Skip to content
Εργατικό δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ: Τα κενά ασφαλείας που οδήγησαν στον θάνατο του 58χρονου
Εικόνα αρχείου

Εργατικό δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ: Τα κενά ασφαλείας που οδήγησαν στον θάνατο του 58χρονου


Πέτρος Ανδριόπουλος
Τι πρέπει να ξέρετε…
  • Θανατηφόρο δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ: 58χρονος αρχιτεχνίτης καταπλακώθηκε από εξαρτήματα στον Πειραιά.
  • Ελλείψεις ασφαλείας: Καταγγελίες για απουσία οδηγιών και ακατάλληλη χρήση χώρων ως αποθήκες.
  • Προηγούμενα περιστατικά: Δεύτερο θανατηφόρο δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ μέσα σε τέσσερα χρόνια.
  • Αύξηση ατυχημάτων: Φέτος έχουν καταγραφεί 190 εργατικά δυστυχήματα πανελλαδικά.
  • Έρευνες σε εξέλιξη: Επιθεωρητές εργασίας και Αστυνομία διερευνούν τις συνθήκες του συμβάντος.

Ένας 58χρονος αρχιτεχνίτης τροχαίου υλικού έχασε τη ζωή του το πρωί της Τετάρτης 26 Νοεμβρίου, στην επισκευαστική βάση της ΣΤΑΣΥ στον Πειραιά, όταν καταπλακώθηκε από κιβώτια εξαρτημάτων. Το τραγικό συμβάν αναδεικνύει σοβαρά ερωτήματα για τα κενά ασφαλείας και την έλλειψη σαφών οδηγιών στους χώρους εργασίας της εταιρείας, σύμφωνα με συναδέλφους του θύματος και ειδικούς.

Αυτή η τραγική εξέλιξη έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά λίστα εργατικών δυστυχημάτων που καταγράφονται φέτος στη χώρα μας, αναδεικνύοντας για ακόμη μία φορά την κρίσιμη σημασία της τήρησης των μέτρων υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας. Το περιστατικό στην επισκευαστική βάση της ΣΤΑΣΥ στον Πειραιά φέρνει στο προσκήνιο χρόνιες καταγγελίες για ελλείψεις και παραλείψεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Οι συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος

Το δυστύχημα συνέβη το πρωί της Τετάρτης 26 Νοεμβρίου, κατά τη διάρκεια μεταφοράς εξαρτημάτων που είχαν αφαιρεθεί από συρμούς και προορίζονταν για επισκευή. Όπως περιέγραψε στην «Κ» ο Παναγιώτης Κοντογιάννης, συνάδελφος του θύματος που βρισκόταν σε κοντινό σημείο, μια ομάδα 3-4 εργαζομένων χρησιμοποιούσε γερανογέφυρα για να τοποθετήσει τα εξαρτήματα σε έναν τσιμεντένιο λάκκο, ο οποίος λειτουργούσε ως αποθηκευτικός χώρος. Ο 58χρονος αρχιτεχνίτης βρισκόταν μέσα στον λάκκο για να καθοδηγήσει τη διαδικασία, όταν ένα κιβώτιο υποχώρησε και τον καταπλάκωσε.

Ο κ. Κοντογιάννης υπογράμμισε την έλλειψη συγκεκριμένων οδηγιών ασφαλείας για τέτοιου είδους εργασίες. «Δεν υπάρχει οδηγία που να προβλέπει για παράδειγμα ότι πρέπει να κρατάμε μια συγκεκριμένη απόσταση από τις ντάνες που μεταφέρονται ή ότι δεν πρέπει να βρισκόμαστε μέσα στον λάκκο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας», σημείωσε χαρακτηριστικά, θέτοντας σοβαρά ερωτήματα για τις διαδικασίες που ακολουθούνται.

Καταγγελίες για κενά ασφαλείας και προηγούμενα περιστατικά

Ο Δημήτρης Γουρτής, μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Ηλεκτροδηγών και Εργαζόμενων Κίνησης και της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας, τόνισε ότι ο χώρος εργασίας είχε μετατραπεί σε αποθηκευτικό χωρίς να πληροί τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας. «Δεν πληρούσε τα στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας για να είναι αποθηκευτικός χώρος», ανέφερε, προσθέτοντας ότι η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας είχε ήδη επισημάνει σε πρόσφατη ανακοίνωση ότι οι χώροι εργασίας στο αμαξοστάσιο του Πειραιά κρίνονται ανεπαρκείς και επικίνδυνοι, υπογραμμίζοντας την ανάγκη επανεκπαίδευσης του προσωπικού.

Προτεινόμενο Πειραιάς: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό στο αμαξοστάσιο της ΣΤΑΣΥ και στάση εργασίας Πειραιάς: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό στο αμαξοστάσιο της ΣΤΑΣΥ και στάση εργασίας

Αυτό που ανησυχεί ιδιαίτερα τους αναλυτές και τους εκπροσώπους των εργαζομένων είναι η επανάληψη παρόμοιων τραγωδιών και η φαινομενική απουσία ουσιαστικών βελτιώσεων στις συνθήκες εργασίας. Η αγορά εργασίας φαίνεται να προεξοφλεί ότι χωρίς αυστηρότερη εφαρμογή των κανονισμών και εντατικότερους ελέγχους, τέτοια περιστατικά θα συνεχίσουν να συμβαίνουν, επηρεάζοντας αρνητικά την εμπιστοσύνη του κοινού στην ασφάλεια των δημόσιων υποδομών.

Δεν είναι το πρώτο εργατικό δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ. Πριν από τέσσερα χρόνια, ένας 41χρονος εργαζόμενος είχε χάσει τη ζωή του όταν ένα μηχάνημα λείανσης γραμμών ξεκίνησε ανεξέλεγκτη πορεία από το Μαρούσι προς τον Πειραιά, χωρίς να λειτουργήσουν τα συστήματα πέδησης. Για το συγκεκριμένο δυστύχημα, είχε καταγγελθεί ολιγωρία στις έρευνες και καθυστέρηση από τη ΣΤΑΣΥ στη σύνταξη διαδικασιών για την αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών, με αποτέλεσμα σχεδόν τρία χρόνια μετά το περιστατικό να μην έχει εκκινήσει η δικαστική διαδικασία. Παρόμοια ζητήματα με τις έρευνες για εργατικά δυστυχήματα έχουν αναδειχθεί και στην υπόθεση των Τεμπών.

Η αύξηση των εργατικών δυστυχημάτων

Ο Ανδρέας Στοϊμενίδης, αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία και γραμματέας στη ΓΣΕΕ, επεσήμανε στην «Κ» ότι τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ είχαν εκφράσει επανειλημμένα την αγωνία τους για την ασφάλεια στον τομέα των επισκευών, της συντήρησης και της κυκλοφορίας των συρμών. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το πρόσφατο δυστύχημα προστίθεται στη μακρά λίστα των εργατικών δυστυχημάτων του τρέχοντος έτους, φτάνοντας τα 190, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 149 που καταγράφηκαν πέρυσι.

Έρευνες και επόμενα βήματα

Στον τόπο του δυστυχήματος έσπευσαν επιθεωρητές εργασίας, ενώ οι αυτόπτες μάρτυρες οδηγήθηκαν στην Αστυνομία για κατάθεση. Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εξέπρασε την οδύνη της για τον χαμό του συναδέλφου και ανέφερε ότι οι Αρχές, σε συνεργασία με την εταιρεία, διενεργούν έρευνα για τις συνθήκες του τραγικού συμβάντος. Η ταχύτητα και η διαφάνεια σε αυτές τις έρευνες είναι κρίσιμη για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και την αποφυγή μελλοντικών τραγωδιών.

💡

Μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας στην εργασία

  • Να υπάρχουν σαφείς και γραπτές οδηγίες ασφαλείας για κάθε εργασία, ειδικά για τη μεταφορά βαρέων αντικειμένων.
  • Οι χώροι εργασίας να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τον προβλεπόμενο σκοπό τους και να μην μετατρέπονται σε αποθηκευτικούς χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές.
  • Να πραγματοποιείται τακτική επανεκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα υγείας και ασφάλειας.
  • Να διεξάγονται συχνοί έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας.
  • Να υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης για την αναφορά πιθανών κινδύνων.
🛡️ Το παρόν άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την επίσημη νομική ή φοροτεχνική συμβουλή
Τι πρέπει να ξέρετε: Τα ερωτήματα για την ασφάλεια στη ΣΤΑΣΥ

Πώς συνέβη το εργατικό δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ στον Πειραιά;

Το δυστύχημα συνέβη όταν ένας 58χρονος αρχιτεχνίτης καταπλακώθηκε από κιβώτια εξαρτημάτων που μεταφέρονταν με γερανογέφυρα σε έναν λάκκο επισκευών, ο οποίος χρησιμοποιούνταν ως αποθηκευτικός χώρος.

Ποια είναι τα βασικά ερωτήματα που τίθενται για τις συνθήκες ασφαλείας;

Τίθενται ερωτήματα για την έλλειψη συγκεκριμένων οδηγιών ασφαλείας, την ακαταλληλότητα του χώρου ως αποθήκης και την ανάγκη επανεκπαίδευσης του προσωπικού, σύμφωνα με τους εργαζομένους και ειδικούς.

Υπήρξαν προηγούμενα δυστυχήματα στη ΣΤΑΣΥ;

Ναι, πριν από τέσσερα χρόνια είχε σημειωθεί άλλο ένα θανατηφόρο δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ με έναν 41χρονο εργαζόμενο, ενώ πριν από περίπου δέκα χρόνια είχε καταγραφεί ακρωτηριασμός δαχτύλου.

Πόσα εργατικά δυστυχήματα έχουν καταγραφεί φέτος στην Ελλάδα;

Μέχρι στιγμής φέτος έχουν καταγραφεί 190 εργατικά δυστυχήματα στην Ελλάδα, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 149 του προηγούμενου έτους.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών: «Ναρκοπέδιο» το εργασιακό περιβάλλον, οργή για το θανατηφόρο δυστύχημα
  2. 2
    Πειραιάς: Θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στο αμαξοστάσιο της ΣΤΑΣΥ
  3. 3
    Η κατάρρευση του πύργου Torre dei Conti στη Ρώμη προκαλεί πένθος

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα