Skip to content
Αεροδρόμιο Καστελλίου: Το 2027 οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις και ο προϋπολογισμός
Εικόνα αρχείου

Αεροδρόμιο Καστελλίου: Το 2027 οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις και ο προϋπολογισμός


Στέφανος Μητρόπουλος

Το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι βρίσκεται σε εξαιρετικά προηγμένο στάδιο ολοκλήρωσης, με τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις να αναμένονται το 2027. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 625 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να μεταμορφώσει τις αερομεταφορές στην Κρήτη και να καταστεί ένας από τους πιο σύγχρονους αερολιμένες της Μεσογείου.

Η εξέλιξη του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι αποτελεί συνέχεια μιας μακροχρόνιας προσπάθειας αναβάθμισης των υποδομών του νησιού, με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής και οικονομικής του ανάπτυξης. Το έργο, που αναπτύσσεται από την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ), αποτελεί κοινοπραξία του ελληνικού Δημοσίου με ποσοστό 45,9%, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 32,46% και του ινδικού ομίλου GMR με 21,64%.

Η πρόοδος των εργασιών και οι βασικοί δείκτες

Σύμφωνα με στοιχεία προόδου που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον κ. Χρήστο Παναγιωτόπουλο, CEO της ΤΕΡΝΑ, και τον κ. Βαγγέλη Μασούρα, αντιπρόεδρο της ΤΕΡΝΑ, η πρόοδος των εργασιών μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2025 ξεπερνά το 65%. Οι κύριες κατασκευαστικές φάσεις βαίνουν προς ολοκλήρωση, με τους φέροντες οργανισμούς του Πύργου Ελέγχου, του Αεροσταθμού και της πλειονότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων να έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Η διάστρωση των ειδικών οδοστρωμάτων για τις ανάγκες προσγείωσης, απογείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών έχει φτάσει στο 96%, ενώ το Terminal των 7 επιπέδων και συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ., καθώς και ο Πύργος Ελέγχου των 44 μέτρων, βρίσκονται στο 60% της ολοκλήρωσης.

Παράλληλα, η νέα οδική σύνδεση με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης προχωρά με ρυθμό που αγγίζει το 85%, με εξαίρεση το τμήμα στο οποίο αποφασίστηκε η κατασκευή νέας σήραγγας μήκους 3 χιλιομέτρων. Τα οδικά έργα, συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων που θα συνδέουν το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ στη Χερσόνησο, καθώς και μια αρτηρία μήκους 6 χιλιομέτρων προς την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννου, την περιμετρική οδό του Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και την αναβάθμιση 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών, αποτελούν κρίσιμο τμήμα της συνολικής υποδομής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και υποδομές

Το νέο αεροδρόμιο έχει σχεδιαστεί για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες του νησιού σε επίπεδο αερομεταφορών και τουρισμού, προσφέροντας σύγχρονες υποδομές διεθνούς επιπέδου. Ο διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων είναι κατηγορίας ICAO 4E, ικανός να εξυπηρετήσει μεγάλα αεροσκάφη.

Προβλέπεται επίσης παράλληλος τροχόδρομος ίδιου μήκους και πλήθος συνδετήριων τροχοδρόμων για υψηλή λειτουργικότητα. Ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών θα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο αεροσκάφη κατηγορίας Ε όσο και μικρότερα, προσφέροντας σημαντική ευελιξία, ενώ έχουν προβλεφθεί θέσεις για γενική αεροπλοΐα και ελικόπτερα.

Προτεινόμενο Ένα αεροσκάφος της UPS ενεπλάκη σε ατύχημα στο Λουίσβιλ pliroforia-placeholder

Το Terminal Building των 93.000 τ.μ. θα αποτελέσει την καρδιά του αεροδρομίου, με σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης επιβατών και εμπορικούς χώρους. Ο Πύργος Ελέγχου, ύψους 44 μέτρων, θα στεγάσει τα πιο σύγχρονα συστήματα εναέριας κυκλοφορίας. Δέκα συνολικά εξειδικευμένες εγκαταστάσεις θα εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες, όπως πυροσβεστικός σταθμός, αστυνομία, εγκαταστάσεις συντήρησης, υποδομές ηλεκτρικής ενέργειας, βιολογικός καθαρισμός και υπόγειο σύστημα καυσίμων τύπου Hydrant.

