- Ο 58χρονος Νίκος έχασε τη ζωή του από άγριο ξυλοδαρμό στον Νέο Κόσμο, με τον 29χρονο δράστη να διώκεται για ανθρωποκτονία.
- Ο Νίκος ήταν μαθητής σε σχολείο δεύτερης ευκαιρίας, αναζητώντας ένα πτυχίο και εκπληρώνοντας όνειρα.
- Η εκπαιδευτική κοινότητα της Καλλιθέας εκφράζει βαθιά οδύνη, περιγράφοντας τον Νίκο ως «την ψυχή της τάξης».
- Το περιστατικό έχει ανοίξει συζήτηση για την ασφάλεια στους δρόμους και την απουσία ενσυναίσθησης στην κοινωνία.
- Το σχολείο θα προσφέρει ψυχολογική υποστήριξη στους μαθητές και καθηγητές από την Παρασκευή.
Ο 58χρονος Νίκος, ο οποίος έχασε τη ζωή του έπειτα από άγριο ξυλοδαρμό στον Νέο Κόσμο την περασμένη Δευτέρα, ήταν μαθητής σε σχολείο δεύτερης ευκαιρίας, όπου τον αποκαλούσαν «η ψυχή της τάξης». Η τραγική του ιστορία έχει συγκλονίσει την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς ο 29χρονος δράστης αντιμετωπίζει ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία.
Αυτή η τραγική εξέλιξη έρχεται να αναδείξει για μία ακόμη φορά την αυξανόμενη ανησυχία για τα φαινόμενα βίας στους δρόμους, αλλά και την απώλεια ενός ανθρώπου που, παρά την ηλικία του, αναζητούσε ενεργά την προσωπική του εξέλιξη και την ολοκλήρωση ανεκπλήρωτων ονείρων μέσω της εκπαίδευσης.
Ο Νίκος: Ένας άνθρωπος γεμάτος όνειρα
Ο Νίκος, το 58χρονο θύμα του άγριου ξυλοδαρμού στον Νέο Κόσμο, περιγράφεται από τη διευθύντρια του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλλιθέας, Μαρία Μαθιουδάκη, ως «φωτεινός άνθρωπος, χαμογελαστός, γεμάτος δοτικότητα». Εξαιρετικός οικογενειάρχης με δύο παιδιά, ο Νίκος είχε πολλά όνειρα για τη ζωή του.
Από τον Σεπτέμβριο του 2024 είχε επιστρέψει στα θρανία, με σκοπό να πάρει το πτυχίο του Γυμνασίου, το οποίο του ήταν απαραίτητο για να εργαστεί σε έναν δήμο. Ωστόσο, όπως αναφέρει η «Κ», στην πορεία φάνηκε πως η παρουσία του στο σχολείο οφειλόταν περισσότερο στον ενθουσιασμό για τα μαθήματα, τη φιλία με τους συμμαθητές του και την εκτίμηση που ένιωθε από τους δασκάλους του.
Εργαζόταν και ως ταξιτζής τον τελευταίο μήνα.
Η συγκλονιστική μαρτυρία των συμμαθητών και καθηγητών
Η είδηση του θανάτου του Νίκου έπεσε «σαν κεραυνός» στο σχολείο, με όλη την κοινότητα να είναι κλονισμένη. Η κ. Μαθιουδάκη τονίζει ότι ο Νίκος ήταν «η ψυχή της τάξης» και η απώλειά του είναι μεγάλη. Ο Κώστας Χατζηρώνης, μαθηματικός του σχολείου, περιγράφει τον Νίκο ως «ακέραιο χαρακτήρα, ευθύ» και σημειώνει ότι «το σχολείο δεν θα είναι πια το ίδιο».
Η φιλόλογος Θωμαΐτσα Θεοδωρακοπούλου, με σπασμένη φωνή, προσθέτει ότι «ο Νίκος ήταν η πιο δυνατή φωνή της τάξης μας». Η Πάρις Ζαφειράκη, συμμαθήτρια του Νίκου, δήλωσε ότι «γνώρισα ένα πολύ καλό άνθρωπο που είχε αγάπη για τη μάθηση» και εξέφρασε την επιθυμία της να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για το συμβάν.
Η τραγωδία αυτή έχει επηρεάσει βαθιά την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία αντιμετωπίζει συχνά φαινόμενα βίας.
Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για ενδελεχή εξέταση των προηγούμενων ποινικών μητρώων των δραστών, καθώς και την αποτελεσματικότητα των μέτρων πρόληψης της βίας σε δημόσιους χώρους, ώστε να αποφευχθούν παρόμοια τραγικά περιστατικά στο μέλλον.
Ευρύτερος προβληματισμός για τη βία και την ασφάλεια
Ο θάνατος του 58χρονου πατέρα δύο παιδιών έχει ανοίξει μία ευρύτερη συζήτηση στην κοινωνία. Ο Παντελής Μνηματίδης, καθηγητής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλλιθέας, θέτει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με το γεγονός ότι ο φερόμενος δράστης, ο οποίος είχε κατηγορηθεί πρόσφατα για παρόμοια αδικήματα, κυκλοφορούσε ελεύθερος.
Παράλληλα, προβληματίζεται για την απουσία αστυνομικής παρουσίας κατά τη διάρκεια της πολύλεπτης καταδίωξης. Η Σάσα Βόρρη, καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο ίδιο σχολείο, υπογραμμίζει την ανάγκη η πολιτεία να δει σοβαρά τα φαινόμενα βίας που ξεσπούν τόσο στα σχολεία όσο και στους δρόμους.
Προτείνει την ένταξη μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία και εκφράζει τον προβληματισμό της για την απουσία ενσυναίσθησης στην κοινωνία.
Η επόμενη μέρα στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
Από την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, η διοίκηση του σχολείου θα προσπαθήσει, με τη συνδρομή ψυχολόγου, να βοηθήσει τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα να επανέλθει σε ένα κανονικό σχολικό πρόγραμμα. Η απώλεια του Νίκου έχει αφήσει ένα δυσαναπλήρωτο κενό, αλλά η προσπάθεια για στήριξη και επιστροφή στην κανονικότητα αποτελεί προτεραιότητα για το εκπαιδευτικό ίδρυμα.