Η ΟΛΘ Α.Ε. και η κοινοπραξία «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ» υπέγραψαν σήμερα, Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2025, τη Σύμβαση Κατασκευαστικών Έργων για την επέκταση του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Το έργο, προϋπολογισμού 195,6 εκατομμυρίων ευρώ, σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη αναβάθμιση στην ιστορία του λιμανιού, με διάρκεια υλοποίησης τους 40 μήνες.
Η υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση του 6ου Προβλήτα έρχεται ως συνέχεια μιας συστηματικής αναπτυξιακής πορείας που καταγράφει η ΟΛΘ Α.Ε. από το 2018, με στόχο τον μετασχηματισμό του λιμένα Θεσσαλονίκης σε πρωταγωνιστικό διαμετακομιστικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η εξέλιξη αυτή είναι κομβικής σημασίας για την ενίσχυση των υποδομών και τη δημιουργία ουσιαστικής προστιθέμενης αξίας για την οικονομία και την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής.
Το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης στην ιστορία του λιμένα
Η Σύμβαση Κατασκευαστικών Έργων υπεγράφη στο κτίριο διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε., από τον Δρ. Ιωάννη Τσάρα, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε., τον κ. Ντίνο Μπενρουμπή, Εκπρόσωπο της Κοινοπραξίας, Αντιπρόεδρο Δ.Σ. και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, και την κα., Αντιπρόεδρο Δ.Σ. της ΤΕΚΑΛ Α.Ε. Το έργο, που αποτελεί την Υποχρεωτική Επένδυση Αρ. 1 της Σύμβασης Παραχώρησης, συνίσταται στην επέκταση του Προβλήτα 6 με πρόσθετο μήκος 513 μέτρα και πλάτος 306,5 μέτρα. Περιλαμβάνει επίσης σημαντική εκβάθυνση (βυθοκόρηση) του διαύλου προσέγγισης και της περιοχής ελιγμών, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσδεση ακόμα και πλοίων σχεδιασμού ULCV (Ultra Large Container Vessels).
Αργυρώ Ψαλτάκου
Οικονομικός αντίκτυπος και στρατηγική σημασία
Η υπογραφή της σύμβασης σηματοδοτεί την εκκίνηση της κύριας φάσης κατασκευής, με διάρκεια υλοποίησης τους 40 μήνες και συνολικό προϋπολογισμό τα 195,6 εκατομμύρια ευρώ. Η επέκταση του Προβλήτα 6 αποτελεί κομβική επένδυση όχι μόνο για τον λιμένα της Θεσσαλονίκης, αλλά και για το ευρύτερο λιμενικό οικοσύστημα της Ελλάδας συνολικά.
Ήδη από τη φάση κατασκευής, το έργο αναμένεται να έχει αξιοσημείωτο κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, συνεισφέροντας σημαντικά στο ΑΕΠ, τα δημόσια έσοδα και την απασχόληση.
Με την ολοκλήρωση του έργου, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξασφαλίζει την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση περισσότερων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων και θα αποκτά τη δυνατότητα εξυπηρέτησης Ultra Large Container Vessels έως 24.000 TEU, μια δυνατότητα μοναδική για τη Βόρεια Ελλάδα.
Η συνολική χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί δραστικά από 650.000 TEU σήμερα σε 1.500.000 TEU, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του προς τους προορισμούς της ΝΑ Ευρώπης και ενδυναμώνοντας τη θέση του στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία.
Η χρηματοδότηση και οι μελλοντικές προοπτικές
Η χρηματοδότηση του Έργου θα καλυφθεί τόσο από ίδια κεφάλαια της ΟΛΘ Α.Ε. όσο και από τραπεζικό δανεισμό. Οι όροι του δανεισμού θα προσδιοριστούν προσεχώς, δεδομένων των ιδιαίτερα υψηλών υφιστάμενων τραπεζικών διαθεσίμων της Εταιρείας και των θετικών ρυθμών προόδου που καταγράφει το 2025.
Αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές είναι η διαχείριση των logistics στην ευρύτερη περιοχή, καθώς η αυξημένη δυναμικότητα του λιμένα θα απαιτήσει αντίστοιχες βελτιώσεις στις χερσαίες υποδομές μεταφορών για την πλήρη αξιοποίηση του έργου.
Σε δήλωσή του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Δρ. Ιωάννης Τσάρας, σημείωσε ότι «με την υπογραφή της σύμβασης, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης εισέρχεται σε μια νέα αναπτυξιακή εποχή». Υπογράμμισε πως η επέκταση του Προβλήτα 6 δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε η Θεσσαλονίκη να ενισχύσει τον ρόλο της στη Μεσόγειο ως στρατηγικός κόμβος εμπορίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο κ. Τσάρας ευχαρίστησε όλους τους συνεργάτες και φορείς για τη συνεργασία και τον επαγγελματισμό τους.
Εκπροσωπώντας τη κοινοπραξία, ο Ντίνος Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, δήλωσε ότι η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο και δεσμεύτηκε για την άρτια και εντός χρονοδιαγράμματος εκτέλεση των εργασιών, με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον και την τοπική κοινωνία.
Η κοινοπραξία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί πλήρως στο όραμα ανάπτυξης και διεθνούς διασύνδεσης που ενσαρκώνει το έργο για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.