- Εντατικοί έλεγχοι για κράνος στο Βορειοανατολικό Αιγαίο την προηγούμενη εβδομάδα.
- Πραγματοποιήθηκαν 2.100 έλεγχοι, με αποτέλεσμα 14 παραβάσεις.
- Ο νέος Κ.Ο.Κ. (Ν. 5209/2025) επιβάλλει μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους.
- Οι παραβάσεις αφορούσαν κυρίως οδηγούς δικύκλων και Ε.Π.Η.Ο.
- Το κράνος αποτελεί πράξη προσωπικής ευθύνης και θέμα ζωής.
Όπως ανακοίνωσε το Δελτίο Τύπου Ελληνικής Αστυνομίας, διενεργήθηκαν εντατικοί τροχονομικοί έλεγχοι στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου την προηγούμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους». Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 2.100 έλεγχοι σε δίκυκλα, τρίκυκλα, ATV και Ε.
Π.Η.Ο., με αποτέλεσμα τη βεβαίωση 14 παραβάσεων για μη χρήση προστατευτικού κράνους.
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας για τους εντατικούς τροχονομικούς ελέγχους στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου έρχεται σε συνέχεια της θέσπισης του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), ο οποίος σηματοδοτεί μια στροφή προς την αυστηροποίηση και την αποτελεσματικότερη επιβολή των κανόνων οδικής ασφάλειας.
Αυτή η πρωτοβουλία εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της Πολιτείας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ειδικά σε περιοχές με αυξημένη κίνηση δικύκλων.
Οι εντατικοί έλεγχοι και οι παραβάσεις στο Βορειοανατολικό Αιγαίο
Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, από τις 10 έως τις 16 Νοεμβρίου 2025, οι αστυνομικές αρχές στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου πραγματοποίησαν συστηματικούς τροχονομικούς ελέγχους. Συνολικά, διενεργήθηκαν 2.100 έλεγχοι σε διάφορους τύπους οχημάτων, όπως δίκυκλα, τρίκυκλα, οχήματα ATV («γουρούνες») και Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.
Π.Η.Ο.). Στόχος αυτών των ελέγχων ήταν η σταδιακή συμμόρφωση των οδηγών με την υποχρέωση χρήσης προστατευτικού κράνους, ένα μέτρο ζωτικής σημασίας για την οδική ασφάλεια.
Αναλυτικά στοιχεία ανά Διεύθυνση Αστυνομίας
Οι 14 παραβάσεις που βεβαιώθηκαν αφορούσαν κυρίως οδηγούς δικύκλων και Ε.Π.Η.Ο., καθώς και έναν συνεπιβάτη. Πιο συγκεκριμένα, 9 παραβάσεις επιβλήθηκαν σε οδηγούς δίκυκλων, 4 σε οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. και 1 σε συνεπιβάτη. Η κατανομή των ελέγχων και των παραβάσεων ανά Διεύθυνση Αστυνομίας έχει ως εξής:
- Στη Διεύθυνση Αστυνομίας Λέσβου, πραγματοποιήθηκαν 647 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 6 παραβάσεις σε οδηγούς.
- Στη Διεύθυνση Αστυνομίας Χίου, διενεργήθηκαν 694 έλεγχοι και καταγράφηκαν 4 παραβάσεις, εκ των οποίων 3 σε οδηγούς και 1 σε συνεπιβάτη.
- Στη Διεύθυνση Αστυνομίας Σάμου, διεξήχθησαν 759 έλεγχοι με 4 παραβάσεις σε οδηγούς.
Αυτά τα στοιχεία αναδεικνύουν τη
συνεχή προσπάθεια των αρχών
να επιβάλουν την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας σε όλα τα νησιά της περιοχής.
Αυτό που υπογραμμίζουν ειδικοί σε θέματα οδικής ασφάλειας είναι ότι η μη χρήση κράνους παραμένει μία από τις βασικές αιτίες σοβαρών τραυματισμών και θανάτων σε τροχαία ατυχήματα με δίκυκλα. Η «εκστρατεία μηδενικής ανοχής», σε συνδυασμό με τις αυστηρότερες διατάξεις του νέου Κ., κρίνεται απαραίτητη για την εμπέδωση μιας κουλτούρας ασφαλούς οδήγησης, ειδικά σε τουριστικές περιοχές όπου η κίνηση δικύκλων είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Ο.Κ.
Ο νέος Κ.Ο.Κ. και το μήνυμα της Πολιτείας
Η θέσπιση του Νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025) αποτελεί ένα σαφές μήνυμα από την Πολιτεία προς τους πολίτες. Ο νέος Κώδικας στοχεύει στη δημιουργία ενός αυστηρότερου, δικαιότερου και αποτελεσματικότερου πλαισίου, ικανού να ανταποκριθεί στους σύγχρονους κινδύνους που εγκυμονεί η κυκλοφορία, τόσο σε αστικά όσο και σε ημιαστικά δίκτυα.
Η μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους δεν είναι απλώς μια επιβολή, αλλά μια αναγνώριση της ζωτικής σημασίας του προστατευτικού αυτού μέσου.
Η σημασία της προσωπικής ευθύνης και η επόμενη μέρα
Πέρα από την νομική υποχρέωση, το προστατευτικό κράνος αποτελεί πράξη προσωπικής ευθύνης και συλλογικής ωριμότητας. Η Ελληνική Αστυνομία τονίζει ότι η χρήση του κράνους είναι θέμα ζωής, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή ευαισθητοποίηση και συμμόρφωση.
Οι εντατικοί έλεγχοι θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό, με απώτερο στόχο την ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία όλων των χρηστών του οδικού δικτύου στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και όχι μόνο.
🛡️ Το παρόν άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την επίσημη νομική ή φοροτεχνική συμβουλή