- 138 παραβάσεις για μη χρήση κράνους στα Ιόνια Νησιά (10-16 Νοεμβρίου).
- Οι έλεγχοι αφορούσαν 121 οδηγούς (δίκυκλα, Ε.Π.Η.Ο., διανομείς, ATV) και 17 επιβάτες.
- Νέος Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμο 350€ και αφαίρεση άδειας για οδηγούς δικύκλων.
- Στόχος της εκστρατείας είναι η αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς και η προστασία της ζωής.
Συνολικά 138 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους βεβαιώθηκαν στα νησιά του Ιονίου κατά την 20η εβδομάδα της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή», από 10 έως 16 Νοεμβρίου 2025. Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, τα περιφερειακά Αστυνομικά Τμήματα και τις Ομάδες Ελέγχων και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.
Ε.Π.Τ.Α.) σε Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και Λευκάδα, με στόχο την καθολική συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δικύκλων, καθώς και των χρηστών Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), όπως αναφέρει το Δελτίο Τύπου Ελληνικής Αστυνομίας.
Η συνεχής επιβολή του νόμου και οι ενημερωτικές δράσεις στα Ιόνια Νησιά αποτελούν συνέχεια της ευρύτερης προσπάθειας για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ειδικά μετά τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025). Αυτή η νομοθετική αλλαγή σηματοδοτεί μια σαφή στροφή προς τη μηδενική ανοχή απέναντι σε παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση προστατευτικού κράνους για οδηγούς και επιβάτες δικύκλων και Ε.
Π.Η.Ο.
Οι έλεγχοι και τα αποτελέσματα της 20ης εβδομάδας
Κατά την 20η εβδομάδα εφαρμογής της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», συγκεκριμένα από 10 έως και 16 Νοεμβρίου 2025, οι αρμόδιες αρχές πραγματοποίησαν συνολικά 669 ελέγχους. Από αυτούς τους ελέγχους, βεβαιώθηκαν 138 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους.
Η κατανομή των παραβάσεων ανά νησί ήταν: 83 στην Κέρκυρα, 28 στη Ζάκυνθο, 14 στην Κεφαλονιά και 13 στη Λευκάδα. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την εντατικοποίηση των ελέγχων και την ανάγκη για μεγαλύτερη συμμόρφωση, καθώς η εκστρατεία συνεχίζεται αδιάκοπα στα νησιά του Ιονίου.
Αναλυτική καταγραφή των παραβάσεων
Οι 138 παραβάσεις που καταγράφηκαν αφορούσαν 121 οδηγούς και 17 επιβάτες. Ειδικότερα, από τους οδηγούς, οι 92 κινούνταν με δίκυκλα, οι 19 με Ε.Π.Η.Ο., οι 7 ήταν εργαζόμενοι σε υπηρεσίες διανομής και οι 3 οδηγούσαν οχήματα ATV («γουρούνες»). Αυτή η ανάλυση δείχνει ότι το πρόβλημα της μη χρήσης κράνους δεν περιορίζεται σε μία μόνο κατηγορία οχημάτων ή χρηστών, αλλά αποτελεί ευρύτερο ζήτημα οδικής συμπεριφοράς που απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση και ενημέρωση.
Η Ελληνική Αστυνομία έχει εντείνει τους ελέγχους, όπως φαίνεται και από τον πανελλαδικό απολογισμό της 20ης εβδομάδας.
Οι αυστηρές κυρώσεις του νέου Κ.Ο.Κ.
Με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία έχει στείλει ένα σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους, μέσω της σημαντικής αυστηροποίησης των ποινών. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλου.
Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη. Για τον επιβάτη δικύκλου, το πρόστιμο ανέρχεται επίσης σε 350 ευρώ, ενώ για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο. το πρόστιμο είναι 30 ευρώ. Επισημαίνεται ότι, σε περιπτώσεις υποτροπής, οι κυρώσεις αυξάνονται σημαντικά, κάτι που τονίζει τη βαρύτητα της παράβασης.
Αυτό που υπογραμμίζουν οι αρχές και οι ειδικοί οδικής ασφάλειας είναι ότι η εκστρατεία δεν αποσκοπεί πρωτίστως στην επιβολή κυρώσεων, αλλά στην αλλαγή της αντίληψης των οδηγών και επιβατών. Ο βασικός στόχος είναι η καθολική συμμόρφωση με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, καθώς αυτό αποτελεί ένα στοιχειώδες μέτρο προστασίας της ζωής.
Η μηχανή μπορεί να είναι ελευθερία, αλλά το κράνος είναι ζωή, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.
Συνεχείς έλεγχοι και η εδραίωση υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς
Οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας παραμένουν καθημερινά στους δρόμους, με ισχυρή παρουσία και συνέπεια, προκειμένου να διασφαλιστεί η καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής χρήσης κράνους. Η δράση αυτή, η οποία εντάσσεται στην ευρύτερη εκστρατεία «Μηδενική ανοχή», στοχεύει στην εδραίωση μιας πιο υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς και στην προστασία όλων των χρηστών του οδικού δικτύου.
Η πρόληψη των ατυχημάτων και η μείωση των σοβαρών τραυματισμών αποτελούν προτεραιότητα για την Πολιτεία, και οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση.
🛡️ Το παρόν άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την επίσημη νομική ή φοροτεχνική συμβουλή