Οικονομική επίδραση και τουριστική αναβάθμιση

Η δημιουργία του νέου αεροδρομίου, με συνολικό προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 625 εκατομμύρια ευρώ (520 εκατ. ευρώ η αρχική σύμβαση συν 105 εκατ. από την επέκταση των χώρων), αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία.

Η πρόβλεψη για εξυπηρέτηση περίπου 11 εκατομμυρίων επιβατών κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας, αριθμός που αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της τριακονταετίας, υπογραμμίζει τον κομβικό του ρόλο. Η εκτεταμένη εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων, με χώρους στάθμευσης για 1.378 οχήματα, 206 μοτοσυκλέτες, 168 ταξί και 96 λεωφορεία, αναμένεται να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή.

Νομικοί κύκλοι και αναλυτές του τουριστικού κλάδου επισημαίνουν ότι τέτοιου είδους έργα υποδομής είναι καίριας σημασίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Η αναβάθμιση των αεροπορικών υποδομών συμβάλλει στην προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τις τοπικές οικονομίες.

Το μέλλον των αερομεταφορών στην Κρήτη

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Νίκος Αναστασίου, CEO του ΔΑΗΚ, στόχος είναι το νέο αεροδρόμιο να αποτελέσει ένα αεροπορικό Hub για ολόκληρη την περιοχή με νέες συνεργασίες. Η μετάβαση για την εμπορική λειτουργία από το παλαιό αεροδρόμιο αναμένεται να γίνει απρόσκοπτα και χωρίς διακοπή του πτητικού έργου.

Με τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις το 2027, το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου αναμένεται να αποτελέσει μια σύγχρονη πύλη εισόδου, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τις μεταφορές, την οικονομία και τον τουρισμό όχι μόνο της Κρήτης, αλλά και ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Η ενίσχυση της προστασίας των επιβατών στις αερομεταφορές θα είναι επίσης κεντρικής σημασίας για την επιτυχία του νέου κόμβου.

Αεροδρόμιο Καστελλίου: Το 2027 οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις και ο προϋπολογισμός
Τι πρέπει να ξέρετε: Όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου

Πότε αναμένονται οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις στο αεροδρόμιο Καστελλίου;

Οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις στο νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι προγραμματίζονται για το 2027, σηματοδοτώντας την αρχή της τελικής ευθείας προς τη λειτουργία του.

Ποιο είναι το ποσοστό προόδου των εργασιών στο αεροδρόμιο Καστελλίου;

Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2025, η πρόοδος των εργασιών στο αεροδρόμιο Καστελλίου ξεπερνά το 65%. Η διάστρωση των ειδικών οδοστρωμάτων έχει φτάσει στο 96%.

Ποιο είναι το συνολικό κόστος του έργου του νέου αεροδρομίου;

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 625 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό περιλαμβάνει την αρχική σύμβαση των 520 εκατομμυρίων ευρώ και 105 εκατομμύρια ευρώ από την επέκταση των χώρων του αερολιμένα.

Πόσους επιβάτες αναμένεται να εξυπηρετήσει το αεροδρόμιο τον πρώτο χρόνο λειτουργίας;

Κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας, το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου αναμένεται να εξυπηρετήσει περίπου 11 εκατομμύρια επιβάτες. Ο αριθμός αυτός προβλέπεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της τριακονταετίας.

Ποιες εταιρείες συμμετέχουν στην ανάπτυξη του Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης;

Στην εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) συμμετέχουν το ελληνικό Δημόσιο (45,9%), ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και ο ινδικός όμιλος GMR (21,64%). Την κατασκευή υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

Προτεινόμενα

  1. 1
    Το αεροδρόμιο των Βρυξελλών έκλεισε λόγω αναφοράς για drone
  2. 2
    Στη Ζάκυνθο σύλληψη αλλοδαπού για χρήση πλαστού ταξιδιωτικού εγγράφου
  3. 3
    Ρωσία: Προσωρινή αναστολή πτήσεων στο αεροδρόμιο Κρασνοντάρ λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια

Ροή Ειδήσεων

Προτεινόμενα