Skip to content
Νέος Κ.Ο.Κ.: Πάνω από 1.400 παραβάσεις για μη χρήση κράνους την 20η εβδομάδα της εκστρατείας
Εικόνα αρχείου

Νέος Κ.Ο.Κ.: Πάνω από 1.400 παραβάσεις για μη χρήση κράνους την 20η εβδομάδα της εκστρατείας


Σπύρος Καλογερόπουλος
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • 1.404 παραβάσεις για μη χρήση κράνους βεβαιώθηκαν την 20η εβδομάδα των ελέγχων.
  • Ο νέος Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμο 350€ και αφαίρεση άδειας 30 ημερών για οδηγούς δικύκλων.
  • Αττική, Θεσσαλονίκη και Ιόνια Νησιά κατέγραψαν τις περισσότερες παραβάσεις.
  • Η Ελληνική Αστυνομία στοχεύει στην αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας, όχι μόνο στα πρόστιμα.

Η Ελληνική Αστυνομία, στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», βεβαίωσε συνολικά 1.404 παραβάσεις σε οδηγούς και επιβάτες δικύκλων και Ε.Π.Η.Ο. κατά την 20η εβδομάδα ελέγχων, από 10 έως 16 Νοεμβρίου 2025. Οι έλεγχοι, που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την επικράτεια, αποσκοπούν στην καθολική συμμόρφωση με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), ο οποίος προβλέπει αυστηρότερα πρόστιμα και κυρώσεις.

Η εντατικοποίηση των ελέγχων και η καταγραφή χιλιάδων παραβάσεων για μη χρήση κράνους αποτελεί άμεση συνέπεια της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), ο οποίος σηματοδοτεί μια στροφή προς τη μηδενική ανοχή σε παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Η εκστρατεία της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία διανύει πλέον την 20η εβδομάδα της, έχει ως πρωταρχικό στόχο την αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας και όχι απλώς την επιβολή προστίμων.

Οι εντατικοί έλεγχοι και τα αποτελέσματα της 20ης εβδομάδας

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας που εκδόθηκε στις 18 Νοεμβρίου 2025, η 20η εβδομάδα της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» χαρακτηρίστηκε από εντατικούς ελέγχους σε ολόκληρη τη χώρα. Το διάστημα από 10 έως 16 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 18.605 έλεγχοι σε οδηγούς και επιβάτες δικύκλων, καθώς και σε χρήστες Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.

Π.Η.Ο.).

Από τους ελέγχους αυτούς, βεβαιώθηκαν 1.404 παραβάσεις, εκ των οποίων 1.225 αφορούσαν οδηγούς και 179 επιβάτες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους επαγγελματίες διανομείς, με 74 παραβάσεις να καταγράφονται σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής. Οι περισσότερες παραβάσεις οδηγών δικύκλων, συγκεκριμένα 1.005, αφορούσαν μη χρήση κράνους, ενώ 217 παραβάσεις καταγράφηκαν σε οδηγούς Ε.

Π.Η.Ο. και 3 σε οδηγούς οχημάτων ATV («γουρούνα»).

Η περιφερειακή κατανομή των παραβάσεων

Η κατανομή των παραβάσεων ανά περιφέρεια αναδεικνύει την ευρεία εφαρμογή των ελέγχων σε όλη την επικράτεια. Συγκεκριμένα, οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν στην Αττική με 524, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλονίκη με 180 και τα Ιόνια Νησιά με 138. Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο αριθμός των παραβάσεων στην Κρήτη (116) και τη Δυτική Ελλάδα (90), υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή επαγρύπνηση και συμμόρφωση σε όλες τις περιοχές.

