Skip to content
Έλεγχοι για μη χρήση κράνους στη Στερεά Ελλάδα
Εικόνα αρχείου

Έλεγχοι για μη χρήση κράνους στη Στερεά Ελλάδα


Νίκος Μαυρογιάννης

Η ΕΛ.ΑΣ. στη Στερεά Ελλάδα πραγματοποίησε 839 ελέγχους από 27/10 έως 02/11/2025 με 43 παραβάσεις στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενικής ανοχής» και αυστηρές κυρώσεις.

Σε επιχείρηση ελέγχων που πραγματοποιήθηκε στη Στερεά Ελλάδα, η αστυνομία κατέγραψε σημαντική δραστηριότητα σε σχέση με τη μη χρήση προστατευτικού κράνους στο διάστημα 27 Οκτωβρίου έως 2 Νοεμβρίου. Η δράση, ενταγμένη στην εκστρατεία Μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους, οδήγησε σε συνολικά 839 ελέγχους και σε 43 βεβαιωμένες παραβάσεις κατά την εβδομάδα που αναφέρεται στο δελτίο τύπου.

Αποτελέσματα των ελέγχων

Στην καταγραφή των παραβάσεων φαίνεται ότι οι περισσότεροι έλεγχοι αφορούσαν οδηγούς δικύκλων, με 39 παραβάσεις οδηγών να βεβαιώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Από αυτές, ξεχωρίζει ο αριθμός των παραβάσεων που αφορούσαν επαγγελματίες διανομείς, καθώς 6 διανομείς ήταν μεταξύ των παραβατών, σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εκδόθηκε από τη σχετική υπηρεσία.

Εκτός από τους οδηγούς, εντοπίστηκαν και παραβάσεις επιβατών, με 4 παραβάσεις επιβατών να συμπεριλαμβάνονται στον συνολικό απολογισμό. Η επιδημιολογική καταγραφή των περιστατικών επικεντρώθηκε στο να αποτυπωθεί η συμμόρφωση τόσο των οδηγών όσο και των επιβατών στη χρήση πιστοποιημένου κράνους.

Πρόνοια του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Με τον νόμο Ν. 5209/2025 ο νομοθέτης έθεσε σαφείς κυρώσεις για τη μη χρήση κράνους, οι οποίες έχουν στόχο την αποτροπή επικίνδυνων συμπεριφορών στο δρόμο. Μεταξύ των προβλεπόμενων κυρώσεων περιλαμβάνεται πρόστιμο 350 ευρώ για τον οδηγό δικύκλου και αντίστοιχη κύρωση για τον οδηγό που δεν μεριμνά για τον επιβάτη.

Προτεινόμενο Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας επιβάλλει αυστηρά πρόστιμα για μη χρήση κράνους Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας επιβάλλει αυστηρά πρόστιμα για μη χρήση κράνους

Επιπλέον, για τον οδηγό δικύκλου προβλέπεται αφαίρεση άδειας 30 ημέρες, ενώ ο επιβάτης που δεν φορά κράνος επιβαρύνεται με 350 ευρώ πρόστιμο. Για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα ορίζεται μικρότερο πρόστιμο, συγκεκριμένα 30 ευρώ για τον οδηγό.

Σκοπός της εκστρατείας και μέτρα επιτήρησης

Οι αρμόδιες αρχές επιμένουν ότι ο κύριος στόχος των ελέγχων δεν είναι η είσπραξη προστίμων αλλά η διασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, ώστε να καθιερωθεί η υποχρέωση χρήσης κράνους ως κανόνας. Η δημόσια ανακοίνωση τονίζει την ανάγκη για καθολική συμμόρφωση οδηγών και επιβατών.

Στο δελτίο τύπου αναφέρεται ακόμα ότι η Ελληνική Αστυνομία θα διατηρεί καθημερινή παρουσία στους δρόμους, με σκοπό την εφαρμογή της νομοθεσίας και την προώθηση πιο υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς. Η έμφαση δίνεται στη χρήση πιστοποιημένου κράνους ως ασπίδα ζωής απέναντι στους σοβαρούς κινδύνους των τροχαίων.

Πρακτικές επισημάνσεις για χρήστες δικύκλων και Ε.Π.Η.Ο.

Η εκστρατεία καλύπτει τόσο παραδοσιακά δίκυκλα όσο και οχήματα μικρής ισχύος, καθώς οι έλεγχοι απλώθηκαν και σε χρήστες Ε.Π.Η.Ο. όπου αυτό ήταν ενδεδειγμένο. Η διάκριση στα πρόστιμα αντικατοπτρίζει την προσπάθεια ρύθμισης διαφορετικών κατηγοριών οχημάτων.

Η γενική προτροπή που διατυπώνεται είναι ότι η χρήση κράνους δεν αποτελεί μόνο νομική υποχρέωση αλλά και πρακτική προστασίας ζωής, γι’ αυτό και η πολιτεία επέλεξε να ενισχύσει τις κυρώσεις μέσω του νόμου Ν. 5209/2025 ώστε να ενταθεί η συμμόρφωση.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Ο νέος κ.ο.κ. σε εφαρμογή στη Στερεά Ελλάδα
  2. 2
    Στους δρόμους της Δυτικής Μακεδονίας οι έλεγχοι για μη χρήση κράνους
  3. 3
    Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας επιβάλλει αυστηρούς ελέγχους για μη χρήση κράνους στη Δυτική Ελλάδα

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα