- Εκατοντάδες επιβάτες εγκλωβισμένοι σε ινδικά αεροδρόμια λόγω ακυρώσεων πτήσεων της IndiGo.
- Ακυρώθηκαν 385 πτήσεις της IndiGo το Σάββατο, συνεχίζοντας την κρίση για πέμπτη ημέρα.
- Η αιτία είναι η αποτυχία της IndiGo να προσαρμοστεί σε νέους κανόνες για την ξεκούραση των πιλότων.
- Η ινδική κυβέρνηση παρείχε ειδικές διευκολύνσεις και εναλλακτικές μεταφορές.
- Η IndiGo αναμένει ομαλοποίηση των πτήσεων μεταξύ 10 και 15 Δεκεμβρίου.
Εκατοντάδες επιβάτες παραμένουν εγκλωβισμένοι στα αεροδρόμια Bengaluru και Mumbai της Ινδίας, καθώς η IndiGo, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, ακύρωσε 385 πτήσεις το Σάββατο, σηματοδοτώντας την πέμπτη ημέρα μιας σοβαρής κρίσης. Η κατάσταση, που έχει προκαλέσει εκτεταμένο χάος στις αερομεταφορές, οφείλεται στην αποτυχία της εταιρείας να προσαρμοστεί σε νέους, αυστηρότερους κανόνες για την ξεκούραση των πιλότων.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια μιας πρωτοφανούς κρίσης που πλήττει την ινδική αεροπορική αγορά, με την IndiGo να βρίσκεται στο επίκεντρο. Η εταιρεία, η οποία επί 20 χρόνια υπερηφανευόταν για την ακρίβεια των πτήσεων και προσέλκυε επιβάτες με χαμηλές τιμές, αδυνατεί να διαχειριστεί τις επιπτώσεις των νέων κανονισμών, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στο επιβατικό κοινό.
Η κρίση της IndiGo και οι ακυρώσεις πτήσεων
Η αεροπορική εταιρεία IndiGo έχει παραδεχθεί ότι απέτυχε να προγραμματίσει σωστά ενόψει της προθεσμίας της 1ης Νοεμβρίου για την εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων σχετικά με τις νυχτερινές πτήσεις και την εβδομαδιαία ανάπαυση των πιλότων. Αυτή η παράλειψη οδήγησε σε σοβαρά προβλήματα στον προγραμματισμό των πληρωμάτων, με αποτέλεσμα χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Την Παρασκευή, περισσότερες από 1.000 πτήσεις της IndiGo ακυρώθηκαν, ενώ το Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, ακυρώθηκαν επιπλέον 385 πτήσεις, όπως μεταδίδει το Reuters.
Ο αντίκτυπος στους επιβάτες και τα αεροδρόμια
Οι επιπτώσεις στους επιβάτες είναι δραματικές. Εκατοντάδες άτομα εξακολουθούν να συγκεντρώνονται έξω από τα αεροδρόμια Bengaluru και Mumbai, με πολλούς να δηλώνουν άγνοια για τις ακυρώσεις των πτήσεών τους. Πηγές των αεροδρομίων ανέφεραν στο Reuters ότι 124 πτήσεις της IndiGo ακυρώθηκαν στο Bengaluru, 109 στη Mumbai, 86 στο Νέο Δελχί και 66 στην Hyderabad το Σάββατο. Ένας επιβάτης, ο Satish Konde, ο οποίος επρόκειτο να ταξιδέψει στην πόλη Nagpur από τη Mumbai, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για την ακύρωση μετά το check-in και περίμενε την επιστροφή των αποσκευών του. Αυτή η κατάσταση αναδεικνύει την έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι ταξιδιώτες.
Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η IndiGo αντιμετωπίζει όχι μόνο ένα λειτουργικό αδιέξοδο αλλά και ένα πρόβλημα εμπιστοσύνης με τους επιβάτες της, καθώς η απουσία έγκαιρης και σαφούς επικοινωνίας επιδεινώνει την κατάσταση. Η αγορά, από την πλευρά της, παρατηρεί με ενδιαφέρον την αντίδραση της κυβέρνησης, καθώς άλλες μεγάλες ινδικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Air India και η Akasa, δεν έχουν χρειαστεί να ακυρώσουν πτήσεις λόγω των ίδιων νέων κανονισμών, υπογραμμίζοντας την ιδιαιτερότητα του προβλήματος της IndiGo.
Η κυβερνητική παρέμβαση και οι προοπτικές
Η κυβέρνηση της Ινδίας έχει ανακοινώσει ειδικές διευκολύνσεις για την αεροπορική εταιρεία, ενώ έχει θέσει σε λειτουργία και ορισμένα τρένα για να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση της κατάστασης και τη μεταφορά των εγκλωβισμένων επιβατών. Η IndiGo έχει δηλώσει ότι αναμένει να επιστρέψει στην κανονικότητα μεταξύ 10 και 15 Δεκεμβρίου, ωστόσο η έκταση της κρίσης και η αβεβαιότητα που επικρατεί, ειδικά για τους εκατοντάδες επιβάτες που παραμένουν στα αεροδρόμια, δημιουργούν ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα των μέτρων.
Η επόμενη μέρα για την ινδική αεροπορική αγορά
Η κρίση της IndiGo αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της εταιρείας και θέτει σε δοκιμασία την ικανότητά της να ανακάμψει και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Η κυβερνητική παρέμβαση, αν και απαραίτητη, υπογραμμίζει την κρισιμότητα της κατάστασης για το σύνολο των αερομεταφορών στην Ινδία. Η επόμενη εβδομάδα θα είναι καθοριστική για την εξέλιξη της κατάστασης και την ομαλοποίηση των πτήσεων, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να αναδιοργανώσει τα πληρώματά της και να εφαρμόσει τους νέους κανονισμούς.
Τι να κάνετε αν επηρεάζεστε από ακυρώσεις πτήσεων
- Επικοινωνήστε άμεσα με την αεροπορική εταιρεία για ενημέρωση και εναλλακτικές επιλογές.
- Ελέγξτε την ιστοσελίδα της εταιρείας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για επίσημες ανακοινώσεις.
- Διερευνήστε εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς, όπως τρένα ή λεωφορεία, εάν είναι εφικτό.
- Διατηρήστε όλα τα έγγραφα της κράτησης και τις αποδείξεις για τυχόν έξοδα που προκύπτουν.
- Ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας ως επιβάτης σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης.