing 737 MAX, δέχτηκαν θραύσματα γυαλιού στο πιλοτήριο όταν ένα φερόμενο μετεωρολογικό μπαλόνι χτύπησε το αεροσκάφος στις 16 Οκτωβρίου. Το περιστατικό συνέβη ενώ το αεροσκάφος πετούσε σε υψόμετρο 36.000 ποδιών πάνω από την Γιούτα.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) επιβεβαίωσε την Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου, ότι η πρόσκρουση είχε ως αποτέλεσμα να καλυφθούν οι δύο πιλότοι με κομμάτια γυαλιού, οδηγώντας σε αναγκαστική προσγείωση.
Η εταιρεία WindBorne Systems δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι πιστεύει πως ένα από τα μπαλόνια της χτύπησε την πτήση. Η NTSB επιβεβαίωσε ότι η καταγραφή ραντάρ του μπαλονιού ήταν συνεπής με την πορεία του αεροσκάφους της United που χτυπήθηκε. Τέτοια περιστατικά υπογραμμίζουν τη σημασία των ερευνών για τη συντριβή και την ασφάλεια των πτήσεων.
Οι επιπτώσεις και τα δεδομένα της πρόσκρουσης
Οι συνέπειες της πρόσκρουσης ήταν άμεσες για το πλήρωμα. Ο κυβερνήτης υπέστη πολλαπλές επιφανειακές εκδορές στο δεξί του χέρι, ενώ ο συγκυβερνήτης δεν τραυματίστηκε. Το γεγονός ότι η πρόσκρουση έγινε σε τόσο μεγάλο υψόμετρο, 36.000 πόδια, καθιστά το περιστατικό ιδιαίτερα αξιοσημείωτο.
Η NTSB έχει ξεκινήσει πλήρη έρευνα για να διαπιστώσει τις ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το συμβάν και να αξιολογήσει τυχόν κενά ασφαλείας.
Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές της αεροπορικής ασφάλειας είναι η πιθανότητα απρόβλεπτων κινδύνων από αντικείμενα που κινούνται σε μεγάλα υψόμετρα, όπως τα μετεωρολογικά μπαλόνια. Ενώ τα αεροσκάφη είναι σχεδιασμένα να αντέχουν σε δύσκολες συνθήκες, η πρόσκρουση με ένα τέτοιο αντικείμενο μπορεί να προκαλέσει σημαντικές ζημιές και να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος.
Υπάρχουν προηγούμενα σοβαρών αεροπορικών ατυχημάτων που οδήγησαν σε εκτεταμένες έρευνες και αλλαγές στους κανονισμούς.
Οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα
Η United Airlines δεν έχει προβεί σε επίσημη δήλωση σχετικά με το περιστατικό πέραν των πληροφοριών που παρείχε στην NTSB. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ρίξει φως στις ακριβείς αιτίες και τις συνθήκες της πρόσκρουσης. Τα ευρήματα της NTSB θα είναι κρίσιμα για την αξιολόγηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας και την πιθανή λήψη μέτρων για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον, ειδικά όσον αφορά την παρακολούθηση αντικειμένων που πετούν σε μεγάλα υψόμετρα.
Το περιστατικό αναδεικνύει την πολυπλοκότητα του εναέριου χώρου και την ανάγκη για συνεργασία μεταξύ των αεροπορικών αρχών, των εταιρειών και των φορέων που εκτοξεύουν αντικείμενα όπως μετεωρολογικά μπαλόνια. Η διασφάλιση της ακεραιότητας των πτήσεων παραμένει η ύψιστη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.