Προτεινόμενο Έλεγχοι για μη χρήση κράνους στη Στερεά Ελλάδα Έλεγχοι για μη χρήση κράνους στη Στερεά Ελλάδα
  • 524 στην Αττική
  • 180 στη Θεσσαλονίκη
  • 138 στα Ιόνια Νησιά
  • 116 στην Κρήτη
  • 90 στη Δυτική Ελλάδα
  • 80 στο Νότιο Αιγαίο
  • 68 στη Θεσσαλία
  • 47 στην Πελοπόννησο
  • 42 στη Στερεά Ελλάδα
  • 42 στην Κεντρική Μακεδονία
  • 34 στην Ήπειρο
  • 26 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
  • 14 στο Βόρειο Αιγαίο
  • 3 στη Δυτική Μακεδονία

Αυτό που επισημαίνουν νομικοί και ειδικοί οδικής ασφάλειας είναι ότι η εκστρατεία της Ελληνικής Αστυνομίας δεν έχει ως πρωταρχικό στόχο την εισπρακτική πολιτική, αλλά την καθιέρωση μιας νέας κουλτούρας οδικής συμπεριφοράς. Η επικοινωνιακή διάσταση της εκστρατείας, παράλληλα με τους ελέγχους, κρίνεται κρίσιμη για την αλλαγή νοοτροπίας, καθώς το κράνος αποτελεί το βασικότερο μέσο προστασίας σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι αυστηρές κυρώσεις του νέου Κ.Ο.Κ.

Με τη θέσπιση του Νόμου 5209/2025, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει αυστηροποιήσει σημαντικά τις ποινές για τη μη χρήση κράνους, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής. Οι κυρώσεις περιλαμβάνουν:

  • Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλων. Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη.
  • Πρόστιμο 350 ευρώ για τον επιβάτη δικύκλων.
  • Πρόστιμο 30 ευρώ για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Επιπλέον, η Ελληνική Αστυνομία υπενθυμίζει ότι σε περιπτώσεις υποτροπής, οι προβλεπόμενες ποινές αυξάνονται σημαντικά, ενισχύοντας περαιτέρω τον αποτρεπτικό χαρακτήρα των μέτρων.

Η επόμενη μέρα και το μήνυμα της Ελληνικής Αστυνομίας

Η Ελληνική Αστυνομία δεσμεύεται να συνεχίσει την καθημερινή της παρουσία στους δρόμους, με ισχυρή και συνεπή δράση, προκειμένου να διασφαλίσει την καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής χρήσης κράνους. Ο απώτερος σκοπός δεν είναι η τιμωρία, αλλά η εδραίωση μιας πιο υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς, αναγνωρίζοντας ότι το κράνος αποτελεί βασικό μέτρο προστασίας της ζωής και όχι απλώς ένα αξεσουάρ.

Το μήνυμα είναι σαφές: η χρήση κράνους είναι ευθύνη που σώζει ζωές.

🛡️ Το παρόν άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την επίσημη νομική ή φοροτεχνική συμβουλή
Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους ελέγχους κράνους

Πόσες παραβάσεις βεβαιώθηκαν την 20η εβδομάδα της εκστρατείας;

Την 20η εβδομάδα της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», από 10 έως 16 Νοεμβρίου 2025, βεβαιώθηκαν συνολικά 1.404 παραβάσεις σε οδηγούς και επιβάτες δικύκλων και Ε.Π.Η.Ο.

Ποια είναι τα πρόστιμα για μη χρήση κράνους σύμφωνα με τον νέο Κ.Ο.Κ.;

Ο νέος Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας 30 ημερών για οδηγούς δικύκλων, 350 ευρώ για επιβάτες και 30 ευρώ για οδηγούς Ε.Π.Η.Ο.

Ποιες περιφέρειες κατέγραψαν τις περισσότερες παραβάσεις;

Οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν στην Αττική (524), ακολουθούμενη από τη Θεσσαλονίκη (180) και τα Ιόνια Νησιά (138).

Ποιος είναι ο στόχος της εκστρατείας της Ελληνικής Αστυνομίας;

Στόχος της εκστρατείας δεν είναι η επιβολή κυρώσεων, αλλά η αλλαγή της αντίληψης των οδηγών και επιβατών σχετικά με την υποχρεωτική χρήση κράνους ως μέτρου προστασίας της ζωής.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Σύνοψη ελέγχων για μη χρήση κράνους στη Θεσσαλία
  2. 2
    Οι έλεγχοι για τη μη χρήση κράνους στο Βορειοανατολικό Αιγαίο
  3. 3
    Σύνοψη ελέγχων σχετικά με τη μη χρήση κράνους στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα