- 47 παραβάσεις για μη χρήση κράνους βεβαιώθηκαν στην Πελοπόννησο (10-16 Νοεμβρίου 2025).
- Πραγματοποιήθηκαν 1.102 έλεγχοι σε δίκυκλα και Ε.Π.Η.Ο. σε πέντε νομούς της Περιφέρειας.
- Ο νέος ΚΟΚ (Ν. 5209/2025) προβλέπει πρόστιμο 350€ και αφαίρεση άδειας για οδηγούς δικύκλων.
- Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Συνολικά 47 παραβάσεις για μη χρήση κράνους βεβαιώθηκαν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, κατά το διάστημα από 10 έως 16 Νοεμβρίου 2025, στο πλαίσιο της πανελλαδικής εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους». Οι έλεγχοι, που πραγματοποιήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, αφορούσαν οδηγούς και συνεπιβάτες δικύκλων και Ε.
Π.Η.Ο., με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η εκστρατεία «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» αποτελεί μία συντονισμένη προσπάθεια των αρχών να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, υπενθυμίζοντας στους πολίτες την κρίσιμη σημασία της χρήσης προστατευτικού κράνους. Αυτή η πρωτοβουλία έρχεται ως συνέχεια προηγούμενων δράσεων, με στόχο την καθολική συμμόρφωση και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στους δρόμους, ειδικά για τους χρήστες δικύκλων και Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.
Π.Η.Ο.).
Απολογισμός ελέγχων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
Κατά την εβδομάδα από τις 10 έως τις 16 Νοεμβρίου 2025, οι Υπηρεσίες Τροχαίας, Ο.Ε.Π.Τ.Α. και τα Τμήματα Μεικτής Αρμοδιότητας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου διενήργησαν συνολικά 1.102 ελέγχους. Οι έλεγχοι επικεντρώθηκαν σε αναβάτες μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων και ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρίς κουβούκλιο, καθώς και σε επαγγελματίες διανομείς, στις Διευθύνσεις Αστυνομίας Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας.
Από τους ελέγχους αυτούς, βεβαιώθηκαν συνολικά 47 παραβάσεις. Ειδικότερα, 42 παραβάσεις αφορούσαν οδηγούς δικύκλων, ενώ 5 παραβάσεις καταγράφηκαν σε συνεπιβάτες. Τα στοιχεία αυτά, όπως ανακοινώθηκαν από το Δελτίο Τύπου Ελληνικής Αστυνομίας, υπογραμμίζουν την ανάγκη για συνεχή επαγρύπνηση και την τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Παράλληλα, σε πανελλαδικό επίπεδο, την ίδια εβδομάδα βεβαιώθηκαν πάνω από 1.400 παραβάσεις για μη χρήση κράνους, γεγονός που αναδεικνύει την έκταση του προβλήματος και την αναγκαιότητα των εντατικών ελέγχων σε όλη την επικράτεια.
Οι κυρώσεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025)
Η σημασία της χρήσης κράνους έχει ενισχυθεί περαιτέρω με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), ο οποίος προβλέπει αυστηρότερα πρόστιμα και κυρώσεις για τους παραβάτες. Συγκεκριμένα:
- Η μη χρήση κράνους από τον οδηγό δικύκλων επισύρει πρόστιμο ύψους 350 ευρώ και αφαίρεση της Άδειας Ικανότητας Οδηγήσεως για 30 ημέρες.
- Η μη χρήση κράνους από τον επιβάτη δικύκλων επισύρει πρόστιμο ύψους 350 ευρώ.
- Για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο., η μη χρήση κράνους επισύρει πρόστιμο ύψους 30 ευρώ.
- Η μη μέριμνα του οδηγού δικύκλων για την ασφάλεια των συνεπιβατών επισύρει πρόστιμο ύψους 350 ευρώ και αφαίρεση της Άδειας Ικανότητας Οδηγήσεως για 30 ημέρες.
Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές οδικής ασφάλειας είναι η σταθερά υψηλή συχνότητα παραβάσεων, παρά τις επανειλημμένες εκστρατείες και τις αυστηρές ποινές. Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι, στις περιπτώσεις υποτροπής, οι κυρώσεις αυξάνονται σημαντικά, γεγονός που καθιστά την τήρηση του νόμου ακόμα πιο επιτακτική για την αποφυγή σοβαρών συνεπειών.
Η επόμενη μέρα και η σημασία του κράνους
Οι στοχευμένες δράσεις της Ελληνικής Αστυνομίας θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, αλλά και πανελλαδικά, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας. Το προστατευτικό κράνος δεν είναι απλώς μια νομική υποχρέωση, αλλά μια πράξη προσωπικής ευθύνης και συλλογικής ωριμότητας.
Είναι η απλούστερη, πιο προσιτή και, συχνά, καθοριστική πράξη που σώζει ζωές, μειώνοντας δραστικά τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών στο κεφάλι σε περίπτωση ατυχήματος. Η συνεχής ενημέρωση και οι εντατικοί έλεγχοι αποσκοπούν στην εμπέδωση αυτής της κουλτούρας ασφάλειας σε όλους τους χρήστες των δρόμων.
🛡️ Το παρόν άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την επίσημη νομική ή φοροτεχνική συμβουλή