Skip to content
Έρευνα για τη συντριβή στο Χονγκ Κονγκ: Επιτάχυνση κινητήρα μετά την προσγείωση

Έρευνα για τη συντριβή στο Χονγκ Κονγκ: Επιτάχυνση κινητήρα μετά την προσγείωση


Βασιλική Μιχαηλίδου

Μια αρχική έρευνα αποκάλυψε ότι το τουρκικής διαχείρισης φορτηγό αεροσκάφος που εξετράπη του διαδρόμου προσγείωσης στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ τον περασμένο μήνα, προκαλώντας τον θάνατο δύο εργαζομένων, παρουσίασε ανεξήγητη επιτάχυνση σε έναν από τους τέσσερις κινητήρες του μετά την προσγείωση.

Το δυστύχημα σηματοδοτεί το πιο θανατηφόρο περιστατικό στο οικονομικό κέντρο τα τελευταία 25 χρόνια.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια μιας σειράς αεροπορικών συμβάντων που έχουν εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων και τις διαδικασίες συντήρησης, αναδεικνύοντας την κρισιμότητα των λεπτομερών ερευνών για την αποφυγή μελλοντικών τραγωδιών.

Η διερεύνηση τέτοιων περιστατικών είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση των πολύπλοκων παραγόντων που μπορούν να οδηγήσουν σε ατυχήματα.

Τα αρχικά ευρήματα της έρευνας

Σύμφωνα με αρχική έκθεση της Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIA) του Χονγκ Κονγκ, η οποία δημοσιεύθηκε αργά την Τρίτη, η πτήση από το Ντουμπάι, που εκτελούνταν από την ACT Airlines για λογαριασμό της Emirates, ήταν φυσιολογική μέχρι λίγο μετά την προσγείωση.

Το Boeing 747 είχε αποσταλεί με τον αναστροφέα ώσης στον κινητήρα 4 εκτός λειτουργίας, κάτι που επιτρέπεται βάσει των κανονισμών αεροπορίας. Οι αναστροφείς ώσης είναι κρίσιμοι μηχανισμοί που ανακατευθύνουν την ώση του κινητήρα προς τα εμπρός μετά την προσγείωση, συμβάλλοντας στην επιβράδυνση του αεροσκάφους.

Λεπτομέρειες του δυστυχήματος και τεχνικά ζητήματα

Μετά την προσγείωση του αεροσκάφους, το οποίο πιλοτάριζε ο συγκυβερνήτης, το αυτόματο σύστημα πέδησης απενεργοποιήθηκε και ο κυβερνήτης ανέλαβε τον έλεγχο. Λίγο αργότερα, ο κινητήρας 4, στην ακραία δεξιά πλευρά του αεροπλάνου, επιτάχυνε στο 90% της ώσης, προτού εκτοξευθεί στο 106% έως 107% μέσα σε 12 δευτερόλεπτα.

Οι αναστροφείς ώσης ενεργοποιήθηκαν στους άλλους τρεις κινητήρες αφότου το αεροπλάνο εξετράπη αριστερά από τον διάδρομο. Το αεροσκάφος προσέκρουσε σε όχημα ασφαλείας, το οποίο έσπρωξε στη θάλασσα, σκοτώνοντας τους δύο εργαζομένους του αεροδρομίου που επέβαιναν σε αυτό.

Προτεινόμενο Η Ινδία θέτει σε λειτουργία νέα στρατιωτική αεροπορική βάση κοντά στα σύνορα με την Κίνα pliroforia-placeholder

Αυτό το συμβάν είναι το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στο Χονγκ Κονγκ εδώ και πάνω από 25 χρόνια. Όλα τα τέσσερα μέλη του πληρώματος επέζησαν, αλλά το αεροπλάνο καταστράφηκε ολοσχερώς, με το τμήμα της ουράς να αποκολλάται κατά την πρόσκρουση, όπως αναφέρεται στην έκθεση.

