Στο AIF Forum ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι τα κρίσιμα στοιχεία του έργου θα είναι έτοιμα μέσα στο 2026. Σε συζήτηση με τον δημοσιογράφο Νίκο Φιλιππίδη ανέφερε ότι το σύστημα ασφάλειας έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο, ενώ ξεκαθάρισε πως τα υπολειπόμενα μέρη θα ολοκληρωθούν τον Ιούλιο του 2026. σύστημα ασφάλειας
Πρόοδος εφαρμογής και ποσοστά
Ο υπουργός ανέφερε συγκεκριμένα ποσοστά προόδου, χωρίς να παραλείψει την αναφορά στην προηγούμενη κατάσταση της γραμμής, και τόνισε ότι σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των διαδικασιών έχει καλυφθεί. Η παρουσίαση περιλάμβανε το στοιχείο ότι το ποσοστό κάλυψης των νέων συστημάτων αγγίζει το 80%, ενώ το υπόλοιπο 20% προβλέπεται να παραδοθεί μέσα στο 2026. ποσοστό κάλυψης 80%
Στη συζήτηση επισημάνθηκε επίσης ότι τα συστήματα τηλε-διοίκησης και αυτόματης πέδησης είναι μέρος της ίδιας αναβάθμισης και θα ενσωματωθούν πλήρως στη λειτουργία της γραμμής. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι σε πρόσφατο περιστατικό στη Θεσσαλονίκη λειτούργησε η τηλε-διοίκηση του ΟΣΕ, στοιχείο που ανέδειξε την αξία των νέων εφαρμογών. τηλε-διοίκηση του ΟΣΕ
Νέα τρένα και σχέσεις με προμηθευτές
Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στις παραγγελίες νέων οχημάτων από ιταλική εταιρία, σημειώνοντας ότι η πρώτη παραγγελία αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του 2027, παρά τα ζητήματα συνεργασίας που έχουν καταγραφεί. Στην τοποθέτησή του υπήρχε η επισήμανση ότι η σύμβαση περιέχει ρήτρα η οποία επιτρέπει στο ελληνικό Δημόσιο να ενεργήσει αν δεν τηρηθούν οι όροι. πρώτη παραγγελία 2027
Παράλληλα συζητήθηκαν θέματα αξιοπιστίας και συνεργασίας με τον προμηθευτή, ενώ ο υπουργός τόνισε ότι οι όροι των συμβάσεων θα τηρηθούν αυστηρά ώστε να μην επηρεαστεί το πρόγραμμα παράδοσης των οχημάτων. Η αναφορά περιλάμβανε και την ανάγκη για καλύτερη διαχείριση συμβάσεων σε μελλοντικές παραγγελίες.
Εμπορική αξιοποίηση σταθμών και προσωπικό
Στην ομιλία υπήρξε ειδική αναφορά στο Θριάσιο ως περιοχή που θα μετατραπεί σε κόμβο εμπορευματικής δραστηριότητας, με στόχο να αποκτήσει εμπορικό χαρακτήρα και να εξυπηρετήσει διακίνησης προϊόντων προς τα Βαλκάνια. Ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι οι αποθήκες θα επαναλειτουργήσουν μέσα στο 2026 και θα αναπτυχθεί το εμπόριο στην περιοχή.
Θριάσιο αποθήκες 2026
Επιπλέον αναφέρθηκε η προσπάθεια στελέχωσης του σιδηροδρόμου, όπου πάνω από 300 άτομα από την Ευρώπη, την Ασία και αραβικές χώρες έχουν υποβάλει αιτήσεις για θέσεις εργασίας, εικόνα που ο ίδιος χαρακτήρισε ως brain gain σε εξέλιξη. Τέλος, ανέφερε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει εκπαιδεύσεις προσωπικού με προσομοιωτές για την ομαλή ένταξη των νέων συστημάτων. εκπαιδεύσεις προσωπικού