Έρευνα για τη συντριβή στο Χονγκ Κονγκ: Επιτάχυνση κινητήρα μετά την προσγείωση

Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές της αεροπορικής ασφάλειας είναι η ασυνήθιστη επιτάχυνση ενός κινητήρα μετά την προσγείωση, ένα σπάνιο φαινόμενο που μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες. Ο Steven Dominique Cheung, πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Πιλότων Αεροπορικών Εταιρειών του Χονγκ Κονγκ, δήλωσε ότι είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο για ένα αεροπλάνο να επιταχύνει μετά την προσγείωση, τονίζοντας ότι με τον δεξιό κινητήρα σε πλήρη ισχύ και τους άλλους να προσπαθούν να επιβραδύνουν, «δεν υπάρχει τρόπος να διατηρηθεί ο έλεγχος».

Οι επιπτώσεις και η συνέχεια της έρευνας

Η Boeing παρέπεμψε τις ερωτήσεις σχετικά με την προκαταρκτική έκθεση στην AAIA, ενώ η Emirates και η ACT Airlines δεν ανταποκρίθηκαν άμεσα σε αιτήματα για σχολιασμό. Η αιτία της συντριβής παραμένει να προσδιοριστεί από μια πλήρη έρευνα, η οποία θα συλλέξει περαιτέρω δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων τεχνικών ζητημάτων που σχετίζονται με τα συστήματα του αεροσκάφους, μηχανολογικών προβλημάτων, αρχείων συντήρησης και προσόντων του πληρώματος πτήσης.

Το Γραφείο Μεταφορών και Logistics του Χονγκ Κονγκ ανακοίνωσε ότι στοχεύει να δημοσιεύσει την τελική έκθεση εντός ενός έτους, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για αεροπορικά δυστυχήματα. Η πλήρης ανάλυση αυτού του περιστατικού είναι κρίσιμη για την ενίσχυση της ασφάλειας των πτήσεων παγκοσμίως, λαμβάνοντας υπόψη και παρόμοια αεροπορικά συμβάντα.

Έρευνα για τη συντριβή στο Χονγκ Κονγκ: Επιτάχυνση κινητήρα μετά την προσγείωση
Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για τη συντριβή του φορτηγού αεροσκάφους στο Χονγκ Κονγκ

Τι προκάλεσε την επιτάχυνση του κινητήρα;

Η αρχική έρευνα δείχνει ότι ο κινητήρας 4 επιτάχυνε απροσδόκητα μετά την προσγείωση, φτάνοντας το 107% της ώσης. Η ακριβής αιτία αυτής της επιτάχυνσης παραμένει υπό πλήρη διερεύνηση από τις αρχές.

Πόσα θύματα υπήρξαν από τη συντριβή;

Δύο εργαζόμενοι του αεροδρομίου έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος προσέκρουσε στο όχημα ασφαλείας τους, σπρώχνοντάς το στη θάλασσα. Όλα τα τέσσερα μέλη του πληρώματος επέζησαν του δυστυχήματος.

Ποιος εκτελούσε την πτήση;

Η πτήση εκτελούνταν από την ACT Airlines, μια τουρκική εταιρεία, για λογαριασμό της Emirates. Το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο δυστύχημα ήταν ένα Boeing 747.

Πότε αναμένεται η τελική έκθεση;

Το Γραφείο Μεταφορών και Logistics του Χονγκ Κονγκ στοχεύει να δημοσιεύσει την τελική έκθεση εντός ενός έτους από το συμβάν, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για αεροπορικά δυστυχήματα.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Ανάλυση μαύρου κουτιού: Δύο μήνες για τα αρχικά ευρήματα του C-130 που συνετρίβη στη Γεωργία
  2. 2
    Φωτιά στην Οΐτα της Ιαπωνίας κατέστρεψε πάνω από 170 κτίρια, ένας αγνοούμενος
  3. 3
    Η κυβέρνηση Τραμπ συνεργάζεται μυστικά με τη Ρωσία για νέο σχέδιο ειρήνης στην Ουκρανία

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα